    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Polowanie na kolizję przed marketem.
    Date: Sat, 06 Apr 2013 00:14:38 +0200

    Powitanko,

    > To poczytaj trochę historii. To co zwolennicy samosądu proponują to
    > cofnięcie się o kilkaset lat.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Feud

    Well, Polska tam wymieniona nie jest i jakos o niewielu samosadach
    slyszalem.

    > Ok, teraz nie podoba mi się to co piszesz. Wynajmuję zabójcę i po
    > problemie. Zaczynasz mnie przekonywać...

    Chcesz zabic Usenet, wow, tego nawet pan Czak nie potrafi.

    > Sądy są jedynymi sposobami na odpowiedzialność za swoje czyny bogatych.
    > W sytuacji którą proponujesz taki człowiek byłby bezkarny.

    Ty chyba w Polsce od niedawna. No dobra, Lwa Rywina skazali nawet. Ale
    generalnie jak sie jest bogatym i placi komu trzeba, to jakos tak
    niespecjalnie trzeba sie przejmowac wymiarem sprawiedliwosci. Wystarczy
    byc tez kims znanym, albo byc rodzina kogos takiego i mozna bezkarnie w
    okresie proby, czy jak sie to zwie, popelnic kolejne przestepstwo, a za
    odpowiednia oplata ludzie sie dowiedza, ze jest cos takiego jak
    pomrocznosc jasna. Bogatym tez latwiej odrobinke wynajac prawnikow,
    ktorzy bez zadnej przemocy pokaza kto tu rzadzi.

    > I straszył ludzi.
    > Przyjebać mu tak aby przestał być groźny? To jest obrona/prewencja.
    > Obezwładnienie gościa a potem zabicie to morderstwo.

    To znaczy co, mieli go tak obezwladnic, a potem na rekolekcje
    zaprowadzic? Wzywali Policje wielokrotnie, zostali olani sikiem prostym
    koncentrycznym, wobec tego doszli do wniosku, ze na nic i nikogo nie
    moga liczyc, facet jest bezkarny, stanowi zagrozenie, w przeszlosci tego
    wielokrotnie dowodzil, wiec w trosce o wlasne rodziny zatlukli goscia.
    Myslisz, ze ktokolwiek sie cieszy z takiego zakonczenia?
    Warto moze przy okazji wspomniec, ze policjanci winni, tak winni,
    takiemu finalowi nie poniesli odpowiedzialnosci, co raczej nie utwierdza
    nikogo w zaufaniu do systemu sprawiedliwosci.

    > Weź nie pierdol.

    Moze u Ciebie sie tak rozmawia, ja w razie czego moge sie znizyc do tego
    poziomu, tylko czy musze...

    > Mówisz, że w Polsce jest ponad 300 tysięcy uzbrojonych bandytów? Jakieś
    > statystyki na poparcie tego?
    > Bo gdzieś tylu obywateli ma legalnie broń nie licząc w ogóle tych z
    > bronią służbową.

    Powaznie? Moge tak sobie pojsc do sklepu i kupic bron palna? Czy moze
    nadal musze sie wyspowiadac i udowodnic, ze jestem faktycznie zagrozony,
    bo prowadze kantor, komis, whatever i bylo juz na mnie 5 napadow.

    > a zwykli ludzie sa praktycznie
    >
    > Sprawdź uprzejmie statystyki zabójstw czy napadów i nie pierdol głupot.

    Po zabojstwie raczej trudno sie bronic. No moze straszyc mozna.
    Napadniety bylem raz, okradziny pare razy, nie interesuja mnie
    statystyki, tylko to, zeby zlodziej wlamujacy sie do mojego domu, czy
    samochodu mial stres, czy przypadkiem to nie jest ostatni wlam w jego
    tragicznie zakonczonym zywocie. Z kolei ja nie chcialbym miec stresu, ze
    jesli takiego ubije, to bede ciagany po sadach, no bo przeciez ten mily
    mlody czlowiek przyszedl sol pozyczyc... o 3 w nocy, a ten lom to
    wlasnie znalazl i chcial do skupu zlomu zaniesc.

    > Tak, oczywiście. Bo w gazecie napisali... W Polsce masz 10 razy większą
    > szansę umrzeć na niewyleczoną do końca grypę[*] niż zostać zamordowanym
    > (a większość morderstw to różnego rodzaju popłuczyny po libacjach a nie
    > "bandyci na ulicach").

    Bardzo pocieszajace, co prawda Policja nie przyjedzie, albo przyjedzie
    jak akurat ten jedyny radiowoz i jedyna zaloga bedzie mogla (Piaseczno
    i okolice po 22), no ale za to sluzba zdrowia dziala 10 razy gorzej. Super.

    > Pewnie. "Sprawiedliwość" gdzie o odpowiedzialności decyduje jedynie stan
    > portfela jest najlepsza...

    Jak sie ktos wkurzy i bedzie chcial wymierzyc sprawiedliwosc, to raczej
    nie ma znaczenia stan portfela ani wymierzajacego sprawiedliwosc, ani
    winnego.

    > No jak nie? Mam wrażenia właśnie, że z roku na rok jest coraz więcej
    > pojebów reklamujących jakie to samosądy są fajnym rozwiązaniem i
    > "szkoda, że u nas nie ma".

    Bledny wniosek, to dowiodzi jedynie, ze ludzie kompletnie nie ufaja
    wymiarowi sprawiedliwosci i stad ta "tesknota" za prostszymi
    rozwiazaniami. Ja nie znam nikogo i sam nie jestem zwolennikiem
    samosadow, ale to niestety staje sie koniecznoscia. Nikt by o tym nie
    myslal, gdyby w 2 milionowym miasteczku Policja pojawiala sie po kilku
    min. od zgloszenia, gdyby sad rozpatrywal prosta sprawe na 1-2
    rozprawach, a winny siedzial w wiezieniu.
    Tak samo malo kto by kombinowal, gdyby podatki byly niskie, a prawo ich
    dotyczace miescilo sie na 1 kartce A4.
    Tak niestety nie jest i rzecza calkowicie naturalna, oczywista i jedyna
    oczekiwana moze byc w takiej sytuacji pragnienie prostrzych rozwiazan w
    rodzaju samosadow, szarej strefy itp.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa