  • Data: 2009-06-29 08:04:59
    Temat: Re: Poradzcie prosze. Aparat z duzym zoomem.
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyciąłeś przez to Fuji S100fs - 28-400mm(14,2x), matryca 2/3", bardzo
    > dobra dynamika, dorównująca lustrzankom, dyskusyjne, ale podobno
    > stosunkowo dobre jak na kompakt wysokie czułości. Obiektyw cudem nie
    > jest, ma problemy z aberracją chromatyczną (ale czyż tego problemu także
    > nie będą miały zoomy 20x i większe???), za to ma przyzwoitą rozdzielczość.

    Owszem, na dokładkę świadomie. Owa aberracja chromatyczna wg. recenzji jest b.
    silna i w dodatku na szerokim końcu i pośrodku zakresu ogniskowych. Może się
    za bardzo sugeruję opiniami, ale na dpreview był z tego tytułu prawdziwy
    lament. Gdyby nie to, być może byłbym już użytkownikiem tego aparatu. Nie
    mogli zostać przy sprawdzonym we wcześniejszych hybrydach zakresie 28-300?
    [Fuji 6500 nie kupiłem tylko z powodu braku stabilizacji, ech...] Jasne,że do
    większej matrycy musieli zaprojektować nowy obiektyw, ale tu znow marketing
    sie wtrącił i wygrał z rozsądkiem, a konstruktorom najwyraźniej nie wyszło. W
    tak trywialny sposób spieprzyć jedyną na rynku hybrydę z większą matrycą -tego
    się nie robi ludziom :-((
    Pozdrawiam
    -J.
    P.S. Ale chyba trafna pozostaje Twoja uwaga, że to bedzie potencjalnie i tak
    lepsze od tych wynalazków klasy zoom 20x z matrycą 1/2.5"