  • 1. Data: 2009-02-08 21:54:54
    Temat: Porada w wyborze tunerów do domu
    Od: "abelincoln" <a...@g...pl>

    Witam,

    Jako osoba która się jakoś tam zna na komputerach zostałem poproszony o
    przerobienie i unowocześnienie instalacji satelitarnej u mojej, jakże
    kochanej, babci. Nie pytajcie mnie dlaczego będąc informatykiem mam się znać
    na tv satelitarnej ;-) I z góry przepraszam za ewentualne lamerstwa.

    Stan obecny - dwa telewizory, crt i lcd, jeden podpięty do analogowego
    sygnału z astry, drugi do cyfrowego fta również z astry (dwa odrębne
    talerze). Dlaczego astra? Babcia jest starej daty i w telewizji ogląda
    przeważnie programy niemieckie wspominając haimat. I nie, tv trwam nie ma na
    liście kanałów ;-) Polskie programy są odbierane z anteny naziemnej, w słabej
    jakości.

    Stan planowany - Jedna antena, na niej monoblock twin na astre i hotbirda. z
    astry dalej niemieckie fta a z hotbirda zakup TNK (bez doładowań), więc można
    by zrezygnować z tv naziemnej. Do lcd chyba lepiej podłączyć tuner hd - nie
    wiem, ale wydaje mi się że nawet obraz sd będzie lepiej wyglądał), a do crt
    zwykły fta z TNK.

    Ponieważ znam jeden sklep internetowy w którym mogę sobie zapłacić kartą (ale
    jestem otwarty na sugestie) to wybrałem sobie następujące elementy:

    - Konwerter Monoblock Twin V-22
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=27&id=6
    16
    - Zestaw: Globo HD S1 + karta 3m TNK
    - Zestaw TNK: Opticum 4050CX + karta TNK

    Przewidywany budżet: 1300zł + montaż

    I po przydlugim wstępie moje pytanie:
    Czy to jest dobry wybór, przyjmując że ja się na tym nie znam i nie chcę
    grzebać się za bardzo w altertnatywnych oprogramowaniach i oglądaniu
    edukacyjnym, oraz że jest to dla osoby starszej, która poza oglądaniem nie
    bedzie korzytać z innych funkcji. Może jest jakiś tańszy (bądź równocenowy)
    pomysł na to?

    Z góry dzięki z pomoc,
    Pozdrawiam,
    abelincoln

  • 2. Data: 2009-02-08 22:23:48
    Temat: Re: Porada w wyborze tunerów do domu
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 8 Feb 2009 21:54:54 +0000 (UTC), "abelincoln"
    <a...@g...pl> wrote:

    a gdzie ta babcia mieszka? W Warszawie/Raszyn/centrum, Poznan/Srem,
    Zielona Gora/Wicho/Jemiolow - to moze cyfrowa telewizja?

    Wg mnie to zly moment na zakupy, bo 09.2009 maja docelowa odpalic ww.
    miesjcach cyfrowa tv naziemna. Napierszy rzut ma byc 7 programow (te
    co obecnie w analogu leca naziemnie) a za chwile kolejne 7 (ale
    jakie????). Obecnie tuner taki kosztuje ca 400 zl, ale za chwile
    pewnie beda tansze. Sa tez takie tunery combo (satelitarno-naziemne) w
    jednej skrzynce ma wszystko. Ale cena ok 300euro w Niemczech.

    Wg mnie to ustal liste kanalow, ktore chce babcia ogladac (i czy w gre
    wchodzi placenie za jakies pakiety).

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-02-08 22:43:54
    Od: "abe lincoln" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    a...@p...pl napisał(a):

    > a gdzie ta babcia mieszka? W Warszawie/Raszyn/centrum, Poznan/Srem,
    > Zielona Gora/Wicho/Jemiolow - to moze cyfrowa telewizja?

    Śląsk, a konkretniej Tychy - wiem, że kiedyś były testy z nadajnika bodajże w
    Wiśle/Skrzyczne, ale nie ma tam jak podpiąć pożądnej anteny. Nie ma czegoś
    takiego jak antena zbiorcza, a chyba do 1p. nie bedzie póki co sygnał
    docierać.

    > Wg mnie to ustal liste kanalow, ktore chce babcia ogladac (i czy w gre
    > wchodzi placenie za jakies pakiety).

    Każdy moment jest zły - bo zaraz będzie nowsza generacja sprzętu ;-)

    Priorytetem są niemieckie kanały. U nas leci "Taniec na lodzie" a tam
    Heimatmelodie - i to jest różnica. TNK jest tylko dlatego, że chcę by polskie
    kanały (podstawowe) były w dobrej jakości, a nie jak dotychczas. A
    jakiekolwiek płacenie abo odpada.

