    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Popularnosc jezykow programowania
    Date: Tue, 10 Jan 2012 09:53:06 +0000 (UTC)

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > The TIOBE Programming Community index is an indicator of the
    > popularity of programming languages. The index is updated once a
    > month. The ratings are based on the number of skilled engineers
    > world-wide, courses and third party vendors. The popular search
    > engines Google, Bing, Yahoo!, Wikipedia, Amazon, YouTube and Baidu are
    > used to calculate the ratings. Observe that the TIOBE index is not
    > about the best programming language or the language in which most
    > lines of code have been written.
    >
    > http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpc
    i/index.html

    [[obecnie jezyki programowania jakos mnie nie ciagną,
    choc moge skomentowac; (pocwiczylbym kondycje fiz, ale akurat
    sie przeziebilem i czuje zimnego szampana w glowie)]

    jedno ciekawe pytanie - gdzie jest asembler?
    (w sensie asembler jest królem), tak wogole to mz
    jezyki z grubsza są trzy Asembler Basic i C

    1 Java trcohe znam (slabo)
    2 C znam! (jako tako, nie do konca)
    3 C# troche znam (slabo)
    4 C++ troche znam (slabo)
    5 Objective-C troche znam (slabo)
    6 PHP wiem co to jest (nie znam)
    7 (Visual) Basic wiem co to jest (nie znam)
    8 Python troche znam (slabo)
    9 Perl wiem co to jest (nie znam)
    10 JavaScript wiem co to jest (nie znam)
    11 Delphi/Object Pascal wiem co to jest (nie znam)
    12 Ruby wiem co to jest (nie znam)
    13 Lisp wiem co to jest (nie znam)
    14 Pascal troche znam (slabo)
    15 Transact-SQL wiem co to jest (nie znam)
    16 PL/SQL troche znam (slabo)
    17 Ada wiem co to jest (nie znam)
    18 Logo wiem co to jest (nie znam)
    19 R nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    20 Lua wiem co to jest (nie znam)
    21 Assembly troche znam (slabo)
    22 C shell wiem co to jest (nie znam)
    23 MATLAB wiem co to jest (nie znam)
    24 Visual Basic .NET wiem co to jest (nie znam)
    25 NXT-G nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    26 Go wiem co to jest (nie znam)
    27 Fortran troche znam (slabo)
    28 ABAP wiem co to jest (nie znam)
    29 Scheme nie wiem co to jest
    30 RPG (OS/400) nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    31 COBOL wiem co to jest (nie znam)
    32 SAS nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    33 F# wiem co to jest (nie znam)
    34 Scratch nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    35 ActionScript wiem co to jest (nie znam)
    36 Groovy nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    37 D troche znam (slabo)
    38 Forth nie wiem co to jest
    39 Erlang nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    40 PL/I nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    41 Haskell nie wiem co to jest
    42 Ladder Logic nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    43 Prolog nie wiem co to jest
    44 ML nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    45 Q nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    46 OpenEdge ABL nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    47 Standard ML nie wiem co to jest (pierwsze widze)
    48 Smalltalk wiem co to jest (nie znam)
    49 Tcl wiem co to jest (nie znam)
    50 APL nie wiem co to jest