eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPorównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech. › Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
  • Data: 2014-10-22 14:24:29
    Temat: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Oct 2014, m wrote:

> [...]
    [...]
    > Ciekawie się robi, kiedy po skrzyżowaniu nie ma znaku.
    >
    > Wtedy jeżeli odwołuje - to jestem bezpieczny,

    W przeciwnym wypadku też.

    > Jeżeli nie odwołuje - no to właśnie mamy przypadek ciekawy i fallback do
    > ogólnej zasady prawnej przytoczonej przez Ciebie ...

    > ... która efektywnie mówi że "odwołuje".

    NIE.
    Bo żeby to zjawisko wystąpiło, potrzebny jest BŁĄD stawiacza
    znaków, o którym na dodatek musisz WIEDZIEĆ (o ile nie
    jedziesz właśnie tą błędnie oznakowaną drogą, bo jak nie,
    to zgodnie z prawem Murphy'ego za Tobą jedzie niezonakowany
    filmujący wszystko radiowóz :>)

    > No chyba że masz się stosować do znaku który jest
    > kilometr dalej

    Nie.

    > tak samo

    Nie "tak samo", nijak.

    > jak masz ustąpić pierwszeństwa z drogi niepublicznej której
    > status sobie masz sprawdzić w geoportalu :).

    :)
    To że masz sobie sprawdzić status drogi niepublicznej wynika
    z przepisów, więc jest to przypadek adekwatny do zakazu
    zatrzymywania np. w tunelu (nie ma tłumaczenia, że "nie było
    znaku uwaga tunel")
    Wiesz o tym z góry, sprawdź sobie z góry :>
    Natomiast zakaz zatrzymywania wynikły wg przepisów ze ZNAKU
    wymaga ZNAKU. Nie ma znaku, nie ma zakazu. I to widocznego.
    Adekwatnie do "strefa ruchu".

    BTW: z tego powodu IMO istotne jest opisane w artykule
    oznakowywanie zakazu wyprzedzania znakiem z tabliczką
    "za 200m" (albo ile tam "rozsądnie rzecz biorąc"
    powinno wystarczyć na niepodjęcie decyzji o rozpoczęciu
    wyprzedzania), plus oznakowanie poziome.
    Wyklucza dyskusję nad wersją "kierowca nie mógł widzieć".
    O ile w takich dyskusjach na ogół podgrzewam atmosferę
    z drugiej strony ;), o tyle ten zarzut nie jest zupełnie
    bezzasadny przy "polskiej wersji" oznakowania.

    pzdr, Gotfryd