    Pozdrawiam,
    abelincoln

  • 4. Data: 2009-02-09 06:30:31
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik abelincoln napisał:

> [...]
    >
    > Ponieważ znam jeden sklep internetowy w którym mogę sobie zapłacić kartą (ale
    > jestem otwarty na sugestie) to wybrałem sobie następujące elementy:

    Nie widzę sensu kupowania HD do TnK, chyba że na kilka kanałów
    niemieckich, reszta będzie podobnej jakości.
    Jeżeli chodzi o tunery to polecam Fergusona 6900.
    Są to jedne z najbardziej popularnych tunków i liste do nich jak i soft
    wgrywasz przez usb.
    No i jak nastepnym poście czekamy na dbb-t.

    pawell

  • 5. Data: 2009-02-09 12:07:32
    Od: Mamut <c...@g...com>

    za 400-500zl kupisz te dwa tunery i monobloka, nie wiem po co babci to
    HD i to jeszcze do TNK.
    Tez polece fergusona, moze nawet fx7600 lub 6600 jesli nie potrzebuje
    miec nazwy kanalu na wyswietlaczu.

  • 6. Data: 2009-02-09 12:37:59
    Od: "abe lincoln" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mamut <c...@g...com> napisał(a):

    > za 400-500zl kupisz te dwa tunery i monobloka, nie wiem po co babci to
    > HD i to jeszcze do TNK.

    Tak jak pisałem - nie znam się na tym. Przyjąłem, na chłopski rozum, że obraz
    z tunera hd będzie lepiej wyglądał na telewizorze hd - nawet jeśli jest tylko
    interpolowany(?) z sd. Jeśli tylko mi się tak wydaje - to chętnie się z błędy
    wyprowadzę...

    > Tez polece fergusona, moze nawet fx7600 lub 6600 jesli nie potrzebuje
    > miec nazwy kanalu na wyswietlaczu.

    Nie potrzebuje - więc zapamiętam ten model...

    Pozdrawiam,
    abelincoln

  • 7. Data: 2009-02-09 12:40:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "abe lincoln" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gmp837$jm8$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > tylko
    > interpolowany(?) z sd. Jeśli tylko mi się tak wydaje - to chętnie się z

    Tak Cię tylko wydaje.
    Czasem może być nawet gorszy.

    Żeby był lepszy obraz to i źródło musi być HD.
    Jedyne przy czym bym się upierał to wyjścia hdmi/component - z doświadczenia
    te gniazda zapewniają lepsze efekty.

  • 8. Data: 2009-02-09 12:58:06
    Od: "abe lincoln" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Tak Cię tylko wydaje.
    > Czasem może być nawet gorszy.

    Cóż, człowiek się uczy całe życie - i umiera głupi...

    > Jedyne przy czym bym się upierał to wyjścia hdmi/component - z
    doświadczenia
    > te gniazda zapewniają lepsze efekty.

    Ok, dzięki - idę sobie takiego poszukać...

  • 9. Data: 2009-02-10 23:28:26
    Od: a...@p...pl

    hmmmm, skoro budzet 1300 zl, to moze odpusc sobie TNK, tylko wez babci
    Cyfrowy Polsat pakiet mini 10 zl/miesiac i za 36 miesiecy ogladania
    zaplacisz (babcia 360 zl)

    koszt za 36 miesiecy:

    - abonament: 360 zl - cyfrowy polsat pakiet mini (za 36 miesiecy)
    - talerz 50-70 zl
    - konwerter monoblock twin: 150 zl
    - switch diseqc: 2 x 30 zl
    - uchwyt: 30 zl
    - kable (30 mb x 1.5 zl): 45 zl
    - tuner (dekoder): ca 100 zl (polsatowski)
    - tuner inne: ?? zalezy jaki ?? ale nie HD

    Kwestia tunera wg mnie wazna. Jak wezmiemy od polsatu, to nic innego
    (inna karta np. TNK, cyfra plus.....) sie nie bedzie nadawal. Kwestia
    ustawiania kanalow (programowania nowy samemu np. niemieckich z astry,
    inny niekodowanych). Tuner polsatu tani, ale czasami
    ubezwlasnawalniaja abonenta. Ja bym chcial miec swoj niezalezny. Tylko
    do takiego tunera (inne nie od polsatu), trzeba wlozyc modul
    dekodujacy z karta - i tu cena 200 zl. Ale takie rozwiazanie jest o
    tyle lepsze, ze:

    - jestesmy panami swojego tunera (mozemy go programowac jak chcemy).
    Teraz mielibysmy polsat cyfrowy, ale jutro mozemy chocby wlozyc karte
    cyfry+ (czytnik Seca) lub TNK (czytnik Conax). Tunery na rynku moga
    miec wlasnie takie wbudowane). I moga te pakiety roznych operatorow
    koegzystowac razem.

