  • 1. Data: 2013-10-24 11:56:25
    Temat: Policja w szybkich samochodach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Hej
    Ostatnio w mediach pokazują się informacje jakie to policja dostała szybkie
    samochody, wyposażyła je w radary i fotoaparaty i będzie teraz ścigać
    piratów drogowych. No fajno, ale jak to się ma do prawnego wymogu dot.
    pojazdów specjalnych mówiącego o kogucie i sygnale dźwiękowym jeśli taki
    pojazd ma zamiar nie stosować się do PoRD czyli przekraczać szybkość
    dozwoloną, co musi zrobić by dogonić pirata? Oczywiście, samochody nie mają
    ani koguta ani zapewne i syreny a nawet gdyby miały to ich użycie
    zdecydowanie mija się z celem. Pirat zwolniłby zanim mu zrobią zdjęcie.
    Czy zdjęcia zrobione z naruszeniem prawa mogą być użyte jako dowód w
    sądzie? :)
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-10-24 11:57:55
    Temat: Re: Policja w szybkich samochodach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.10.2013 11:56, Jacek Maciejewski pisze:

    > zdecydowanie mija się z celem. Pirat zwolniłby zanim mu zrobią zdjęcie.
    > Czy zdjęcia zrobione z naruszeniem prawa mogą być użyte jako dowód w
    > sądzie? :)

    A czy są z tego powodu mniej wiarygodne, hmm?

  • 3. Data: 2013-10-24 12:05:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Oct 2013 11:56:25 +0200 osobnik zwany Jacek
    Maciejewski napisał:

> [...]
    > szybkość dozwoloną, co musi zrobić by dogonić pirata? Oczywiście,
    > samochody nie mają ani koguta ani zapewne i syreny

    oczywiście mają

    >a nawet gdyby miały
    > to ich użycie zdecydowanie mija się z celem.

    a to już insza inszość

    > Pirat zwolniłby zanim mu
    > zrobią zdjęcie. Czy zdjęcia zrobione z naruszeniem prawa mogą być użyte
    > jako dowód w sądzie? :)

    w Polsce nie obowiązuje amerykańska zasada "owoców zatrutego drzewa" i sąd
    ma całkowitą swobodę w ocenie dowodów i ich dopuszczalności

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-10-24 13:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A czy są z tego powodu mniej wiarygodne, hmm?

    Oczywiście ze nie.
    Ale sa jednoczesnie dowodem wykroczenia policjanta, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 5. Data: 2013-10-24 13:02:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 10:05:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > oczywiście mają

    Na zdjęciach jakie widziałem nie miały koguta. No, chyba że mają ręcznie
    wystawiany przez okno :) albo jeszcze ich nie zamontowano kiedy robiono
    materiał filmowy.

    >a to już insza inszość
    A jak wyglada praktyka? Mało ostatnio jeżdżę :)

    >w Polsce nie obowiązuje amerykańska zasada "owoców zatrutego drzewa" i sąd
    >ma całkowitą swobodę w ocenie dowodów i ich dopuszczalności
    Zgadza się, zatem pytam o praktykę. W jakim procencie przypadków sędziowie
    dopuszczają takie dowody?
    A poza tym, z emotikona należy wnosić że pytanie jest raczej retoryczne i
    że spodziewam się tu postkomunistycznej mentalności u sędziów, dla których
    litera ważniejsza od etyki.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-10-24 13:04:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 11:57:55 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A czy są z tego powodu mniej wiarygodne, hmm?
    Hmmmm.... ja będąc sędzią zasądziłbym razem z mandatem dla pirata również i
    mandacik dla kierowcy drogówki :)

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2013-10-24 13:24:56
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Thursday, 24 October 2013 13:00:24 UTC+2, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Oczywiście ze nie.
    > Ale sa jednoczesnie dowodem wykroczenia policjanta, prawda?

    Nie. W skrócie, Policjant wykonując czynności służbowe (polegające np. na pościgu)
    nie popełnia wykroczenia. Dokładnie to Ci mogą na pl.soc.prawo wyjaśnić.

    AdamK

  • 8. Data: 2013-10-24 14:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie. W skrócie, Policjant wykonując czynności służbowe (polegające np.
    > na pościgu) nie popełnia wykroczenia. Dokładnie to Ci mogą na
    > pl.soc.prawo wyjaśnić.

    ???
    A ty nie możesz?
    Bo z tego co ja wiem, to są scisle okreslone w przpisach warunki, jakie
    musi spełnic samochód policyjny poruszajacy sie niezgodnie z przepisami i
    jest to włączenie koguta oraz długich swiateł.

    Ale moze o czyms nie wiem a zdaje sie, Ty wiesz.

    Wiec poproszę o wyjasneinie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 9. Data: 2013-10-24 15:14:37
    Od: "bma" <b...@b...pl>

    .

    http://tiny.pl/qm161

  • 10. Data: 2013-10-24 15:59:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 15:14:37 +0200, bma napisał(a):

> [...]
    ..

    > http://tiny.pl/qm161

    Niezła sofistyka :) Ale przecież "przepisy wewnętrzne wydane przez
    Komendanta Głównego Policji" są aktem niższego rzędu niż PoRD!
    --
    Jacek