  • 1. Data: 2016-04-14 08:05:08
    Temat: Pomiar prądu w zasilaczu wielokanałowym a wspólna masa
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Montuje taki zasilacz z kilkoma kanałami (3 napięcia
    dodatnie i 1 ujemne). Pomiar prądu mam na rezystorach
    od strony masy. I teraz do mnie dotarło, że w takiej
    sytuacji nie za bardzo mogę zewrzeć poszczególne masy.
    Jest jakaś inna opcja oprócz przeniesienia pomiaru na
    "high-side" ? Jest takich konstrukcji amatorskich
    jakieś 150 milionów i jakoś nigdzie nie napotkałem
    się na rozwiązanie tego problemu.

  • 2. Data: 2016-04-17 19:59:56
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    ww wrote:
> [...]
    > "high-side" ? Jest takich konstrukcji amatorskich
    > jakieś 150 milionów i jakoś nigdzie nie napotkałem
    Jest rozwiązanie proste tzn. należy zbudować zasilacze odseparowane do
    siebie
    z połączeniem tylko na wyjściu ale czy Twój zasilacz kompensuje
    spadek na tym rezystorze?
    Tzn. na masie masz rezystor na którym odkłada się np. 100 czy 500mV ?
    --
    pzdr, .j.r.

  • 3. Data: 2016-04-17 21:35:01
    Temat: Re: Pomiar pr?du w zasilaczu wielokana?owym a wsp?lna masa
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-17 o 19:59, Jacek pisze:
    > Jest rozwi?zanie proste tzn. nale?y zbudowa? zasilacze odseparowane do
    > siebie

    I dokładnie tak jest. Tylko w jaki sposób to rozwiązuje mój problem ?

    > z po??czeniem tylko na wyj?ciu ale czy Tw?j zasilacz kompensuje
    > spadek na tym rezystorze?
    > Tzn. na masie masz rezystor na kt?rym odk?ada si? np. 100 czy 500mV ?

    Nie planuje żadnej kompensacji. Ale to nie będzie 100 ani tym bardziej
    500mV.

  • 4. Data: 2016-04-17 22:15:27
    Temat: Re: Pomiar pradu w zasilaczu wielokanalowym a wspolna masa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2016 21:35:01 +0200, ww napisał(a):

    > I dokładnie tak jest. Tylko w jaki sposób to rozwiązuje mój problem ?

    Ze mozesz polaczyc minusy wyjsc ze soba i potraktowac je jako "mase".

    Oczywiscie separacja musi byc pelna - tzn tylko w tym jednym punkcie
    moga byc polaczone.

    J.

  • 5. Data: 2016-04-18 08:05:36
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-17 o 22:15, J.F. pisze:

    > Ze mozesz polaczyc minusy wyjsc ze soba i potraktowac je jako "mase".
    >
    > Oczywiscie separacja musi byc pelna - tzn tylko w tym jednym punkcie
    > moga byc polaczone.

    I co to da ? Mam połączyć minusy ZA rezystorami pomiarowymi ? Przecież
    to nie ma sensu. Chyba, ze ja czegoś mocno nie rozumiem:

    https://sketch.io/render/sk-571478c81b5a3.png

  • 6. Data: 2016-04-18 11:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

    >I co to da ? Mam połączyć minusy ZA rezystorami pomiarowymi ?
    >Przecież to nie ma sensu. Chyba, ze ja czegoś mocno nie rozumiem:
    >https://sketch.io/render/sk-571478c81b5a3.png

    Dokladnie tak. Chcesz miec dwa napiecia o wspolnej masie, to laczysz
    je i nasywasz to masą :-)

    Oczywiscie zeby tak sie dalo, to oba zasilacze musza byc odseparowane
    od siebie, czyli osobne uzwojenia na trafach, mostki itp.
    Tudziez np radiatory, mocowania elektrolitow - czyli wszystko, co jest
    w tych zasilaczach polaczone do dawnej "masy", a teraz niewielkiego
    napiecia ujemnego.

    No i osobne woltomierze do pomiaru - jesli wskazowkowe, to nie ma
    problemu, jesli to jakis elektroniczny dwukanalowy ... no - jeden
    zacisk maja wspolny, ale to jest + mierzony, a nie -

    J.

  • 7. Data: 2016-04-18 11:34:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ww wrote:

> [...]
    > sytuacji nie za bardzo mogę zewrzeć poszczególne masy.
    > Jest jakaś inna opcja oprócz przeniesienia pomiaru na

    ACS758 i high side.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2016-04-18 11:43:50
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-18 o 11:34, Piotr Wyderski pisze:

    > ACS758 i high side.

    Drogo. Poza tym na ile to jest precyzyjne ? Bawiłem się tymi
    dużo tańszymi ACS711, 712 (wiem, to niezupełnie to samo) i
    było kiepsko. Każde pole magnetyczne kompletnie zmieniało wynik
    pomiaru.

  • 9. Data: 2016-04-18 12:13:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I co to da ? Mam połączyć minusy ZA rezystorami pomiarowymi ? Przecież to
    > nie ma sensu. Chyba, ze ja czegoś mocno nie rozumiem:

    Za mało dokładnie opisałeś co tam masz i czego dokładnie oczekujesz.
    Jak zasilacz stabilizuje napięcie za rezystorem pomiaru prądu (a w sumie tak
    powinien robić) to tak na prawdę dopiero za nim masz napięcie jakie chcesz
    mieć.
    Łącząc dwa takie zasilacze punktami za rezystorami uzyskasz punkt masy i dwa
    napięcia dokładnie takie jak zasilacze ustalają, a każdy z nich ma swój
    rezystor na którym widzi prąd jaki wpuszcza do układu.
    P.G.

  • 10. Data: 2016-04-18 12:28:30
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-18 o 12:13, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Za mało dokładnie opisałeś co tam masz

    Na razie mam wielkie plany i nic więcej.

    > i czego dokładnie oczekujesz.

    Chciałbym mieć zasilacz ze wspólną masą (raczej już od mostka a nie
    tylko na wyjściu) i pomiarem prądu. Z tego co widzę to jednak przy
    pomiarze od strony masy to się nie uda.

    > Jak zasilacz stabilizuje napięcie za rezystorem pomiaru prądu (a w sumie
    > tak powinien robić) to tak na prawdę dopiero za nim masz napięcie jakie
    > chcesz mieć.

    Stabilizuje przed rezystorem.

    > Łącząc dwa takie zasilacze punktami za rezystorami uzyskasz punkt masy i
    > dwa napięcia dokładnie takie jak zasilacze ustalają, a każdy z nich ma
    > swój rezystor na którym widzi prąd jaki wpuszcza do układu.

    Brzmi rozsądnie ale w moim przypadku to się chyba nie sprawdzi.