  • 70. Data: 2013-04-05 19:58:13
    Temat: Re: Polowanie na kolizję przed marketem.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@e...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Dla troglodyty to zbyt skomplikowane pytanie, moze dupek bedzie
    > wiedzial ?

    No tak, ale poziom Andrzeja to każdy już zna.
    On jakoś tak rozmowy bez epitetów prowadzić nie umie.
    Czy mam rozumieć, że stosujesz argumentację: a u was biją murzynów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 72. Data: 2013-04-05 20:01:51
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 05.04.2013 Pawel O'Pajak <o...@i...pl> napisał/a:

> [...]
    > nierozstrzygniety, by sprawca czyjegos nieszczescia przedstawial
    > zwolnienie lekarskie, by spedzic wakacje w cieplych krajach.
    > Kiszczak&Jaruzelski, znakomity przyklad szybkoscia wymiaru sprawiedliwosci.
    > Mozemy przyjac, ze np. zabojstwo na zlecenie jako samosad jest platne,
    > stawek nie znam, ale w ciemno twierdze, ze tansze to niz koszty sadowe i
    > utrzymanie wieznia dozywotnio. Zreszta taka intryga to bylaby zemsta, a
    > nie wymierzenie sprawiedliwosci bezposrednio po fakcie.
    > Wreszcie ostatni argument: skutecznosc. Jesli nie jest skuteczne, to nie

    Problemem jest jednak powszechność bardzo subiektywnego poczucia
    sprawiedliwości. I o ile samosąd w niektórych wypadkach i tylko w małych
    społecznościach się sprawdza, to nie da się go skutecznie stosować
    w dowolnym przypadku.

    > Praktyka polska pokazuje, ze mimo calej niecheci do samosadow, mojej
    > takze, niestety bywa to czasem jedyny sposob wyegzekwowania
    > sprawiedliwosci i porzadku. Byla taka historia, jak gosc lazil po wsi z
    > nozem i atakowal ludzi, przedtem siedzial, ale nasz wymiar
    > (nie)sprawiedliwosci go wypuscil. Ludzie wzywali Policje, ale policjanci
    > sprawe olali mimo wielokrotnych zgloszen. No to co ludzie mieli zrobic?
    > Co bys im panie teoretyku polecil? Maja poczta wysylac podanie o
    > interwencje?

    Problemem jest założenie(bardziej wiara) że system stosowania prawa służy
    powszechnemu bezpieczeństwu. Niestety oczekiwanie że organ przeznaczony
    do siłowego stosowania prawa, użyje tej siły aby chronić czyjeś poczucie
    sprawiedliwości, jest tak samo powszechne jak głupie. Dzięki czemu władza
    często i łatwo posuwa się do użycia przemocy w jakimś w jej rozumieniu
    słusznym interesie, a "zwykły obywatel" marzy o samosądach, bo mu policja
    i sądy nie wystarczają.

    > Wcale mnie nie cieszy, ze goscia zabili.
    > To co sie dzieje w RP, to nie Somalia, tylko dziki zachod. Z ta roznica,
    > ze u nas bron maja glownie bandyci, a zwykli ludzie sa praktycznie
    > bezbronni, Policja w razie czego albo nie przyjedzie, albo zjawi sie po
    > 40min. Jak sie taki bandzior upije i zdemoluje komende, to moze go
    > zlapia, ale spoko, sad go wypusci.

    To jest problem Prawa jako takiego i systemu jego stosowania.

> [...]
    > przyjedzie szeryf z sedzia;-) W dzisiejszych czasach nie namawiam, zeby
    > za kradziez wielu koni (mechanicznych) zaraz wieszac, ale szybka i
    > skuteczna kara uniemozliwiajaca powrot do przestepstwa, why not.
    > Nota bene ten wychwalany przez Ciebie system sprawiedliwosci,
    > oskarzenie, sledztwo, sad, obronca, proces wywodzi sie z czasow
    > wprawdzie bardziej wspolczesnych niz wspomniana epoka kamienia lupanego,
    > ale nie jestem przekonany, czy to taki powod do dumy. Swieta inkwizycja,
    > moze to i nowoczesny model, tylko wzorzec jakby niefajny.

    Każdy rozsądny człowiek, który cokolwiek czyta i rozumie, wie że prawo
    jest takie jakie pasuje ludziom aktualnie je stanowiącym, a system
    stosowania taki, jak ludzie tworzący organizacje które to prawo stosują.

    > Mowiac powaznie, nikt nie pochwala samosadow, tylko niestety bywa to
    > jedyna mozliwosc wobec braku reakcji sluzb do tego powolanych.

    To nie do końca tak, bardziej możliwość łatwego i skutecznego rozwiązania
    problemu, który "jakimś sposobem" wymyka się (jak zwykle) systemowi.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 73. Data: 2013-04-05 20:17:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-05 19:54, Krzysztof 45 pisze:

    > Ty zrozum że żyjesz w niewydolnym słabym i bezbronnym państwie w którym
    > jest chory niewydolny skorumpowany system sądowniczy rodem z PRL i który
    > pracuje w dużej mierze na korzyść bandytów.

    Kolejny dryf - zrozumiesz wreszcie różnicę między obroną konieczną
    a samosądem? To jest niezależne od Twojej opinii na temat sądownictwa
    itd.

    > Wszystko w temacie.

    No, czuję się jak bandyta :)

  • 74. Data: 2013-04-05 20:32:16
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-05 19:58, Budzik pisze:

    > Niemniej wracając do samosądów - rozumiejąc, że spory procent społeczeństwa
    > to debile, a jeszcze większy ludzie o inteligencji "średniej" - naprawdę
    > jesteś chętny poddać się ich osądowi? W każdej sytuacji?

    Różnie bywało. Trzeba sobie radzić z każdą sytuacją. A najlepiej do
    takiej sytuacji nie doprowadzać.

    > Jak sobie wyobrażasz samosąd w tej sytuacji?

    Czasami wystarczy doprowadzić do tego by delikwentowi puściły zwieracze
    publicznie, a kara będzie bardziej dotkliwa niż kilka miechów w zawiasach.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 75. Data: 2013-04-05 21:00:42
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-05 20:17, Artur Maśląg pisze:
    > Kolejny dryf - zrozumiesz wreszcie różnicę między obroną konieczną
    > a samosądem?
    Rozumie.
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 76. Data: 2013-04-05 21:24:29
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Thursday, April 4, 2013 8:05:34 PM UTC+2, Krzysztof 45 wrote:
    > Taka przestroga na takie pomysły przygłupów.

    > http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/798113,polowa
    nie-na-kolizje-przed-marketem-zobacz-jak-wyludzali,i
    d,t.html

    Albo ten film jaki przypieszony, albo ten bidok z kalibry tez przyzwoicie zapizdzal
    ;-)

    Co by nie patrzec biznes dobry...prawie 12k za przekladke blach przednich z
    londonasa...
    Az mi glupio jak zobaczylem "towarzystwo" opuszczajace Gala. Dresowoz jak nic ;-) A
    na dokladke teraz tez zapizdzam zakamuflowanym folksem ;-)
    Ale mimo wszytko "maliny" szkoda.
    --
    Dman-666
    Byl EA5W (dla nieznajacych)

  • 77. Data: 2013-04-05 21:58:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Czasami wystarczy doprowadzić do tego by delikwentowi puściły
    > zwieracze publicznie, a kara będzie bardziej dotkliwa niż kilka
    > miechów w zawiasach.

    A konkretniej?
    Przecież rozjechana rodzina nie wiedziała, że on w nich wjechał.
    Dpiero policja do tego doszła, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 78. Data: 2013-04-05 22:40:18
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-05 21:00, Krzysztof 45 pisze:
    > Rozumie.

    on pytal czy ty rozumiesz.

  • 79. Data: 2013-04-06 00:14:38
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > To poczytaj trochę historii. To co zwolennicy samosądu proponują to
    > cofnięcie się o kilkaset lat.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Feud

    Well, Polska tam wymieniona nie jest i jakos o niewielu samosadach
    slyszalem.

    > Ok, teraz nie podoba mi się to co piszesz. Wynajmuję zabójcę i po
    > problemie. Zaczynasz mnie przekonywać...

    Chcesz zabic Usenet, wow, tego nawet pan Czak nie potrafi.

    > Sądy są jedynymi sposobami na odpowiedzialność za swoje czyny bogatych.
    > W sytuacji którą proponujesz taki człowiek byłby bezkarny.

    Ty chyba w Polsce od niedawna. No dobra, Lwa Rywina skazali nawet. Ale
    generalnie jak sie jest bogatym i placi komu trzeba, to jakos tak
    niespecjalnie trzeba sie przejmowac wymiarem sprawiedliwosci. Wystarczy
    byc tez kims znanym, albo byc rodzina kogos takiego i mozna bezkarnie w
    okresie proby, czy jak sie to zwie, popelnic kolejne przestepstwo, a za
    odpowiednia oplata ludzie sie dowiedza, ze jest cos takiego jak
    pomrocznosc jasna. Bogatym tez latwiej odrobinke wynajac prawnikow,
    ktorzy bez zadnej przemocy pokaza kto tu rzadzi.

    > I straszył ludzi.
    > Przyjebać mu tak aby przestał być groźny? To jest obrona/prewencja.
    > Obezwładnienie gościa a potem zabicie to morderstwo.

    To znaczy co, mieli go tak obezwladnic, a potem na rekolekcje
    zaprowadzic? Wzywali Policje wielokrotnie, zostali olani sikiem prostym
    koncentrycznym, wobec tego doszli do wniosku, ze na nic i nikogo nie
    moga liczyc, facet jest bezkarny, stanowi zagrozenie, w przeszlosci tego
    wielokrotnie dowodzil, wiec w trosce o wlasne rodziny zatlukli goscia.
    Myslisz, ze ktokolwiek sie cieszy z takiego zakonczenia?
    Warto moze przy okazji wspomniec, ze policjanci winni, tak winni,
    takiemu finalowi nie poniesli odpowiedzialnosci, co raczej nie utwierdza
    nikogo w zaufaniu do systemu sprawiedliwosci.

    > Weź nie pierdol.

    Moze u Ciebie sie tak rozmawia, ja w razie czego moge sie znizyc do tego
    poziomu, tylko czy musze...

    > Mówisz, że w Polsce jest ponad 300 tysięcy uzbrojonych bandytów? Jakieś
    > statystyki na poparcie tego?
    > Bo gdzieś tylu obywateli ma legalnie broń nie licząc w ogóle tych z
    > bronią służbową.

    Powaznie? Moge tak sobie pojsc do sklepu i kupic bron palna? Czy moze
    nadal musze sie wyspowiadac i udowodnic, ze jestem faktycznie zagrozony,
    bo prowadze kantor, komis, whatever i bylo juz na mnie 5 napadow.

    > a zwykli ludzie sa praktycznie
    >
    > Sprawdź uprzejmie statystyki zabójstw czy napadów i nie pierdol głupot.

    Po zabojstwie raczej trudno sie bronic. No moze straszyc mozna.
    Napadniety bylem raz, okradziny pare razy, nie interesuja mnie
    statystyki, tylko to, zeby zlodziej wlamujacy sie do mojego domu, czy
    samochodu mial stres, czy przypadkiem to nie jest ostatni wlam w jego
    tragicznie zakonczonym zywocie. Z kolei ja nie chcialbym miec stresu, ze
    jesli takiego ubije, to bede ciagany po sadach, no bo przeciez ten mily
    mlody czlowiek przyszedl sol pozyczyc... o 3 w nocy, a ten lom to
    wlasnie znalazl i chcial do skupu zlomu zaniesc.

    > Tak, oczywiście. Bo w gazecie napisali... W Polsce masz 10 razy większą
    > szansę umrzeć na niewyleczoną do końca grypę[*] niż zostać zamordowanym
    > (a większość morderstw to różnego rodzaju popłuczyny po libacjach a nie
    > "bandyci na ulicach").

    Bardzo pocieszajace, co prawda Policja nie przyjedzie, albo przyjedzie
    jak akurat ten jedyny radiowoz i jedyna zaloga bedzie mogla (Piaseczno
    i okolice po 22), no ale za to sluzba zdrowia dziala 10 razy gorzej. Super.

    > Pewnie. "Sprawiedliwość" gdzie o odpowiedzialności decyduje jedynie stan
    > portfela jest najlepsza...

    Jak sie ktos wkurzy i bedzie chcial wymierzyc sprawiedliwosc, to raczej
    nie ma znaczenia stan portfela ani wymierzajacego sprawiedliwosc, ani
    winnego.

    > No jak nie? Mam wrażenia właśnie, że z roku na rok jest coraz więcej
    > pojebów reklamujących jakie to samosądy są fajnym rozwiązaniem i
    > "szkoda, że u nas nie ma".

    Bledny wniosek, to dowiodzi jedynie, ze ludzie kompletnie nie ufaja
    wymiarowi sprawiedliwosci i stad ta "tesknota" za prostszymi
    rozwiazaniami. Ja nie znam nikogo i sam nie jestem zwolennikiem
    samosadow, ale to niestety staje sie koniecznoscia. Nikt by o tym nie
    myslal, gdyby w 2 milionowym miasteczku Policja pojawiala sie po kilku
    min. od zgloszenia, gdyby sad rozpatrywal prosta sprawe na 1-2
    rozprawach, a winny siedzial w wiezieniu.
    Tak samo malo kto by kombinowal, gdyby podatki byly niskie, a prawo ich
    dotyczace miescilo sie na 1 kartce A4.
    Tak niestety nie jest i rzecza calkowicie naturalna, oczywista i jedyna
    oczekiwana moze byc w takiej sytuacji pragnienie prostrzych rozwiazan w
    rodzaju samosadow, szarej strefy itp.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 80. Data: 2013-04-06 06:59:34
    Od: tá´Ź

    Pawel O'Pajak wrote:

    > Ma wiele zalet: jest szybki, tani, skuteczny i sprawiedliwy. To sa 4
    > cechy nieosiagalne dla polskich sadow.

    Trzeba być pijanym lub niespełna rozumu, żeby wypisywać takie bzdury.

    Samosąd jest szybki, tani i skuteczny tylko dla tych, którzy górują nad
    innymi fizycznie lub mają więcej dużych kolegów, dla pozostałych jest
    niewykonalny.

    Samosąd nie jest sprawiedliwy, bo opiera się na subiektywnej ocenie
    "pokrzywdzonego", który sądzi we własnej sprawie.

    Proponuję, żebyś przekonał się o "szybkości, taniości, skuteczności i
    sprawiedliwości" samosądu wizytując np. niektóre państwa afrykańskie,
    gdzie takie metody są na porządku dziennym.

    --
    ss??q s? ??u??ou??