  • 1. Data: 2009-11-14 15:57:14
    Temat: Polska 240->120 USA i Sony Bravia
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Znajomi wrócili z USA, nawieźli wszelkich sprzetów na 120V/60Hz,
    poproszę o wszelkie info i wymiane doświadczeń na ten temat. tzn czy i
    gdzie są dostępne przetwornice, Transformatory itd. czy jest cos czego
    nalezy unikać itd.

    2 temat: Telewizor Sony Bravia, niestety na 120V, telewizory są zasilane
    z przetwornic, czy istnieje możliwość wymiany modułu lub serwisowego
    przełączenia przetwornicy TV na 240V/50Hz, czy ktoś to przerabiał i z
    jakim skutkiem ?.

    pozdr
    AK

  • 2. Data: 2009-11-14 16:04:59
    Temat: Re: Polska 240->120 USA i Sony Bravia
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Andrzej Kmicic pisze:
> [...]
    > z przetwornic, czy istnieje możliwość wymiany modułu lub serwisowego
    > przełączenia przetwornicy TV na 240V/50Hz, czy ktoś to przerabiał i z

    Sprawdz dokladnie tabliczke znamionowa bo od wielu lat robi sie
    przetwornice pracujace od 100V do 220V

  • 3. Data: 2009-11-14 16:17:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.11.2009 Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > poproszę o wszelkie info i wymiane doświadczeń na ten temat. tzn czy i
    > gdzie są dostępne przetwornice, Transformatory itd. czy jest cos czego

    Od napięcia 110/220V 50/60Hz, pal/ntsc, klawiatur pc, gsm 1900, skoku
    syntezy w tunerach fm, braku pl lokalizacji, innych czesciach zamiennych,
    na gwarancjach kończąc.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 4. Data: 2009-11-14 17:01:03
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 14 Lis, 16:57, Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > z przetwornic, czy istnieje możliwość wymiany modułu lub serwisowego
    > przełączenia przetwornicy TV na 240V/50Hz, czy ktoś to przerabiał i z

    Należy dokupić autotransformator odpowiedniej mocy, np jakiś ATST w
    obudowie, z amerykańskimi gniazdami,
    z firmy http://www.indel.pl/

    Nie wono używać podobnych do tego wynalazków:
    http://tinyurl.com/yldtxrh
    Jeśli jest to lekkie pudełko z podaną mocą rzędu 1600W to nie jest to
    transformator obniżający napięcie tylko elektroniczny układ z
    triakiem, działający na zasadzie cięcia sinusoidy sieciowej.
    Nadaje się wyłacznie do grzałek, czajników, żelazek, żarówek, czasem
    do elektronarzędzi.
    Urządzenia elektroniczne skutecznie zabija, bo przepuszcza prawie
    maksymalną wartość szczytową naszych 230V.

    Co do telewizorów z USA - podstawowym problemem nie jest napięcie
    zasilania tylko różnica standardów telewizyjnych USA/Europa.
    Obawiam się, że będzie na nich można oglądać tylko filmy z
    amerykańskiego DVD i ewentualnie z komputera.
    Z powietrza u nas niczego nie odbierze, ani programów analogowych ani
    cyfrowych.
    Bardzo prawdopodobne, że także nie pokaże się sygnał z naszych tunerów
    satelitarnych.

    Radzę ostrożnie !
    Przeróbki nieopłacalne.

  • 5. Data: 2009-11-14 17:14:27
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Wmak pisze:

> [...]
    > cyfrowych.
    > Bardzo prawdopodobne, że także nie pokaże się sygnał z naszych tunerów

    Bzdury wasc piszesz, bylem na taiwanie i jakos nie mialem problemow z
    korzystaniem z ichniej sieci energetycznej zeby podlaczyc laptopa a maja
    identyczna jak w USA. Kupilem tez u nich drukarke HP ktora bez problemu
    dziala na 220V poniewaz od wielu lat chinczyki produkuja uniwersalne
    przetwornice i moduly zasilajace 110-220V.

    Problem 220V dotyczy naprawde starych urzadzen a nie sadze zeby ktos
    przywozil do polski stary zlom.

  • 6. Data: 2009-11-14 17:21:48
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Andrzej Kmicic pisze:
> [...]
    > poproszę o wszelkie info i wymiane doświadczeń na ten temat. tzn czy i
    > gdzie są dostępne przetwornice, Transformatory itd. czy jest cos czego

    Wiele lat temu znajomy nazwoził z USA sporo ichnich fajnych
    elektronarzędzi i AGD. Nie chcąc bawić się w osobne trafo do każdego
    urządzenia, użył jednego trafa sporej mocy i położył dodatkową
    instalację 110 V w mieszkaniu i w warsztacie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2009-11-14 17:34:51
    Od: Wmak <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Problem 220V dotyczy naprawde starych urzadzen a nie sadze zeby ktos
    > przywozil do polski stary zlom.- Ukryj cytowany tekst -

    A czytać umiesz?
    To może jeszcze raz przeczytaj, o czym pisałem.
    Nic o sprzęcie komputerowym, tylko o najnowszych telewizorach
    produkowanych specjalnie NA AMERYKAŃSKI RYNEK.
    Ponieważ nie jest to sprzęt przenośny, to producentowi nie opłaca się
    tego produkować na wszystkie światowe standardy.
    Nawet wersje na Wielką Brytanię potrafią różnić się od kontynentalnych
    - i hardwarem i softwarem.
    A ponieważ i tak poza Ameryką taki TV niczego nie odbierze, to i na
    zasilaczu sieciowym, wyłącznie na 120V, warto kilka $$ zaoszczędzić.

  • 8. Data: 2009-11-14 17:50:20
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Wmak pisze:

> [...]
    > A ponieważ i tak poza Ameryką taki TV niczego nie odbierze, to i na
    > zasilaczu sieciowym, wyłącznie na 120V, warto kilka $$ zaoszczędzić.

    No to ciekawostka co piszesz bo jak bylem na taiwanie to chcialem kupic
    TV bo byly bardzo tanie i dokladnie obejrzalem kilka modeli z kazdej
    strony i wybacz chinczyki tluka model uniwersalny w tej samej cenie
    przetwornice sa uniwersalne a dekodery multisystemowe i to od wielu lat
    a na pokladzie samolotow sprzedaje sie uniwersalne przejsciowki
    UK/USA/EU podobne jak pod tym linkiem http://tinyurl.com/yldtxrh.

  • 9. Data: 2009-11-14 17:51:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał tak:

    > Ponieważ nie jest to sprzęt przenośny, to producentowi nie
    > opłaca się tego produkować na wszystkie światowe standardy.

    Jest jeszcze pytanie, co się bardziej nie opłaca: produkcja
    urządzenia obsługującego wszystkie światowe standardy, czy
    produkcja fafnastu odmian tego samego ustrojstwa na fafnaście
    różnych światowych rynków. Nie wiem jak jest w tym szczególnym
    przypadku, ale rzut oka na rynek skłania ku tezie, że tak ogólnie,
    to pierwsze jest dużo bardziej nieopłacalne. I nie ma się co
    dziwić -- kilka dodatkowych elementów (a czasem i to nie) jest
    dużo tańsze od obsługi całej logistyki, zachowania płynności
    produkcji poszczególnych podtypów regionalnych itp.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2009-11-14 18:09:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Nov 2009 17:51:53 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    >dużo tańsze od obsługi całej logistyki, zachowania płynności
    >produkcji poszczególnych podtypów regionalnych itp.

    A dawniej logistyka byla tansza ?

    Amerykanski rynek jest na tyle duzy ze sie oplaca produkowac jedna
    odmiane. A przynajmniej oplacalo - teraz byc moze tyle tych
    tranzystorow sie miesci w scalaku ze sie juz przestalo oplacac.

    J.