  • 41. Data: 2010-04-12 17:28:23
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010 16:37:49 +0200, Desoft wrote:
    >Zgodnie z tą teorią:
    >Wychodzisz na drogę, ja jadę samochodem (w nocy) oświetlam Cię, Ty
    >pochłaniasz moje fale, ja uderzam w drzewo. Twoja wina - skróciłeś mi zasięg
    >reflektorów.
    >Takie coś to nawet w amerykańskim sądzie nie przejdzie.

    No wiesz, jesli stoisz na drodze i blokujesz widok na przeszkode, to
    czemu nie ?

    Tylko ze w praktyce byloby to trudno realizowalne.
    No powiedzmy ze jestem wysoki i stoje specjalnie tak zeby zaslonic
    znak "ustap pierwszenstwa" przed skrzyzowaniem ..

    J.

  • 42. Data: 2010-04-12 17:51:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010 13:41:05 +0200, Ghost wrote:
    >Tu nie ma co liczyc - dla mnie moc nadajnika to moc w czasie nadawania, a
    >nie usredniona po okresach nienadawania. Podobnie jak np. moc znamionowa
    >zarowki. Jednak w przypadku GSM ta moc jest regulowana stad usrednianie.

    Przede wszystkim to nadajnik w GSM nadaje pakietami i pracuje co
    najwyzej przez 1/8 okresu.

    I juz masz powod do usredniania.

    >Skad masz ten zakres 1-10mW? Podpowiem, ze ta ladowarka ma zjadac wszystko
    >(m.in..typowe WiFi ktorego jest juz w cholere w powietrzu i stale rosnie) -

    Ale wifi samo ma moc liczona w mW. Liczysz na to ze odbierzesz
    urzadzeniem cala emitowana energie ?

    J.

  • 43. Data: 2010-04-12 18:48:55
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Jak można wysysać energię???? jest jakiś wzór na ilość odessanej
    > energii???
    > Fal radiowych (generalnie fal) nie można osłabić. Jak nie ma przeszkód
    > to docierają, jak są przeszkody to są pochłaniane i częściowo odbijane
    > np.: od wody.

    Ty dałeś kretyński przykład z reflektorami.

    Chciałem Ci naocznie pokazać że nie można stać z boku drzewa i zasłaniać
    drzewa.

    Natomiast jeśli koło BTS postawił byś jakieś duże anteny z obwodem
    wstrojonym w pasmo i pobierał kilkadziesiąt kW to jestem pewny że to
    odbiłoby się na zasięgu anteny. Emisja nie skierowana do ciebie to nie
    możesz uruchamiać instalacji pogarszającej tę emisję.

    Myślisz, że fale nawracają? wracają? czy jak to nazwać?

    --
    Desoft

  • 44. Data: 2010-04-12 18:54:03
    Temat: Re: Polska my?l techniczna
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > No wiesz, jesli stoisz na drodze i blokujesz widok na przeszkode, to
    > czemu nie ?

    Ale tutaj chodzi mu o "zabieranie fal"
    Stoję obok przeszkody i zasłaniam.- zabieram światło padające na przeszkodę.

    Zabieram fale które idą w próżnię (np moją działkę na której mam antenę).

    W sumie tendencja jest odwrotna. To nadawcy mają problem z nadawaniem, bo
    często się zdarza, że okoliczni mieszkańcy nie zgadzają się na postawienie
    BTSa, bo im fale na podwórko włażą.

    --
    Desoft

  • 45. Data: 2010-04-12 20:42:39
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > odbiłoby się na zasięgu anteny. Emisja nie skierowana do ciebie to nie
    > możesz uruchamiać instalacji pogarszającej tę emisję.

    Antena nie wysysa energii. Odbierzesz nią tylko to co i tak uległoby
    rozproszeniu. Analogicznie czarnym kwadratem umieszczonym obok żarówki
    nie odbierzesz jej światła. Pochłonie jedynie energię która i tak by
    uległa rozproszeniu.

    JanuszR

  • 46. Data: 2010-04-12 20:43:07
    Temat: Re: Polska mysl techniczna
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010 20:54:03 +0200, Desoft wrote:

    >Ale tutaj chodzi mu o "zabieranie fal"
    >Stoję obok przeszkody i zasłaniam.- zabieram światło padające na przeszkodę.

    Tez mogloby byc, tylko w samochodzie po prostu sie pokrywaja kierunki.
    Musialbys lezec na drodze i nie miec pretensji ze cie przejechali.

    Ale jakbys tak podstawil panel sloneczny pod latarnie, postawiona w
    celu oswietlenia przejscia ..

