  • Data: 2011-08-16 22:15:48
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: n...@m...invalid szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.08.2011 r. 18:35, Szyk pisze:
    > Polska jest rajem dla takih informatykuv ktuzy jedynie klepia byle co
    > byle kasa leciala. Tacy ludzie na ogul maja pokonczone studia i w
    > papierah maja wszystko cacy.
    >
    > Natomiast jak ktos trohe mysli i sie wkuza ze w 10 miejscah musi klepac
    > to samo, ze musi vgryzac sie v jakies specyficzne rozviazania firmy M$
    > (lub navet gozej - v papranine zydkuv co sklecili PHP), ze jego praca to
    Od Żydków, czyli gorsze?

    > praktycznie tylko kopiovanie danyh z jednej postaci na inna, bez
    > stosovania zadnej inzynierskiej matmy, ze oczekuje sie dosviadczenia v
    > "tehnologiah" vstretnyh do tego stopnia ze tylko za gruba kapuhe bylby
    > sklonny v tym dlubac - tacy ludzie v Polsce nie czuja sie jak v raju.
    > Navet gozej poczucie bez sensu jest przytlaczajace.
    Jest więcej niż kilkoro ludzi, którzy za żadną kapuchę nie stolerują
    wynajdywać kolejny middle-ware w Javie. Tymczasem pozycji dla takiej
    kadry jest tylko skończona ilość, a motywacja do zakładania własnych
    ośrodków jakoś nie poraża. Podświadomie trzymam stronę R&D: na
    przestrzeni kilku lat po akcesji do EU utworzono kilka parków
    technologicznych przy uniwerkach, więc może coś się ruszy -- z
    dokładnością do współczynnika akademizacji jednostek aktywnych, nie
    pozbawionych samodzielności.
    Niemniej, dla mnie to nie jest warunek nawet konieczny do rozwoju nisz
    dla inżynierii; istnieją kontrprzykłady.
    .pl ma jeden z najniższych wskaźników zaufania społecznego, a to się
    przekłada na sporo dziedzin. W kraju zamieszkuje społeczeństwo (oraz
    rządzi władza) konserwatywne i czyni to z niego dobrego kandydata na
    skansen. W ogólności, w rankingach adopcji hi-tech jesteśmy na
    antyszczycie -- ma szanse mieć to korelację z niską wynalazczością.

    PS Masz coś z klawiaturą, specyficzną dys-, stan umysłu, czy to taki styl?