    From: Marcin Kwiatkowski <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Date: Sat, 9 Jul 2011 21:49:08 +0000 (UTC)
    <4e1771c5$0$2485$65785112@news.neostrada.pl> <iv7umk$gf8$1@solani.org>

    Dnia 08.07.2011 Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    napisał/a:

    > Bzdura. Naprawdę zajebisty pracownik powinien mieć odpowiednie
    > kwalifikacje (wie co robi, wie dlaczego robi akurat w ten sposób)
    > i motywację do pracy (rano się pojawia z nastawieniem "what do you want
    > to break today?", a nie marudzi że znowu te pieprzone śruby trzeba
    > projektować).
    >
    > Studia zajebistemu pracownikowi są doskonale zbędne, o ile ich brak nie
    > wpływa na obniżenie kwalifikacji (u osób zajmujących się zdrowiem brak
    > odbytych studiów wyklucza pracę na stanowisku lekarza).

    100% commit. Zadne studia z lenia nie zrobia programistyi - brak
    MSc/BSc nie przeszkodzi osobie zaangazowanej w byciu doskonalym
    programistom. I nie mowie tu o koderach, ktorzy maja algorytm do
    zaimplementowania w "Jakims Jezyku Programowania(TM)", tylko o osobach
    tworzacych oprogramowanie.

    ALE, z drugiej strony widze, ze ludzie bez ze tak powiem bez "zaplecza
    akademickiego" pisza/tworza "na pale", czyli notacja O() jest im obca,
    wzorce projektowe to juz w ogole kosmos. (kolejnosc zamierzona)

    Na koniec:
    Nie udalo mi sie ukonczyc studiow (wydzial fizyki technicznej,
    informatyki i matematyki stosowanej), bo firma wymagala ode mnie
    dyspozycyjnosci. Wiec wiedze teoretyczna zanabylem we wlasnym zakresie.
    Mimo tego mam kilkanascie (>11) lat doswiadczenia w programowaniu w
    srodowisku komercyjnym. (rozpoznawanie mowy, feature extraction, analiza
    i inne "dzikie" rzeczy :D)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kwiatkowski