    A dlaczego Polsat cyfrowy MINI, bo tam sa wszystkie podstawowe polskie
    programy, ktore w innych przypadku musielibysmy czesciowo odbierac
    naziemnie np. tvp info i/lub satelitarnie np. tvn.

    Ja bym to zrobil tak, ze jednak naziemie bym odbieral programy (tylko
    to tez koszt instalacji - ile zalezy od warunkow).

    tvp1, tvp2, tvp infor, polsat, tv4 - to pewnie da sie odebrac
    naziemnie, ale trzeba miec antene sprawna
    tvn/tvn7, puls, tvs (silesia) - z TNK satelitarnie

    lub

    tvp info slaskie, polsat, tv4 - naziemnie
    tvp1, tvp2, tvp info warszawski (Astra) tvn, tvn7, tv puls, tvs
    silesia - tnk satelitarnie

    lub

    tvp1, tvp2, tvp info warszawskie, polsat 1/2, tv4, tvn, tvn7, tv puls,
    tvs silesia - cyfrowy polsat mini + inne niekodowane polskie

    w kazdym przypadku niemieckie z satelity.

    ----

    TNK nie ma zadnego Polsatu i to w tym przypadku jest wada, ale gdyby
    odbierac go lokalnie naziemnie (+tv4) to da sie zyc.

    uwaga: ma ruszych w koncu 09.2009 cyfrowa tv naziemnie, ale slask to
    pewnie 2010/11 - i te podstawowe kanaly: tvp1/2/info, polsat,tvn,
    pulst beda dostepne bez dodatkowej oplaty. I wtedy cyfrowy polsat mini
    nie bedzie mial racji bytu. I wlasnie sie teraz bija o abonentow super
    hiper promocjami, np. 12 miesiecy gratis (przy umowach na 36 miesiecy
    - inne pakiety niz mini), aby chwycic abonenta prze wejsciem cyfrowej
    tv naziemnej.

    tuner polsat: podstawowe kanaly polskie za 10 zl/miesiac + niemieckie
    z astry to chyba niewiele. A jezeli nie chcesz placic 10/miesiac, to
    pozostaje kwestia polsat naziemnie lub wogole.

    Przemysl, grupa doradzi. A najwazniejszy jest budzet (babci) i co sie
    chce osiagnac.

    Moj ojciec ma tak:

    tvp1,tvp2, tvp info lokalne, polsat, tvp polonia - z kablowki za 5
    zl/miesiac

    + TNK 10 zl/miesiac za rok z gory+FTA (Astra/Hotbird)

    ale za rok o tej porze warunku juz beda inne, bo miejmy nadzieje
    bedzie cyfrowa naziemna (akurat tam gdzie on mieszka, to albo uda mu
    sie zalapac/zlapac I faze uruchamiania (Srem), albo II Mikstat/Wroclaw

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2009-02-11 06:26:59
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
> [...]
    > zaplacisz (babcia 360 zl)
    >
    > koszt za 36 miesiecy:
    >
    > - abonament: 360 zl - cyfrowy polsat pakiet mini (za 36 miesiecy)

    jak monoblok to po co diseqc ??

> [...]
    > cyfry+ (czytnik Seca) lub TNK (czytnik Conax). Tunery na rynku moga
    > miec wlasnie takie wbudowane). I moga te pakiety roznych operatorow

    z tego co widze to polsat i tak sprzedaje dekodery więc jest juz nasz, a
    po co 2 ? i jeszcze moduł.
    poza tym uważam, że nie ma nic takiego co byłoby godne oglądania, a nie
    było gdzie indziej.
    i lepiej wybrać oferte bez umowy jednak

    > A dlaczego Polsat cyfrowy MINI, bo tam sa wszystkie podstawowe polskie
    > programy, ktore w innych przypadku musielibysmy czesciowo odbierac
    > naziemnie np. tvp info i/lub satelitarnie np. tvn.

    Juz niedługo moze nie byc tvn-ów na polsacie, tak jak nie ma polsatu na
    innych operatorach, gdzieś to opisywali, że ITI ma pretensje o
    udostępnianie kanałów skoro swoje udostepnia i chciałbym by tak się
    stało :-) może inaczej by do tego podchodzili