  • 11. Data: 2010-01-26 12:26:57
    Temat: Re: Pomóżcie w wyborze- poprosiła
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Beata" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hjma82$6e2$1@inews.gazeta.pl...

    > Taaa...A obiektywy do tej najtańszej lustrzanki? :) A umiejętności ?
    > /rozejrzała się i na razie nie widzi/ :)

    Za 1500 można kupić lustrzankę z obiektywem. Umiejętności? Lustrzanki w tej
    cenie nie są pozbawione "zielonego programu". A dają jednak większe
    możliwości ;-)

  • 12. Data: 2010-01-26 12:44:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 19:15, "Beata" <s...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Witam,
    > kiedyś dawno temu skutecznie pomogliście mi w wyborze aparatu /Fuji FinePix
    > 6500fd/. Było nam całkiem dobrze razem, ale padł AF, co wymaga wymiany
    > całego modułu i jest jakoby nieopłacalne. Stoję więc znowu przed wyborem i
    > po przejrzeniu dziesiątek stron wstępnie zdecydowałam się na Panasonica
    > Lumixa  FZ38. Już prawie odetchnęłam, a tu mi mądry_pan_z_serwisu
    > powiedział, że jeśli chodzi o jakość zdjęć to tylko Canon albo Olympus, z
    > kolei jeszcze_mądrzejszy_pan_ ze_ sklepu rzekł.

    odpowiedz jest natychmiastowa.

    nie wierz facetom.
    faceci zawsze klamia w relacjach z kobietami.
    tak sie temu sprzedawcy akurat powiedzialo , innemu w sasiednim
    sklepie powiedzialoby sie cos innego.

    w grucie rzeczy te wszystkie aparty maja b zblizony potencjal
    jakosciowy , a ostateczny wynik bardziej zalezy od nastaw , ktore
    poczynisz czy to w aparacie czy w komputerze niz od marki.

    > Krótki opis wymagań i możliwości:
    > - ciekawska fotoamatorka lubiąca robić zdjęcia, niestety głownie w trybie
    >>
    > Obczytałam się w dpreview, odrabiając lekcję z fachowych terminów, ale nadal
    > nie potrafię sama podjąć decyzji, choć jakies pokrewieństwo dusz odczuwam
    > nadal z Panasonicem FZ38 :)
    > Pomożecie?

    i fz38 pod te kryteria podchodzi.
    nie jest to aparat na cale zycie ,

    te wymagania spenia tez co najmniej 20 innych modeli. skoro fz 38 sie
    podoba i dobrze lezy w rece to bledu nie popelnisz kupujac wlasnie ten
    model. uniewersalny aparacik z jasnym obiektywem.
    ja mam poprzednika i jestem zachwycony.

  • 13. Data: 2010-01-26 14:17:31
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > odpowiedz jest natychmiastowa.

    Ty masz to wpisane jako jakiś szablon czy co? ;-))))
    Koleżanka zadała pytanie dzień wcześniej o 19.15, a Ty
    odpowiadasz "natychmiastowo" dziś o 13.44 ;-)))).
    Ale to tak na marginesie ;-)

    > w grucie rzeczy te wszystkie aparty maja b zblizony
    > potencjal
    > jakosciowy , a ostateczny wynik bardziej zalezy od nastaw
    > , ktore
    > poczynisz

    Tu muszę się z Tobą zgodzić. Sam jako "wczasowego" używam
    starego Fuji S5600 i szczerze mówiąc fotki biją na głowę
    produkty innych, zdecydowanie nowszych i "lepszych"
    kompaktów, ale obsługiwanych przez laików ;-). Tak jak
    mówisz, marka sprzętu w tym wypadku nie ma większego
    znaczenia...

  • 14. Data: 2010-01-26 14:35:24
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 26 Sty, 13:44, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]

    > model. uniewersalny aparacik z jasnym obiektywem.
    > ja mam poprzednika  i jestem zachwycony.

    I tu sie musze tez z Toba zgodzic.
    StaM

  • 15. Data: 2010-01-26 16:23:48
    Od: "Beata" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gietrzy" napisał w wiadomości:
    > Z własnego doświadczenia wiem, że osoba, która pisze: jakość zdjęć, duży
    > zoom,
    > macro i 1500 zł, tak naprawdę nie wie czego chce

    Pozwolisz, że się nie zgodzę - wydaje mi się, że jednak wiem czego chcę, ale
    się zapewne źle wyraziłam, skoro nie zrozumiałeś, Powtórzę: jak najbardziej
    uniwersalny /w sensie i zoomu, i makro i jakości zdjęc/ kompakt dla
    fotoamatora. A spytałam Was, w mojej ocenie fachowców lub conajmniej
    praktyków, bo z racji właśnie amatorstwa nie potrafię porównac tego, co
    oferuje rynek i dokonac wyboru.

    W każdym razie- dziękuję Wam bardzo za pomoc, wszystkie sugestie przemyślę,
    dając sobie jednakże jeszcze czas na lustrzankę:) Z tym pytaniem wrócę circa
    about za dwa lata :)

    Pozdrawiam,
    Beata

  • 16. Data: 2010-01-26 19:57:43
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Witam FZ-38 - bardzo dobry wybór w tej klasie aparatów (superzoom) -
    szybki AF, najskuteczniejsza stabilizacja wśród konkurencji.
    Z wymienionych: Sony ok, chociaż spotkałem się z opinią, że Panas robi
    troszkę "lepsze" foty.
    Canon - SX20 - niestety mocno kompresuje zdjęcia, utrata szczegółów.
    Olympus - sporo "z tyłu" .

    Być może warto odczekać około miesiąca aż na rynek trafią Lumixy TZ8
    oraz TZ10 - "maluchy" ze sporymi możliwościami.

  • 17. Data: 2010-01-26 20:38:59
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Beata pisze:

    > Taaa...A obiektywy do tej najtańszej lustrzanki? :) A umiejętności ?
    > /rozejrzała się i na razie nie widzi/ :)

    Fuji 6500FD mało różni sie od prostej lustrzanki jeśli chodzi o obsługe.
    Na pewno łatwo jest przejść z niego na lustrzanke. Przynajmniej ja dość
    szybko ogarnąłem podstawy Pentaksa kx po przejściu z Fuji.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 18. Data: 2010-01-28 02:09:19
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 26 of Jan 2010 08:49, awygo wrote:

    > Użytkownik "Beata" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A może jednak lustrzanka? Choćby najtańsza, ale robi zdjęcie niemal
    > natychmiast po naciśnięciu spustu migawki.

    Ciekawostka. Jeśli ktoś pyta o lustrzankę, proponuje się kompakt.
    Jeśli chce kompakt - proponuje lustrzankę.

    --
    nb