  • Data: 2004-01-29 21:23:21
    Temat: Re: Polpak peering POL-34
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Co ma do tego wielkosc klienta? Struktura ruchu moze troche miec, ale
    > tez nie musi i chyba nawet nie za bardzo powinna.

    Przez wielkość klienta miałem na myśli ruch klienta, tak.

    > Ja pisze o:
    > a) peeringu klienta z TPSA
    > b) peeringu klienta z POL-34
    > c) peeringu POL-34 z TPSA
    > i uwazam, ze we wszystkich tych przypadkach nie powinny byc to
    > peeringi platne, bo sa to uslugi swiadczone sobie wzajemnie. Choc samo
    > w sobie nie powinno to byc gwarantowane jakims prawem czy czyms takim,
    > wiec moglyby byc wyjatki (ale inne niz teraz).

    Nie ma czegoś takiego, jak peering klienta z ISP-em[1]. (A już zwłaszcza,
    gdy tym ISP-em jest TPSA). Peering rozważamy w kategoriach ISP-ISP.

    Dlatego pisałem o niedopuszczalności sytuacji, gdy klient jest
    podłączony do POL34 i korzysta z darmowego peeringu POL34-TPSA.

    > Widze w obecnej sytuacji jeden problem, ktory powinien byc IMHO
    > uznany za dzialanie nielegalne, i niezgodne z umowami zawartymi przez
    > TPSA ze swoimi klientami - ciecie ruchu krajowego (lub innego) przez TPSA
    > na swoim uplinku. To rzeczywiscie powinno wylądowac w jakims sądzie czy
    > innym takim.

    Powinno. Ewidentna próba wyłudzenia przez operatora dominującego.

    p.

    [1] Nie mówię, że nie mogłoby być. Po prostu nie ma. I w zasadzie
    trudno się dziwić. 10 takich klientów podłączonych przez fastethernet
    i żegnajcie łącza strukturalne po kraju. ;-)

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)