  • 51. Data: 2010-11-14 13:50:30
    Temat: Re: Porównanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-14 14:20, chomsky pisze:
    > Moze bys laskawie przesledzil watek i sposob w jaki chlopcy trafili z
    > k5 na zarowki. Trzeba byc wyjatkowym polglowkiem by nie zauwazyc braku
    > zwiazku z tematem.

    Nie potrafię. Pewno zatem jestem ćwierćgłówkiem :)

    A tak przy okazji - dziecko znajomej (trzy lata) dostało młoteczek i
    pieniek. Jak ma ochotę na brojenie, może sobie do woli stukać w ów
    pieniek młoteczkiem. Polecam, zdrowsze to niż robienie z igły wideł.

    --
    pozdrawia Adam
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 52. Data: 2010-11-14 14:18:36
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Drogi Chomsky,
    Opera chyba posiada opcję ,,Śledź lub ignoruj''? Może pora ją użyć?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 53. Data: 2010-11-14 17:53:52
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 14 Lis, 15:18, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > --
    > Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    > dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    Myślisz, ze to forum jest po to by go ignorowac? To moze niekumaci
    niech to zrobia dod zaraz. ignoruj kolego.
    Ch.
    p.s. wkurzylem sie bo mam juz dosc belkotu i koniecznosci znoszenia
    go. Moze nie rozumiem czemu sluzy prfcyfr?

  • 54. Data: 2010-11-14 18:06:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-14 18:53, chomsky pisze:
    > Myślisz, ze to forum jest po to by go ignorowac? To moze niekumaci
    > niech to zrobia dod zaraz. ignoruj kolego.

    Po pierwsze, nie forum, po drugie, ignorować można poszczególne wątki (a
    chyba także nawet gałęzie wątków, co umożliwiają niektóre czytniki) albo
    ludzi.

    > p.s. wkurzylem sie bo mam juz dosc belkotu i koniecznosci znoszenia
    > go. Moze nie rozumiem czemu sluzy prfcyfr?

    Służy kontaktom międzyludzkim. Od systematyki są podręczniki nauk ścisłych.

    --
    pozdrawia Adam
    /a ty jak wyciągasz dotację? ''na unię'', ''na ekologię'' czy ''na

  • 55. Data: 2010-11-14 19:04:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.11.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > pieniek. Jak ma ochotę na brojenie, może sobie do woli stukać w ów
    > pieniek młoteczkiem. Polecam, zdrowsze to niż robienie z igły wideł.

    Ale chyba niszczenie pieniążków jest karalne :)

  • 56. Data: 2010-11-15 09:47:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-13 02:25:35 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Dla mnie to jest ewidentne odszumianie. Zamiast pozwolić na odszumienie
    > koloru, Pentax odszumia luminancję i generuje akwarelę.

    To by znaczyło, że to odszumianie działa już od bazowej czułości w
    RAWach. Nie widzi mi się to. Jak dla mnie to albo mocniejszy filtr AA,
    albo obiektyw Pentaxa jest zwyczajnie bardziej mientki od pozostałych.
    Jak da mnie porządek jakościowy, to : D7000, niedaleko za nim K5,
    pewien odstęp i 60D.

    de Fresz

  • 57. Data: 2010-11-15 10:20:44
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 13.11.2010 02:25, Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Bronek Kozicki:

    > Dla mnie to jest ewidentne odszumianie. Zamiast pozwolić na odszumienie
    > koloru, Pentax odszumia luminancję i generuje akwarelę.

    jakby tak było - ginęłyby szczegóły. A nie giną
    Marx

  • 58. Data: 2010-11-15 15:10:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message

    > Jedno sie nie zmienilo - nadal czulosci powyzej 800ISO sa
    > potrzebne w zasadzie wylacznie do robienia testow ;-)

    Albo zdjec w domu przy zastanym swietle poznym popoludniem, gdzie na ISO 800
    przy dziurze 2.5-3.2 czasy spadaja w okolice 1/30 i nizej. sekundy. Mozna
    oczywiscie rozstawic statyw, mozna otworzyc obiektyw do 1.8 i zlapac ostrosc
    na czubek nosa, mozna tez postraszyc male dziecko, ze "cyganka cie zabierze,
    jak bedziesz sie ruszac do zdjecia". A mozna po prostu podbic ISO i dostac
    na zdjeciu cos wiecej od zlepku kolorowych plamek.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 59. Data: 2010-11-15 23:14:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marx:

    > jakby tak było - ginęłyby szczegóły. A nie giną

    Przecież giną.

    Zresztą odszumianie luminancji można zrobić lepiej i gorzej. Zwykle aparat
    robi to gorzej, ale jest jeszcze coś takiego jak Noise Ninja.

  • 60. Data: 2010-11-16 03:55:38
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze Marx:

    Potwierdzam w zupelnosci to spostrzezenie. Niewylaczalne odszumianie K-5
    zaczyna sie powyzej ISO1600. Porownujac K-5 i D700 na NR=0, jeszcze na
    ISO1600 K-5 ma lekka przewage w oddawaniu szczegolow. Przy ISO3200 te
    szczegolowosc nagle traci i jest znacznie, znacznie gorszy, podczas gdy
    D7000 notuje szczegolowosc w niewielkim stopniu pogorszona wiekszym ziarnem
    na ISO3200 - poprostu to ziarno nieco laczy szczegoly. Zanik szczegolow
    szczegolnie jaskrawo wystepuje w zakresie barw czerwonych i szaroczarnych.