  • 11. Data: 2009-11-14 18:36:44
    Temat: Re: Polska 240->120 USA i Sony Bravia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A dawniej logistyka byla tansza ?

    Zdecydowanie tańsza. W porównaniu z kosztem wytwarzania.

    > Amerykanski rynek jest na tyle duzy ze sie oplaca produkowac jedna
    > odmiane. A przynajmniej oplacalo - teraz byc moze tyle tych
    > tranzystorow sie miesci w scalaku ze sie juz przestalo oplacac.

    Już dawno temu, gdy była tylko analogowa TV, 625 i 525 linii, PAL,
    SECAM i NTSC, fonia FM i AM, dwie polaryzacje wizji, do tego kilka
    częstotliwości różnicowych, to takie wielosystemowe telewizory były.
    A opłacało się być może Amerykanom, którzy robili na *swój* rynek.
    Jak robi Chińczyk, to chce mieć tak, że zawsze swój towar upłynni,
    obojętne kto się do niego zgłosi.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-11-14 20:39:58
    Od: "Darek R." <d...@p...onet.pl>

    games pisze:
    > Problem 220V dotyczy naprawde starych urzadzen a nie sadze zeby ktos
    > przywozil do polski stary zlom.

    Nie tylko - niekiedy producent celowo konstruuje nowe urządzenie tak, by
    było przystosowane wyłącznie do jednego standardu. Pierwszy z brzegu
    przykład to zasilacz do odkurzaczy Roomba - całkiem fajny zasilacz
    impulsowy który spokojnie mógłby pracować na 230V gdyby nie warystor na
    175V i kondensator za mostkiem na 200V. Po wymianie tych dwóch elementów
    pracuje na 230V bez zarzutu.

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Rzońca

  • 13. Data: 2009-11-14 21:04:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Darek,

    Saturday, November 14, 2009, 9:39:58 PM, you wrote:

> [...]
    > impulsowy który spokojnie mógłby pracować na 230V gdyby nie warystor na
    > 175V i kondensator za mostkiem na 200V. Po wymianie tych dwóch elementów

    Urządzenie pracujące na 110V potrzebuje za mostkiem kondensatora o
    dwukrotnie większej pojemności niż przy 220V, żeby zapewnić takie samo
    napięcie tętnień. Problem jednak w tym, że przydałoby się napięcie
    tętnień jeszcze niższe, czyli pojemność jeszcze większa.
    I takich różnic jest znacznie więcej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2009-11-14 21:40:12
    Od: games <g...@g...home.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    > napięcie tętnień. Problem jednak w tym, że przydałoby się napięcie
    > tętnień jeszcze niższe, czyli pojemność jeszcze większa.

    Za jakim mostkiem, od dobrych 10 lat produkuje sie uniwersalne
    przetwornice impulsowe. Chinczyki produkuja od kilku juz dobrych lat
    uniwersalne zasilacze do wiekszosci sprzetow bo sami maja kilka roznych
    systemow zasilania a nikt nie bedzie robil extra produkcji bo jakis
    europejczyk bedzie chcial kupic.

  • 15. Data: 2009-11-14 21:56:58
    Od: "Darek R." <d...@p...onet.pl>

    games pisze:
    > Za jakim mostkiem, od dobrych 10 lat produkuje sie uniwersalne
    > przetwornice impulsowe.

    Za mostkiem w zasilaczu impulsowym. Widziałeś kiedyś schemat jakiegoś
    zasilacza impulsowego na oczy?

> [...]
    > uniwersalne zasilacze do wiekszosci sprzetow bo sami maja kilka roznych
    > systemow zasilania a nikt nie bedzie robil extra produkcji bo jakis

    Ten zasilacz do Roomby nie jest jakimś chińskim wynalazkiem tylko bardzo
    porządną konstrukcją opartą na TOP245. Producent CELOWO robi tak te
    zasilacze żeby działały tylko na 110V - wszystkie elementy są dobrane na
    napięcie zasilania 80-240V oprócz właśnie tego kondensatora i warystora.
    Ten sam producent oczywiście sprzedaje swoje roboty-odkurzacze także na
    rynku europejskim - z europejskim zasilaczem i dużo drożej niż w USA.

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Rzońca