  • 31. Data: 2009-01-29 18:15:50
    Temat: Re: Pomiar mocy/pradu 1 faza.
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    O! I to jest dobra droga.
    Nie spojrzałem na istniejące rozwiązania 3-fazowe. W tej sytuacji problem
    jest dla kolegi niemalże rozwiązany.
    Czy ten projekt był robiony właśnie dla Microchipa?

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 32. Data: 2009-01-29 18:33:38
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Jurkiewicz wrote:
    > Mówisz o czymś takim? ;)
    > http://protronik.pl/emeter-po.html

    Prawie. Tylko w jednej obudowie scalaka. Nie widzę potrzeby odkrywania
    kwadratowego koła ponownie.

  • 33. Data: 2009-01-29 18:50:04
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    entroper wrote:
    > Przy takich wymaganiach już się chyba nie da tanio (bo tak rozumiem "jak
    > najmniej"). Wydaje mi się, że gotowce są mimo wszystko za słabe i trzeba to
    > urzeźbić samodzielnie, co jest oczywiście wykonalne.

    Oglądając gotowe urządzenia (przemysłowe) nie wydaje mi się żeby było to
    aż takie trudne. Co prawda są bandycko drogie ale taki już urok
    kupowania urządzeń do przemysłu. W środku raczej jakieś gotowce i
    kontroler do komunikacji/display. Ponieważ potrzebuje mniejszy gabaryt i
    inną komunikację - zastanawiam sie czy nie zeszyć samemu. Nawet na
    goszych parametrach.

    To taki luźny pomysł, jeśli mi ktoś to wybije z głowy to przymę z pokorą.

  • 34. Data: 2009-01-29 19:06:56
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Sylwester ?azar wrote:

    > Nie mo?e wygin?ae, bo by? dobry.

    Nie. Sukces np AVR polega m.in. na tym, że podczas projektowania
    assemblera ktoś w ogóle wiedział że poza nim istnieją języki wyższego
    poziomu zamiast wymyślać bzdury typu banki rejestrów i inne utrudniacze.

  • 35. Data: 2009-01-29 20:19:46
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Prawie. Tylko w jednej obudowie scalaka. Nie widzę potrzeby odkrywania
    > kwadratowego koła ponownie.
    Prawie nic się nie da zrobić w formie jednego scalaka.
    Przecież tam niewiele poza nim jest defacto.
    Proszę spojrzeć na datasheet:
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/2202
    5a.pdf

    Można odczytać poszczególne kanały:
    "This mode allows the user to retrieve the individual
    channel information from the ADC outputs. The ADC
    outputs of both channels are synchronized together
    and their data ready is represented by the data ready
    pulse on SDO. If the ADC output values are not clocked
    out of the device, they will be over-written. A 32-bit data
    word is given, each channel is 16 bits (15 bits + sign),
    presented in 2's complement coding. Channel 1 comes
    first then channel 0."
    Na stronie 30 piękny schemat blokowy.
    Gotowe biblioteki - dostępne. Trzeba z nich wyłuskać pojedyńcze algorytmy.
    2 scalaki.
    1- power kombajn z wyjściem SPI.
    2 - mikroprocesor z zaimplementowanym sumowaniem sampli, mnożeniem i
    dzieleniem.
    Pewnie tablica wystarczy zamiast dzielenia.
    Prościej to jest w Analog Device -ten ma już 8052 w środku. pewnie
    biblioteki też są.
    Co tu jeszcze uprościć?

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 36. Data: 2009-01-29 21:12:15
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Sylwester ?azar wrote:
    > 2 scalaki.
    > 1- power kombajn z wyj?ciem SPI.
    > 2 - mikroprocesor z zaimplementowanym sumowaniem sampli, mno?eniem i
    > dzieleniem.

    I tak chce dwa scalaki. Pierwszy robiący okolice ADC i DSP, drugi do
    komunikacji. A pytanie pierwotne na grupie było co zastosować jakos
    pierwszy scalak. Jesli coś może mi przetwarzać, mnozyć, dzielić,
    całkować za $4 sztuka to po co mam to robić w uC który jest zajęty
    komunikacją?

  • 37. Data: 2009-01-30 07:51:27
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    > pierwszy scalak. Jesli coś może mi przetwarzać, mnozyć, dzielić,
    > całkować za $4 sztuka to po co mam to robić w uC który jest zajęty
    To trzeba dać 2x DSP.
    Pierwszy będzie robił to samo co MCP3909+sumowanie mnożenie i dzielenie,
    A drugi będzie się komunikował.
    Źródeł do MCP3909 teoretycznie nie ma.
    To jest wydaje mi się - zwykły DSP z mask ROM.
    To może już lepiej pogodzi się z Analogiem i na tej 52 to zrobić.
    Tak drążymy ten temat, a tu nie widać tego gotowego scalaka, którego kolega
    by chciał.
    Nie ma takiej potrzeby. Licznik na moc czynną powstał, bo taka była potrzeba
    masowego klienta.
    Masowo samego POWER FACTOR to nikt nie potrzebuje.
    :-(

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 38. Data: 2009-01-30 10:15:05
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    potrzeba
    > masowego klienta.
    > Masowo samego POWER FACTOR to nikt nie potrzebuje.
    Ale na szczęście ST dodał dla Ciebie ten POWER FACTOR :-)
    http://www.stdistributiondemandcreation.com/steval/S
    TEVAL-IPE007V1/index.htm
    1 uK 8 bitowy! - 4$ wedle życzenia
    Są tam inne scalaki, ale to np. przełącznik wzmocnienia zamiast VGA
    (wzmacniacz o regulowanym wzmocnieniu), EEPROM, RTC - to Ci zapewne
    niepotrzebne.
    Jest też pomiar 2 prądów N i L1 dla funkcji TAMPER - też sobie można
    podarować.
    Nie widzę źródeł, ale pewnie są w pakiecie demonstracyjnym.
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 39. Data: 2009-01-30 10:23:22
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    Sylwester Łazar wrote:
    > Nie spojrzałem na istniejące rozwiązania 3-fazowe. W tej sytuacji problem
    > jest dla kolegi niemalże rozwiązany.

    Zeskalować w dół do jednej fazy jest łatwiej niż przeciwnie :)

    > Czy ten projekt był robiony właśnie dla Microchipa?

    Takiego założenia nie było, to jest nasza propozycja licznika energii ale
    inna sprawa kto się nim zainteresuje.

    Pozdrawiam,
    AJ

    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/

  • 40. Data: 2009-01-30 10:59:13
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    Sebastian Bialy wrote:

    > Prawie. Tylko w jednej obudowie scalaka. Nie widzę potrzeby odkrywania
    > kwadratowego koła ponownie.

    Tam jest jeden scalak :) dokładnie dsPIC, który nie tylko liczy ale
    również obsługuje całe urządzenie/interfejs.

    Tor wejściowy musisz mieć zawsze, zależy tylko jaką chcesz uzyskać
    dokładność oraz jaki czujnik prądu zastosujesz (przekładnik/shunt).
    Tutaj leży kilka wzmacniaczy, żeby dostosować sygnał dla przetwornika.

    Pozdrawiam,
    AJ

    --
    Adam Jurkiewicz