-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 21 Sep 2014 21:47:29 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
References: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
<541f1365$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>
<lvn7un$rsu$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <lvn7un$rsu$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 44
Message-ID: <541f2b51$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1411328849 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2229 89.77.179.152:53075
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2545036
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-09-21 21:02, BartekK pisze:
>> W sumie mogłoby się okazać że można zrobić jeszcze jedną przydatną
>> funkcję - przy bardzo gorącej turbinie, lekko podnieść obroty biegu
>> jałowego.
> To już jest w sofcie ecu - nie tyle termicznie dla turbiny, co ciśnienie
> oleju jest utrzymywane/korygowane - podczas rozgrzewania się spada na
> jałowych, więc jałowe są odpowiednio zwiększane wg temperatury oleju.
> Nie potrzeba wiele, zwiększenie obrotów o 200-400 już wystarcza.
No to ok, fajna funkcja.
U mnie po ostrej jeździe ciśnienie oleju jest bardzo niskie (pomimo że
10W-60), takiej funkcji nie ma i będę musiał po prostu wolne obroty
trochę podnieść.
A faktycznie nie trzeba wiele, bo u mnie przy 2000rpm mam już 6bar, a
przy wolnych obrotach rozgrzany olej potrafi mieć poniżej 1bar.
>> Mierzyłem ostatnio temperaturę turbiny (z zewnątrz) pirometrem, a był to
>> mało wysilony turbodiesel (2.4 - 140KM), a i tak bez żadnego pałowania
>> obudowa miała 350-400C.
> No to nieźle (albo źle). EGT (w kolektorze wydechowym) mi nie przekracza
> 700-800'C więc licząc że od zewnątrz kolektor i turbina jest całkiem
> dobrze chłodzona i oddaje ciepło, a dodatkowo wodą i olejem, to są to i
> tak podejrzanie wysokie temperatury.
Kolektor to myślę że za dużo tego ciepła nie traci.
Kolektory w silnikach turbo, to się nawet i specjalnie izoluje żeby
właśnie nie tracić energii spalin przed turbiną.
> No ale czy diesel (przy słabej
> ilości wtrysku, bo jak piszesz - bez pałowania) nie ma tego samego co
> benzyna, tzn gdy ilość powietrza do paliwa rośnie (bo paliwa mało, bo
> nie pałujesz, a w dieslu ilość powietrza nie jest zmniejszana
> przepustnicą, najwyżej słabszym ładowaniem turbo), to temperatura spalin
> rośnie?
Zjawisko wyższej temperatury spalania ubogiej mieszanki jest, ale to po
prostu wpływa na sprawność, a jednak energia cieplna uciekająca ze
spalinami będzie tym większa im bardziej obciążony silnik - dzięki czemu
turbo szybciej się kręci itd...
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie