  • Data: 2004-01-28 23:25:18
    Temat: Re: Polpak peering POL-34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> writes:

    > Prawidła gospodarki.
    > Były wydawnictwa, które próbowały wojować z Ruchem, ograniczając się do
    > Kolportera. Marnotrawne redakcje szybko przekonały się, że bez dostępu do
    > klienta wiele nie zdziałają.
    > A klient indywidualny to klient Telekomunikacji.

    Porownanie, moim zdaniem, bledne. Wydawnictwa zwykle biora pieniadze
    od klienta, i czesc z nich placa np. Ruchowi czy komu tam trzeba.
    Nie ma klienta, nie ma pieniedzy dla Ruchu. Ruchowi zalezy na sprzedazy,
    i dziala on w interesie wydawnictwa.

    Tu jest inaczej, nawet przy zerowych wplywach trzeba placic posrednikowi
    ciezkie pieniadze. I kto to ma placic? IP provider, ten ktory w ogole
    nie ma szansy nic userom TPSA sprzedac.
    Bo gdyby to jeszcze mialo np. Allegro placic, to jeszcze bym to byc moze,
    i w drodze wyjatku, rozumial.

    Przeciez jak tylko TPSA upora sie z problemem peeringow (a wyglada na to,
    ze sie upora, bo zdazyla juz wszystkich nauczyc placenia w pokorze),
    to nie bedzie miec problemu z np. odcieciem (no, ograniczeniem ruchu
    z powodow technicznych, albo podniesieniem ceny do nieskonczonosci)
    takich roznych Allegro i z (przypadkowo, oczywiscie) uruchomieniem
    wlasnej uslugi robiacej dokladnie to samo.

    I co, wtedy uzytkownicy komercyjni (juz tylko TPSA, bo innych IP
    providerow nie bedzie) obudza sie z reka w nocniku i stwierdza, ze
    jednak pozwolenie TPSA na ciagniecie pieniedzy z peeringow + na
    filtrowanie ich ASow na upstremie TPSA bylo nienaprawialnym bledem?

    Wystarczy porownac np. telefony 0700.

    > To albo bezrozumne i bezskuteczne albo utrwalające monopol (czytaj:
    > skuteczne i przemyślane)?

    No coz, jesli dzialania "konkurencji" TPSA w celu utrwalenia monopolu
    TPSA nazywasz skutecznymi i przemyslanymi, to chyba nie mam nic do
    dodania.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH