  • 71. Data: 2009-04-05 17:08:08
    Temat: Re: Policja w pogoni za moto
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Mustafa pisze:

    > jeżdżę hulajnogą i strzelam z procy :)

    no właśnie tak myślałem...

    --

    pozdr
    pj

  • 72. Data: 2009-04-05 21:08:46
    Od: "Marcin" <a...@i...pl>

    > ale byłem wczoraj na poznańskim Motobazarze i dojeżdżając
    > samochodem w pobliże terenów AZS-u widziałem jak ów Józef z
    > podwładnymi kontrolują podjeżdżającą brać na motocyklach.

    No i jaki morał?? Ja na ten motobazar podjechałem na moto. I z daleka
    widziałem młodzieńców Policjantów zaczajonych na KOGOŚ. Byłem święcie
    przekonany, że mnie skontrolują. Ale nie. I całkiem słusznie - bo motocykl
    mój nie ma jeszcze ROKU życia. Czyli policjant zauważył, że mnie nie musi
    kontrolować.
    Że zatrzymali zagiete tablice, moto bez badań, moto zagraające
    bezpieczeństwu? To chyba dobrze??

  • 73. Data: 2009-04-05 21:25:40
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    "Marcin" <a...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > kontrolować.
    > Że zatrzymali zagiete tablice, moto bez badań, moto zagraające
    Odwazne wnioski jak na gliniarska obserwacje zblizajacego sie swiatelka.
    Chyba ze wysylales silny przekaz pozawerbalny, telepatia czycus.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 74. Data: 2009-04-06 08:53:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-05 12:36:35 +0200, n...@s...com said:

    > Powinienes zostac politykiem, tak pieknie potrafisz straszyc.

    A Ty powinieneś wstąpić do policji i zostać szeryfem, co to zaprowadzi
    w końcu porządek w tej wiosce. Kałaszem i zderzakiem swojej służbowej
    Skody.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 75. Data: 2009-04-06 09:21:25
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-05 14:55:30 +0200, "VLX" <v...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > gapowatego kierowce, ktory z jakiegos powodu nie zatrzymal sie do kontroli i
    > ze strachu przed powaznymi konsekwencjami nie odwazy sie ominac dalszej
    > blokady czy uciekac przed poscigiem, od bandziora, ktory nie liczy sie z
    > konsekwencjami i trzeba go zatrzymac wszelkimi bezpiecznymi dla otoczenia
    > metodami. Dla otoczenia, a nie dla niego. Chodzi wlasnie o to, zeby swiadome
    > ominiecie blokady albo ucieczka przed scigajacym patrolem klasyfikowaly
    > delikwenta jako niebezpiecznego i pozwalaly na uzycie srodkow przymusu,
    > nawet tych drastycznych. Nie wiem, jak Ci to przystepniej napisac.

    Po pierwsze chodzi o to, że jaśnie panowie policjanci też miewają
    gorsze dni, kompleksy, czasem żona im nie daje i smutna praktyka
    pokazuje, że im więcej mają władzy, tym częsciej jej nadużywają w
    sposób sprzeczny z intencjami, które przyświecały przy ich
    przyznawaniu. Użyj wyobraźni i sam sobie wymyśl co to mogłoby ozanczać
    również dla tych miłych, grzecznych motocyklistów, co to nigdy nie
    łamią przepisów.
    Po drugie, dla niektórych wartość życia człowieka, choćby i debila, ma
    większe znaczenie niż, jak to nazywasz, "szacunek dla władzy". I cały
    problem w tym, że wzbudzanie strachu z szacunkiem nie ma nic wspólnego.

    > Napisalem "nie stali sie". Czytaj ze zrozumieniem.

    Ale masz jakieś poparcie w faktach, na zachodzenie takiego procesu?

    > Po prostu opisuje to, co widze.

    A to sorry, w takim razie ja żyję w jakimś innym matrixie.

    > Ludzie sa takim glupim gatunkiem, ze mozesz
    > tlumaczyc, prosic i chocbys sie poplakal, to nic do nich nie trafi. Dopiero
    > jak na wlasnej skorze sie przekonaja ze cos boli, to zmieniaja nawyki.

    Taaaa, doświadczenia krajów uznawanych powszechnie za cywilizowane
    mocno udowadnia prawdziwość tego twierdzenia. Tak dobrze tam jest tylko
    i wyłącznie dzięki brutalności policji, która strzela do wszystkich
    "potencjalnych bandytów".

    > Faktycznie, powinienes zostac politykiem. Dawno nie czytalem takich bredni
    > majacych za wszelka cene udowodnic czyjes racje. Przypomina mi to troche
    > rozmowe z nastoletnim sasiadem, gdy sie obrazi. :-) Daj, czlowieku, jakies
    > rzeczowe argumenty dotyczace prob zatrzyman ludzi uciekajacych przed
    > policja, a nie wrzucasz taka demagogie.

    Mnie również już zaczyna męczyć ten bełkot o "szacunku do władzy",
    "wszelkich dostępnych środkach" i takie tam pierdzielenie ludzi o
    nikłej wyobraźni, którzy by chcieli zobaczyć w tiwi, jak to
    zdecydowana i sprawna policja brutalnie rozprawia się z "bandytami"
    (jak powszechnie nazywa się ludzi popełniających wykroczenia) - zapewne
    po to, aby poczuć tą odrobinę bezpieczeństwa, tą satysfakcję że ktoś
    tam jednak eliminuje złych ludzi. Chuj tam goście napadający z nożami
    czy bejzbolami wieczorem na osiedlach, chuj tam mafia, pies trącał
    pijaków za kółkiem, taki spierdalający motocyklista - ten to dopiero
    mógłby zrobić masakrę na ulicy!
    Szczęśliwie włodarze naszego pięknego kraju pod tym względem akurat nie
    wsłuchują się w głosy tej części ludu, której tego typu igrzyska są
    potrzebne do spokojniejszego snu i na razie nie ma planów zmian
    uprawnienień policji.

    > Wydawalo mi sie, ze rozmawiamy o jednostkowych przypadkach aktywnej,
    > agresywnej ucieczki przed scigajaca policja.

    Czyli to jednak nie jest powszechna plaga, niczym wrzód trawiąca
    organizm naszego spokojnego i praworządnego społeczeństwa?

  • 76. Data: 2009-04-06 11:15:53
    Od: "VLX" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie wymyśl co to mogłoby ozanczać również dla tych miłych, grzecznych
    > motocyklistów, co to nigdy nie łamią przepisów.

    Oj, to tak samo zle dni ma straz graniczna, wojsko, politycy, sluzby
    wiezienne, celnicy, urzednicy... i jakos nikomu nie przychodzi ograniczac im
    mozliwosc podejmowania bardzo waznych decyzji, tez czasem decydujacych o
    czyims zyciu.

    Przeciez nie chodzi o strzelanie do wszystkiegoco sie rusza, tylko o
    stworzenie procedur, ktore umozliwialyby podjecie takiej akcji, gdy widac,
    ze inaczej po prostu sie nie da. Wiadomo, ze lepiej uzyc kolczatki, albo
    zastawic droge czyms ciezkim, ale nie zawsze to jest mozliwe do zrobienia. A
    czasami zwyczajnie brak na to czasu.

    > Po drugie, dla niektórych wartość życia człowieka, choćby i debila, ma
    > większe znaczenie niż, jak to nazywasz, "szacunek dla władzy". I cały
    > problem w tym, że wzbudzanie strachu z szacunkiem nie ma nic wspólnego.

    Rownie dobrze moglbys miec pretensje do wojskowego wartownika, ktory
    postrzelil napastnika, a przeciez to byl tylko gosc, ktory przy piwku sie
    zalozyl, ze podejdzie i kopnie wartownika w tylek.

    Chodzi o zakorzenienie swiadomosci, ze policja naprawde duzo moze i
    faktycznie to robi. Zauwaz, ze np. w okresie miedzywojennym nie do
    pomyslenia bylo zaatakowanie czy chocby obrazenie policjanta, bo kazdy
    wiedzial, ze konsekwencje beda naprawde przykre. Gliny sie nie szczypaly i
    byly szanowane. A teraz?

    Mysle, ze jak ktos zwiewa przed glinami 200-to kilogramowym motocyklem, albo
    ponad tonowym samochodem, to nalezy go zatrzymac za wszelka cene. Ludzie
    nawet na zwyklych drogach gina przez debili za kierownica, a uciekajacy jest
    istna torpeda na kolkach. Diabli wiedza - czy za kazdym razem wyrobi i trafi
    w uliczke, czy w koncu wjedzie w ktorys przystanek i pozabija ludzi. Nie
    wiadomo nawet, czy nie jest na prochach. Jak dla mnie, nalezy kogos takiego
    skasowac, nawet jesli jest tylko debilem, zanim zabije kogos naprawde
    niewinnego. Zobacz sobie, jak wygladaja samochody czy jakiekolwiek inne
    miejsca, w ktore wbil sie rozpedzony motocykl, nie mowiac juz o samochodzie.
    Tam nikt nie ma szans wyjsc zywy. Koles pedzacy w takim poscigu przez
    miasto, tak naprawde niczym nie rozni sie od szalenca z pistoletem
    maszynowym. I nie uwierze, ze uciekajacy to super zawodnik, dla ktorego taka
    jazda to kaszka z mleczkiem, wiec nie ma sie czego obawiac.

    > Ale masz jakieś poparcie w faktach, na zachodzenie takiego procesu?

    Zawsze gdy jakas sytuacja daje wieksze fory czy mozliwosci, ludzie zaczynaja
    z niej korzystac. To tylko kwestia czasu. Po co uciekac samochodem, ktory
    policja sciga, skoro mozna motocyklem, ktory musza zostawic w spokoju? Wybor
    pojazdu do ucieczki staje sie oczywisty. Jesli policja zacznie odpuszczac,
    uciekajacy przesiada sie na motocykle.

    > A to sorry, w takim razie ja żyję w jakimś innym matrixie.

    Najwyrazniej.

> [...]
    > udowadnia prawdziwość tego twierdzenia. Tak dobrze tam jest tylko i
    > wyłącznie dzięki brutalności policji, która strzela do wszystkich

    Mocno upraszczasz, ale juz Ci wczesniej pisalem o Twojej demagogii. Na to ma
    wplyw wiele czynnikow, ale zauwaz, ze chociazby w Stanach uciekajacy
    samochod zwyczajnie sie wywraca do gory kolami, zeby go zatrzymac. Nie mowie
    juz nic o tym, ze w momencie otwarcia ognia go policji praktycznie tracisz
    prawa, a zabicie funkcjonariusza i uzyskanie statusu "cop-killer" to juz
    zupelny kanal.

> [...]
    > wsłuchują się w głosy tej części ludu, której tego typu igrzyska są
    > potrzebne do spokojniejszego snu i na razie nie ma planów zmian

    W ogole widze, ze boisz sie, zeby ta niedobra, skorumpowana policja nie
    weszla za bardzo ludziom na glowe. Mysle, ze to wlasnie takie myslenie jest
    bledem. Policja staje sie nieskuteczna, a to nie wplywa korzystnie na jej
    morale. Nie chodzi tu o jakas TV i nie rozumiem zupelnie Twojego ciaglego
    przytaczania tego argumentu. Lubisz ogladac takie programy, czy co? Ja mowie
    o normalnej walce z przestepczoscia na ulicach, ktora toczy sie codziennie
    obok nas. Jesli gosc wyskakuje na mnie z kijem albo z nozem, to chcialbym,
    zeby policjant walnal go pala w leb. Jesli zwiewa pelnym gazem przez miasto,
    to chcialbym, zeby go za wszelka cene uziemili, zanim wjedzie w moja rodzine
    stojaca na przystanku. Niestety, policja na kazde dzialanie musi miec
    procedury i uprawnienia. Bez tego maja zwiazane rece. Zaczynasz rozumiec, o
    co mi chodzi?

