  • 81. Data: 2010-04-13 13:32:15
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    > Transformator zakłada silne sprzężenie między "nadajnikiem" a
    > "odbiornikiem". Prawie cała energia jest zamknięta w obwodzie między
    > nadajnikiem a odbiornikiem. Jeśli "odbiornik" nie odbiera prądu to
    > "nadajnik" praktycznie nie nadaje.

    No to jest założenie, że nadajnik to źródło napięciowe. Ale dobrze
    czytać takie wyjaśnienia. Dzięki!

  • 82. Data: 2010-04-13 13:35:10
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Maksymalna moc BTSa to 40W, na budynkach (w mieście) montuje się 10W.
    W odległości 1km ta moc nie jest w stanie wychylić wskazówki ustroju
    analogowego.

    --
    Desoft

  • 83. Data: 2010-04-13 13:42:20
    Temat: Re: Polska my?l techniczna
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Ale tutaj chodzi mu o "zabieranie fal"

    Nie idą w próżnię bo o idą do odbiorców za twoją działką.
    Jeśli masz pola wokół BTS i tak gęsto poustawiasz anteny, że zbierzesz
    połowę mocy emitowanej przez nadajnik to moc emitowana z tego obszaru
    zmaleje czy będzie taka sama?

    Zbierzesz, zabierzesz - jednak chodzi o zabieranie fal.
    Tak, można zebrać połowę mocy: anteną o kształcie połowy kuli w ognisku
    której będzie umieszczona antena nadawcza.
    Proponuję podpiąć się pod kabel nadawczy, albo zasilający
    :-))))))))))))))))))))))

    --
    Desoft

  • 84. Data: 2010-04-13 13:42:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-13 15:35, Desoft pisze:

    > Maksymalna moc BTSa to 40W, na budynkach (w mieście) montuje się 10W.
    > W odległości 1km ta moc nie jest w stanie wychylić wskazówki ustroju
    > analogowego.

    Był podawany przykład nadajnika radiowego i zasilania żarówki.
    Twierdzisz że to też nie osłabia pola?

    MD

  • 85. Data: 2010-04-13 13:50:14
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Czyli:
    5mW na 50omach, czyli napięcie na antenie wynosi 0,5V
    sprawność obwodu wynosi 50% (dopasowanie) czyli 0,7V
    czyli słyszałeś że czułość takich urządzeń podaje się w uV, czyli
    musisz wyindukować w antenie 1 500 000 razy większe napięcie niż indukowane
    jest w Twojej komórce.

    --
    Desoft

  • 86. Data: 2010-04-13 13:51:00
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-13 15:29, Desoft pisze:

> [...]
    > I nie mówię o rozmawianiu przez komórkę tylko o absorbowaniu mocy z pola
    > EM.
    >
    > Przecież założyliśmy że nie zasłaniamy (budynkiem, radioteleskopem,
    > pasmem górskim itp) anteny odbiorczej. Więc stojące po drodze 10^12
    > komórek nie pogarsza zasięgu, bo zabierają tylko tyle ile dostarczy im
    > występujące pole w miejscu odbioru.
    >
    > Albo jeszcze inaczej:
    > Jeżeli w danym miejscu występuje pole np.: 4V/m to dwa razy dalej będzie
    > go 1V/m, a przeszkoda-komórka osłabi to pole do 0,999... (10^12zer)

    A skąd wiesz że 12 przecinku a nie spadnie do np 0,7V/m?
    Jeśli w tej odległości powiedzmy 1km jest 1V/m a w w odległościach od
    BTS bliższych niż 1km poustawiasz 1000 komórek zabierających po 5mV to z
    10W emisji zostanie pobrane 5 W czyli w odległości 1km będzie 0,75V/m

    > Perpetuum mobile nie da się zrobić.

    Ano. Nie da się skutecznie za jakiegoś ośrodka pobrać energii tak żeby w
    tym ośrodku go nie ubyło.

    MD

  • 87. Data: 2010-04-13 14:14:40
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Był podawany przykład nadajnika radiowego i zasilania żarówki.
    Twierdzisz że to też nie osłabia pola?

    Nie zrozumiałem pytania.

    --
    Desoft

  • 88. Data: 2010-04-13 14:29:30
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]

    Jeśli w tej odległości powiedzmy 1km jest 1V/m a w w odległościach od
    BTS bliższych niż 1km poustawiasz 1000 komórek zabierających po 5mV

    A dlaczego 5mV a nie 5kg?
    A jeżeli to miało być 5mV/m:
    To ile woltów zabieram z gniazdka sieciowego w domu, jeżeli podepnę do
    gniazdka lampkę? odkurzacz? żelazko?

    to z 10W emisji zostanie pobrane 5 W czyli w odległości 1km będzie 0,75V/m

    Ja na północy, Ty na południu a 5W w antenie... a było 10.

    > Perpetuum mobile nie da się zrobić.

    Ano. Nie da się skutecznie za jakiegoś ośrodka pobrać energii tak żeby w
    tym ośrodku go nie ubyło.

    Przeliczyłem szacunkowo w poprzednim poście jak wygląda uzysk energii z
    pola.

    --
    Desoft

    MD

  • 89. Data: 2010-04-13 14:56:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jan Górski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie dlaczego nadajnik odbiornik nie
    >spełnia zależności uzwojeń pierwotnego i wtórnego, transformatora,
    >albo jak wolisz innego układu dwóch sąsiadujących cewek.

    Nie wykazywalem takze, dlaczego nadajnik nie jest latajacym dywanem. Masz
    jakas smieszna koncepcje, ze to powinno dzialac jak tranfsormator i
    oczekujesz argumentow przeciw - moze jednak poszukaj ich najpierw "za".
    Wtedy mozna sie do nich o odniesc, oczywiscie wypadaloby by to byly rzetelne
    argumenty.

  • 90. Data: 2010-04-13 15:05:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czyli słyszałeś że czułość takich urządzeń podaje się w uV, czyli
    > musisz wyindukować w antenie 1 500 000 razy większe napięcie niż

    Napisz gosciom z Nokii co gdzie i jak musza wyindukowac
    http://www.goodcleantech.com/2009/06/nokia_gearing_f
    or_no-charge_en.php
    Pewnie Ci podziekuja, ze im zaoszczedziles mase kosztow.

    W sumie to cieszy mnie taka sytuacja - poki kolesi z "sie nie da/nie ma
    sensu" jest taka masa, da sie niezle zyc bez zbytniego lokciowania na
    ciasnym rynku.