  • 1. Data: 2017-03-03 13:27:20
    Temat: Pomiar małych mocy czynnych bez watomierza
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Temat niby prosty ale nie wiem czy dobrze kombinuję.
    Chcę zmierzyć moc czynną w zakresie 10-100W przy przebiegu
    przemiennym 230V. Nie mam watomierza, tzn. mógłbym użyć
    jakiegoś elektroniczniaka o trudnej do określenia klasie,
    ale nie wiem czy tak małe moce zmierzy mi w wiarygodny sposób.

    Czy jakbym podłączył oscyloskop na pomiar napięcia i do tego
    sondę prądową żeby zmierzyć przesunięcie fazowe a potem
    sobie policzyć ze wzorku to ma to sens, czy niekoniecznie?

    L.

  • 2. Data: 2017-03-03 14:01:26
    Temat: Re: Pomiar małych mocy czynnych bez watomierza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 04:27:20 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > sondę prądową żeby zmierzyć przesunięcie fazowe a potem
    > sobie policzyć ze wzorku to ma to sens, czy niekoniecznie?

    A ladna sinusoide pradu bierze ?

    Bo przemnozyc przebiegi, usrednic, i mamy pomiar mocy.
    Cyfrak to potrafi ... albo przynajmniej dane zapisze :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-03-03 14:04:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 marca 2017 14:01:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > A ladna sinusoide pradu bierze ?

    Chciałbym pomierzyć pompki obiegowe w centralnym ogrzewaniu, one chyba
    sinusa nie psują. Ale chciałbym też pomierzyć rekuperator,
    on tam pewnie już bruździ, bo jakiś zasilacz impulsowy pewnie ma,
    a i silnikami kręci pewnie PWM-em czy jakoś inakszy...

    > Bo przemnozyc przebiegi, usrednic, i mamy pomiar mocy.
    > Cyfrak to potrafi ... albo przynajmniej dane zapisze :-)

    Tak mi się zdaje, chciałem jeno spytać, czy to doszukiwanie się
    cosinusa fi ma sens praktyczny...

    L.

  • 4. Data: 2017-03-03 14:27:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 05:04:02 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > on tam pewnie już bruździ, bo jakiś zasilacz impulsowy pewnie ma,
    > a i silnikami kręci pewnie PWM-em czy jakoś inakszy...

    A moze kupic taki licznik, wymienic bocznik na wiekszy, to bedzie
    dokladniej liczyl.

    Mozna tez kupic same uklady scalone i zlozyc.

    J.

  • 5. Data: 2017-03-03 16:34:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > sondę prądową żeby zmierzyć przesunięcie fazowe a potem
    > sobie policzyć ze wzorku to ma to sens, czy niekoniecznie?

    Prościej zmierzyć indukcyjność i oporność uzwojeń pompki i stąd, znając
    napięcie wyliczyć moc. Lecz to nie jedna trudność - primo sinusoida
    sieci jest mało sinusoidalna a kiedy będziesz mierzył moc odbiornika
    nieliniowego to dodatkowo i sinusoida prądu będzie porąbana. Więc nie ma
    lekko :) Z drugiej strony chodzi ci zapewne o opłaty, więc kup zwykły
    licznik elektromagnetyczny za parę zł i mierz pobór energii za godzinę
    czy dzień. Super dokładność jak na te potrzeby.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2017-03-03 18:51:01
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 03.03.2017 o 14:27, J.F. pisze:

    > A moze kupic taki licznik, wymienic bocznik na wiekszy, to bedzie
    > dokladniej liczyl.
    >
    > Mozna tez kupic same uklady scalone i zlozyc.
    >
    > J.

    Polecam STPM3x, zmierzysz nawet bardzo małe prądy, a układzik tani.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2017-03-03 20:36:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 marca 2017 14:04:03 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > on tam pewnie już bruździ, bo jakiś zasilacz impulsowy pewnie ma,
    > a i silnikami kręci pewnie PWM-em czy jakoś inakszy...

    A czemu wyważasz otwarte drzwi?
    Liczniki energi od kilkunastu z juz dostaniesz

  • 8. Data: 2017-03-03 20:36:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Prościej zmierzyć indukcyjność i oporność uzwojeń pompki i stąd, znając
    > napięcie wyliczyć moc.

    I ty tak naprawdę?

  • 9. Data: 2017-03-03 20:42:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 20:36:41 +0100, t-1 napisał(a):

    > I ty tak naprawdę?

    No dobra, trochę przegiąłem ale czy to powód żeby zaraz wypominać :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2017-03-04 09:03:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 marca 2017 18:51:02 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > Polecam STPM3x, zmierzysz nawet bardzo małe prądy, a układzik tani.

    Jakoś nie mogę znaleźć czegoś takiego, czy chodzi może o coś w rodzaju
    STM32?

    L.