    Nie mozesz traktowac ich jak osobistych wrogow, bo napewno sa skorumpowani,
    albo odreagowuja stresy. Gliniarz to czlowiek jak kazdy inny i ja jakos
    nigdy nie mialem problemow przy kontaktach z nimi, a wrecz kilka razy bardzo
    mi pomogli i uwazam, ze to naprawde fajni ludzie. Mysle, ze jesli masz z
    nimi problemy, to znaczy, ze to z Toba jest cos nie tak.

    > Czyli to jednak nie jest powszechna plaga, niczym wrzód trawiąca organizm
    > naszego spokojnego i praworządnego społeczeństwa?

    Kocham takie argumenty. :-)

    Przynoszenie broni do szkoly, katowanie i zabijanie wlasnych zon, gwalcenie
    malych dzieci, czy trzymanie ich trupow w beczkach tez nie jest powszechna
    plaga, niczym wrzod trawiaca organizm bla, bla, bla. Czyli policja tez
    powinna odpuscic sobie, bo to tylko jednostkowe przypadki w skali kraju?

    VLX
    Honda CB500.
    Oczko sie popsulo. Temu motocyklu.

  • 77. Data: 2009-04-06 17:25:35
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

> [...]
    > na osiedlach, chuj tam mafia, pies trącał pijaków za kółkiem, taki
    > spierdalający motocyklista - ten to dopiero mógłby zrobić masakrę na

    Z tą polityka, to jednak jest zły pomysł. Codziennie w TV słysze taki bełkot
    jak powyżej. A ja jednak oczekuję jakiś zmian.
    Nie szkodzi, że dyskusja jest na jeden określony temat: czy ścigać
    uciekającego motocyklistę. Jak brakuje argumentów, to wystarczy ją
    rozszerzyć i zahaczyć o granice wszechświata, a już się robi taka kołomyja,
    że całość sprowadzamy do absurdu. Potem jeszcze kilka "chłytów"
    marketingowym i będzie OK. Masakra.
    A wystarczy napisać: uważam, że Policja nie powinna gonić uciekającego
    motocyklistę. I już.

    Prawda? Też tak myślałem. Ale to jest czasami trudne do zrozumienia :/.

    pozdr.
    Mystik

  • 78. Data: 2009-04-06 19:01:46
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości

    > A Ty powinieneś wstąpić do policji i zostać szeryfem, co to zaprowadzi w
    > końcu porządek w tej wiosce. Kałaszem i zderzakiem swojej służbowej Skody.

    I chciałbym Was zobaczyć na żywo. Mówiących sobie w oczy to, co wyżej
    napisaliście.
    Takiego ch*ja, a nie byście to powiedzieli.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 79. Data: 2009-04-06 19:04:20
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Mystik" napisał w wiadomości news:grddvl$ojj$1@news.onet.pl...

> [...]
    > marketingowym i będzie OK. Masakra.
    > A wystarczy napisać: uważam, że Policja nie powinna gonić uciekającego

    Uważam, że Policja powinna gonić uciekającego motocyklistę.
    I nie, nie dlatego, że ja nie uciekam.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 80. Data: 2009-04-06 19:09:57
    Od: "Mustafa" <M...@b...xx>

    > no właśnie tak myślałem...

    no to nie powinieneś tego robić, bo to nie jest twoja mocna strona.... :)