  • Data: 2011-08-18 23:20:26
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Aug 2011, Marx wrote:

    > zaręczam ci że odróżnię, bo w wydruku z atramentówki z bardzo bliska
    > w niektórych partiach zdjęcia widać kropki.

    Dlatego zasadniczym pytaniem jest kto dobiera zdjęcie.
    Patrz sąsiedni post - jak ktoś Ci podrzuci zdjęcie lasu, na którym
    to zdjęciu nie będzie nieba ani żadnej innej:
    - wyraźnie jasnej
    lub
    - pastelowej
    lub
    - *prawie* jednolitej (z grubsza wyłączając czarny i każdy kolor
    w 100% nasycenia) powierzchni

    ...to z odróżnieniem optycznym może być kłopot :), poważny.
    Ale *statystyczne* zdjęcie zawsze jakiś ww. element zawiera
    i rzecz jasna trzeba się zgodzić z Twoją uwagą.

    > Nikt zdjęć na zwykłym papierze nie drukuje, to bez sensu

    Y tam, takie stwierdzenia jak "nikt", "zawsze" itede obarczone są
    sporym ryzykiem, zwyczajowo opisywanym jako "nisko przelatujący
    kwantyfikator", a raczej szkody nim wyrządzone ;)

    > Gdyby laserówki zbliżyły się jakością do fotolabu to wyp... bym tą
    > atramentówkę przez okno i kupił laser :)

    Druga odważna teza :)
    Dopóki nie pojawiła się kiedyś dyskusja na .foto.cyfrowa, to nie
    miałem świadomości że są już *seryjnie* produkowane urządzenia,
    które stosują modulację napięcia "trzymającego" proszek na bębnie.
    Po prawdzie, owe potocznie określane "dwa zera w cenie" mogą
    tego i owego zniechęcić, do tego (pewnie z poprzedniego powodu)
    raczej zjawisko spotyka się w urządzeniach khm... no powiedzmy
    "potrzebujących BARDZO dużego biurka", jeśli chodzi o określenie
    "biurkowości", ale skoro jesteś aż tak zdeterminowany...

    :D

    > Marx
    >
    > Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

    ...i zapadła cisza... (co mnie nie dziwi, z tego samego powodu,
    dla którego nie mam jeszcze "lasera" z modulacją napięcia ;))

    pzdr, Gotfryd