  • Data: 2021-07-07 15:22:35
    Temat: Re: Polityczne kumoterstwo...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/07/2021 14:02, dantes wrote:
    > A nuż autor chciałby zaprojektować np. ładowarkę indukcyjną
    > do smartfona koleżanki.

    To weźmie KiCADa.

    > A o ile się nie mylę to FreeCAD ma jakąś "wtyczkę"
    > od KiCAD'a.

    A po co komu wtyczka? Projektujesz płytkę w KiCADzie, renderujesz obiekt
    3D, wkładasz w *coś* i projektujesz obudowę.

    > A ten ostatni to najlepszy z darmowych do PCB, raczej. Chodzi
    > mi o to, że PCB zrobione w KiCAD można ładnie "zaimportować" do FreeCAD'a.

    Można, ale prawda jest taka że ten import *dynamiczny* jest mało istotny
    - jak zmienią się wymiary wpłytki to FreeCAD jest za głupi aby sam
    przeprojektował obudowę. To sie da częsciowo zrobić parametrycznie - ale
    gotoca do tego nie widziałem. Pewnie się nie doczekam - inżynierowie od
    projektowania są troche podobni do drukarzy od DTP - wszelkie
    automatyzacje traktują z pogardą i tępią w zarodku.

    > A czy i na ile można będzie we FreeCAD robić "drobne" poprawki
    > w zaimportowanym PCB to się okaże.

    Ale nie nie trzeba, ani nie powinno się. Projektowanie PCB jest
    biegunowo rózne od projektowania trybek. Jesli była by wtyczka KiCADa do
    Excela, to używałbyś Excela?

    > Myślałem również o OpenSCAD. Dzięki za potwierdzenie.

    Przykład moich wypocin:

    https://www.thingiverse.com/thing:3832533

    Python->OpenSCAD->stl->wydruk.

    > Wieszak na kalesony można zrobić w 2D... z drutu,
    > a do tego wystarczy LibreCAD lub QCad pod Linux'a - jest moduł dla SLAX'a.
    > Tak przy okazji. Sprawdził się jako "minimalistyczny" na 128 MB,
    > czy znalazłeś coś innego, czy też szyłeś coś na miarę, od podstaw?

    Nie widzę sensu uzywania "minimalistycznych" wersji czegokolwiek, do
    CAD. OpenSCAD nakarmiony kulką o podziale 1000 faces, klęka przy
    renderowaniu na współczesnym sprzęcie. To nie jest zabawa dla Pentium I
    MMX. Klęka nawet i7.