  • Data: 2021-07-07 14:02:55
    Temat: Re: Polityczne kumoterstwo...
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 13:08:35 +0200, heby napisał(a):

    > Nie drukuje się PCB w uniwersalnym CAD, używa się specjalistycznych.
    > Mowa o projektowaniu 3D jakiś dupereli do wydruku.

    Wiem już, że autor wątku pyta raczej o drobiazgi, nazwane pieszczotliwie
    przez Ciebie, duperelami. Się wygadał. Ale chciałem polecić coś na co warto
    zwrócić uwagę. A nuż autor chciałby zaprojektować np. ładowarkę indukcyjną
    do smartfona koleżanki. A o ile się nie mylę to FreeCAD ma jakąś "wtyczkę"
    od KiCAD'a. A ten ostatni to najlepszy z darmowych do PCB, raczej. Chodzi
    mi o to, że PCB zrobione w KiCAD można ładnie "zaimportować" do FreeCAD'a.
    A czy i na ile można będzie we FreeCAD robić "drobne" poprawki
    w zaimportowanym PCB to się okaże.

    > Na przykład OpenSCAD, którego dokładnie w tej konfiguracji używam od lat
    > do projektowania różnych detali trudnych do ogarnięcia klikaniem za to
    > łatwych do ogarnięcia matematyką.

    Myślałem również o OpenSCAD. Dzięki za potwierdzenie.

    > Po co to komu, kto ma drukarkę?
    Czasem się przydaje.

    > Nie mylisz przypadkiem general puprpose
    > CAD z narzędziem do projektowania wieszaków na kalesony w 3D?

    Wieszak na kalesony można zrobić w 2D... z drutu,
    a do tego wystarczy LibreCAD lub QCad pod Linux'a - jest moduł dla SLAX'a.
    Tak przy okazji. Sprawdził się jako "minimalistyczny" na 128 MB,
    czy znalazłeś coś innego, czy też szyłeś coś na miarę, od podstaw?