  • 31. Data: 2016-04-22 19:35:01
    Temat: Re: Pomiar pradu w zasilaczu wielokanalowym a wspolna masa
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-20 o 09:32, MKi pisze:

    > Jeśli to pojedynczy zasilacz, to Analog wysyła próbki.
    > Popytaj też w Alfine - to dystrybutor Analoga - są dość przyjaźni.
    > A jak Ci się nie uda, a potrzeba kilku sztuk, to mogę się podzielić.

    No potrzeba kilku. Mam na razie LT6106 i 6105.

  • 32. Data: 2016-04-23 22:20:28
    Temat: Re: Pomiar prądu w zasilaczu wielokanałowym a wspólna masa
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Instrumentalny też można kupić :-)
    Pewnie że można tylko po co jak są zwykłe które w tym miejscu się
    sprawdzają.

    > Zrobić na piechotę, oczywiście, można. Ale nie ma to sensu, jeśli pomiar
    > prądu ma być sensowny, trzeba by kupić oporniki lepsze niż 0.01%.
    Szczególnie jak się ma główny opornik pomiarowy 0,1om np: 1% :)
    pomyśl trochę zanim napiszesz.

    > Wyjdzie drożej, niż kupić gotową kostkę. I to w sumie miałem na myśli,
    > ale jakoś tego nie napisałem...
    A Ty czytałeś w ogóle pdf-a od tej kostki? chyba jednak nie, bo tam jak
    byk stoi średni błąd na poziomie 0,5% a może nawet osiągnąć 2% !!!
    a Ty chcesz szukać oporników 0,01% :) gawędziarz z Ciebie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 33. Data: 2016-04-23 22:23:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-04-20 o 22:29, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    pl...
    BMeasurements%2BCircuitw.gif

    > I tu jest właśnie kłopot.

    > Problem jest w opornikach, one są trymowane przy produkcji do obłędnych
    > tolerancji. Policz sobie jaka tolerancja jest potrzebna, aby uzyskać
    Co Ty pleciesz, dokładność od 0,5% do 2% to jest wg Ciebie obłędna
    dokładność?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 34. Data: 2016-04-23 22:28:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-04-22 o 11:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

    > Przeczytaj pdf do tego ukladu - byc moze gwarantuja ten 1% :-)
    >
    > Jedno zrodlo bledow to ten tranzystor - z jednej strony mamy prad
    > kolektora, ktory sie kompensuje z pradem mierzonym, a z drugiej - prad
    > emitera.
    > Roznia sie o prad bazy. Ale tranzystory z beta>100 sa wlasciwie norma.
    Wystarczy dać mosfeta np bs170 i po problemie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 35. Data: 2016-04-24 17:41:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2016 22:28:10 +0200, janusz_k napisał(a):

    > Wystarczy dać mosfeta np bs170 i po problemie.

    Tak, ale napiecie minimalne rosnie.
    Owszem, mozna miec pomocnicze napiecie ujemne do celow pomiarowych.

    J.

  • 36. Data: 2016-04-24 17:44:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2016 22:23:08 +0200, janusz_k napisał(a):

    > Co Ty pleciesz, dokładność od 0,5% do 2% to jest wg Ciebie obłędna
    > dokładność?

    Mowa byla o instrumentalnym.
    Jak sie chce miec CMMR np 90dB, to trzeba oporniki dobierac dokladnie.

    J.

  • 37. Data: 2016-04-24 20:40:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-04-24 o 17:44, J.F. pisze:

    > Mowa byla o instrumentalnym.
    To tak, bo ta INA ma rozrzut jak pisałem.

    > Jak sie chce miec CMMR np 90dB, to trzeba oporniki dobierac dokladnie.
    A i tak nie do uzyskania bez trymera.

    --
    Pozdr

    Janusz_K