eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolicja zabrala dowód rejestracyjny za jazdę na letnich oponachRe: Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdę na letnich oponach
  • Data: 2010-01-07 22:00:08
    Temat: Re: Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdę na letnich oponach
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Za utrudnianie tak, ale jeżeli jechał dostosowując swoje umiejętności i
    > możliwości pojazdu  do warunków i to udowodni przed sądem to sorry ale
    > nie należy mu sie żaden mandat.
    > Gdyby myśleć w ten sposób co ci policjanci to każdemu kierowcy pojazdu
    > ciężkiego lub przewożącemu np wysokie elementy można wręczyć mandat za
    > zbyt powolną jazdę pod górę albo na zakręcie lub w trudnych warunkach
    > pogodowych.
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał
    Według mnie Twoja argumentacja jest poprawna i może być z powodzeniem użyta w
    sądzie. Jeśli w takiej jak opisana sytuacja na samochodzie są opony posiadające
    najmniejszą ale jeszcze zgodną z przepisami wysokość bieżnika to wszyscy mogą mu
    naskoczyć. Nawet jak to będą opony typowo letnie. Nie ma w Polsce obowiązku
    stosowania opon innych niż posiadających wymaganą wysokość bieżnika. Nie
    istnieje definicja prędkości minimalnej poniżej której nie wolno jechać. Na
    okoliczność sytuacji gdy ktoś jedzie wolno jest wprowadzona możliwość
    wyprzedzania. Utrudnienie to sytuacja jak ktoś jedzie tak że nie daje się
    wyprzedzić. W artykule jest że cjanci zauważyli że mu koła buksują. To znaczy że
    pod warstwą śniegu był lód. Jak jest -40 i nie ma lodu to nawet łysa opona
    będzie miał dostateczną przyczepność żeby w normalnych warunkach jazdy nie
    buksować. Na lodzie nie buksują, do pewnego momentu, opony z kolcami. Ale coś mi
    się wydaje że w Polsce ich nie wolno stosować. Jak wprowadzili stan wojenny to
    widziałem jak na lodzie w czołgu gąsienice się ślizgały i na zakrecie ściął
    latarnie bo wpadł w poślizg. Tak że niech nikt nie pier.... oli że opona zimowa
    jest super hiper. Bo nie jest. Jest jakimś ułatwieniem ale nie rozwiązaniem
    problemów z zimą śniegiem i lodem.