  • 11. Data: 2016-04-19 09:53:21
    Temat: Re: Pomiar pradu w zasilaczu wielokanalowym a wspolna masa
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Chciałbym mieć zasilacz ze wspólną masą (raczej już od mostka a nie
    > tylko na wyjściu) i pomiarem prądu. Z tego co widzę to jednak przy
    > pomiarze od strony masy to się nie uda.

    A rozważałeś układ AD8212? Rezystor pomiarowy co prawda high side,
    ale wyjście już od strony masy.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 12. Data: 2016-04-19 10:58:22
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-19 o 09:53, MKi pisze:

    > A rozważałeś układ AD8212? Rezystor pomiarowy co prawda high side,
    > ale wyjście już od strony masy.

    Nie a chyba właśnie o coś takiego mi chodziło. Tylko te układy
    nie są ani specjalnie tanie ani, co jeszcze gorsze, dostępne. I myślę
    już jak to wykorzystać od strony ujemnej.

  • 13. Data: 2016-04-19 18:50:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-04-19 o 10:58, ww pisze:
    > Nie a chyba właśnie o coś takiego mi chodziło. Tylko te układy
    > nie są ani specjalnie tanie ani, co jeszcze gorsze, dostępne. I myślę
    > już jak to wykorzystać od strony ujemnej.

    Nie rozumiem problemu jaki tworzysz sobie i reszcie. Kombinujesz jak koń
    pod górę.
    Masz zasilacze cztery. Każdy od siebie odseparowany elektrycznie jak
    napisałeś (swoje osobne uzwojenie ma rozumiem z trafa). Pomiary prądu
    również osobne zasilanie na każdy kanał jak rozumiem (chyba że masz
    zasilanie z tego samego układu).

    No to w czym problem połączyć minusy każdego z nich? Możesz nawet
    połączyć wszystko szeregowo i będziesz miał napięcie zsumowane. A możesz
    plus z minusem i będzie symetryczne.
    Kurde, jak bateryjki...

    Sam sobie zrobiłem zasilacz dwu kanałowy, dwa osobne uzwojenia z trafa
    na dwa kanały, pomiar prądu mam "na minusie", zasilanie pomiaru V/A
    każdy ma osobno przez malutkie trafo.
    Mogę kanały łączyć czy to plusami czy minusami i wsio panie działa.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2016-04-19 18:51:49
    Temat: Re: Pomiar prądu w zasilaczu wielokanałowym a wspólna masa
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ww wrote:

    > Drogo.

    To się męcz. :)

    > Poza tym na ile to jest precyzyjne ?

    Liniowość jest dobra, ale niestety nie wyprowadzają swojego VCC/2,
    więc offset może pływać, bo pomiaru różnicowego nie zrobisz.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2016-04-19 21:32:23
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-04-18 o 11:43, ww pisze:

    > Drogo.

    To może coś z tego Ci spasuje:
    http://www.diodes.com/catalog/Current_Output_60

    Za kilka PLN w Farnellu i coś tam w TME...
    Oczywiście to nadal high-side.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 16. Data: 2016-04-19 22:41:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-04-14 o 08:05, ww pisze:
    > Witam. Montuje taki zasilacz z kilkoma kanałami (3 napięcia
    > dodatnie i 1 ujemne). Pomiar prądu mam na rezystorach
    > od strony masy. I teraz do mnie dotarło, że w takiej
    > sytuacji nie za bardzo mogę zewrzeć poszczególne masy.
    > Jest jakaś inna opcja oprócz przeniesienia pomiaru na
    > "high-side" ? Jest takich konstrukcji amatorskich
    > jakieś 150 milionów i jakoś nigdzie nie napotkałem
    > się na rozwiązanie tego problemu.
    Potrzebujesz wzm oper "chodzący" od plusa i taki uklad
    http://www.next.gr/uploads/4/High%2BSide%2BCurrent%2
    BMeasurements%2BCircuitw.gif
    oczywiscie wzm musi być na max nap na wyjściu, przez RL
    płynie prąd Rs*Is/Rg1.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2016-04-20 09:10:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-19 o 22:41, janusz_k pisze:
> [...]
    > http://www.next.gr/uploads/4/High%2BSide%2BCurrent%2
    BMeasurements%2BCircuitw.gif

    > oczywiscie wzm musi być na max nap na wyjściu, przez RL

    To nie jest wzmacniacz operacyjny, to raczej instrumentalny zwany też
    pomiarowym.

    P.P.

  • 18. Data: 2016-04-20 09:32:03
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Nie a chyba właśnie o coś takiego mi chodziło. Tylko te układy
    > nie są ani specjalnie tanie ani, co jeszcze gorsze, dostępne.

    Jeśli to pojedynczy zasilacz, to Analog wysyła próbki.
    Popytaj też w Alfine - to dystrybutor Analoga - są dość przyjaźni.
    A jak Ci się nie uda, a potrzeba kilku sztuk, to mogę się podzielić.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 19. Data: 2016-04-20 09:35:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    BMeasurements%2BCircuitw.gif

    >To nie jest wzmacniacz operacyjny, to raczej instrumentalny zwany też
    >pomiarowym.

    No, sami go nazywaja "High-Side Measurement Current Shunt Monitor",
    nazwac instrumentalnym to by bylo lekkie naduzycie :-)
    W tym ukladzie operacyjny tez sie sprawdzi - o ile napiecia pasuja.

    Instrumentalny tez moglby byc uzyty, ale sygnal roznicowy kolega chce
    slaby dac, a sumaryczny silny ...

    J.

  • 20. Data: 2016-04-20 15:37:19
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-20 o 09:35, J.F. pisze:
> [...]
    > nazwac instrumentalnym to by bylo lekkie naduzycie :-)
    > W tym ukladzie operacyjny tez sie sprawdzi - o ile napiecia pasuja.

    Ale trzeba by zastosować układ wzmacniacza różnicowego, w XXI wieku to
    nie ma sensu.

    > Instrumentalny tez moglby byc uzyty, ale sygnal roznicowy kolega chce
    > slaby dac, a sumaryczny silny ...

    I od tego właśnie są wzmacniacze instrumentalne...

    P.P.