    >Zabieram fale które idą w próżnię (np moją działkę na której mam antenę).

    No coz, nie raz sie pytalem. Mamy punktowe zrodlo. Stawiamy dalej
    paraboliczna antene odbiorcza. Wszystko jest jasne - i gestosc
    promieniowania w okolicach anteny, i powierzchnia z ktorej ona "zbiera
    fale", i to ze za antena jest cien.

    ale postawmy antene w postaci dipola pretowego.
    Z jakiej powierzchni ona "zbiera energie", i skoro ona odbiera
    energie, to gdzie w okolicy jej zabraknie ?

    J.

  • 47. Data: 2010-04-12 22:27:41
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 22:42, JanuszR pisze:

    > Antena nie wysysa energii. Odbierzesz nią tylko to co i tak uległoby
    > rozproszeniu.

    Gdyby nie było przeszkody to uległoby propagacji czyli poleciałoby
    dalej. A jeśli byłaby przeszkoda to mogłoby się jeszcze odbić, ugiąć lub
    częściowo absorbować. Jeśli taką przeszkodą byłaby telefonu komórkowego
    to pochłonęłoby sobie powiedzmy -60dBm a cała reszta poszła by dalej.
    Przy dość niewielkich mocach na jednostkę objętości, aby uzyskać
    sensowną moc urządzenia przychwytującego energię to albo trzeba by
    budować urządzenia o odpowiednio dużych gabarytach albo mieć jakiś inny
    - wydajniejszy sposób oddziaływania urządzenia z polem EM aby zwiększyć
    sprawność przechwytu energii (to już jakieś SF). Tak czy inaczej w
    jakimś kącie bryłowym zostałaby pochłonięta energia promieniowania.
    Celowo przy pomocy specjalistycznego urządzenia. I nie ma co porównywać
    do np kluczy bo na nich się ugnie/odbije i idzie dalej.

    Analogicznie czarnym kwadratem umieszczonym obok żarówki
    > nie odbierzesz jej światła. Pochłonie jedynie energię która i tak by
    > uległa rozproszeniu.

    Po pierwsze to w naszych wymiarach światło bardziej zachowuje się jak
    cząstki z uwagi tego że jego długość jest nieporównywalnie mała do
    wielkości obiektów fizycznych. Nie ugnie ci się na krawędzi danego
    obiektu. Jeśli natomiast jakimś ekranem o np średnicy 30 cm wytniesz
    (zaabsorbujesz) pole o częstotliwości 2GHz to już kilkadziesiąt
    centymetrów dalej w ten "cień" zacznie "wnikać" pole z sąsiednich
    obszarów czyli de facto energia pola EM jest zasysana do "ciemnego"
    obszaru. Czyli celowe wydajne pochłonięcie przez kogoś energii w jakimś
    obszarze powoduje że emisja która przechodzi obok osłabnie.
    Parę tysięcy ludzi z urządzonkami pobierającymi po kilkadziesiąt mW z
    pola EM niekoniecznie spowodowałoby powstanie pola poprzetykanego
    tysiącami stożków cieni ale spowodowałoby po prostu osłabienie pola
    wypadkowego.

    MD

  • 48. Data: 2010-04-12 22:34:21
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 20:54, Desoft pisze:

    > Ale tutaj chodzi mu o "zabieranie fal"
    > Stoję obok przeszkody i zasłaniam.- zabieram światło padające na
    > przeszkodę.
    >
    > Zabieram fale które idą w próżnię (np moją działkę na której mam antenę).

    Nie idą w próżnię bo o idą do odbiorców za twoją działką.
    Jeśli masz pola wokół BTS i tak gęsto poustawiasz anteny, że zbierzesz
    połowę mocy emitowanej przez nadajnik to moc emitowana z tego obszaru
    zmaleje czy będzie taka sama?

    MD

  • 49. Data: 2010-04-12 22:55:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 20:48, Desoft pisze:

    > Ty dałeś kretyński przykład z reflektorami.

    Oj pamięć Cię zawodzi:

> [...]
    > możesz uruchamiać instalacji pogarszającej tę emisję.
    >
    > Myślisz, że fale nawracają? wracają? czy jak to nazwać?

    Fale się uginają i odbijają.

    MD

  • 50. Data: 2010-04-13 04:05:00
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    Z tego wynika, że wyżej (w pogadance z Ghostem) miałem półrację. A czy
    ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego porównanie nadajnika i odbiornika do
    uzwojenia pierwotnego i wtórnego transformatora, jest nietrafne ?