    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Policja w pogoni za moto
    Date: Mon, 6 Apr 2009 11:21:25 +0200

    On 2009-04-05 14:55:30 +0200, "VLX" <v...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > gapowatego kierowce, ktory z jakiegos powodu nie zatrzymal sie do kontroli i
    > ze strachu przed powaznymi konsekwencjami nie odwazy sie ominac dalszej
    > blokady czy uciekac przed poscigiem, od bandziora, ktory nie liczy sie z
    > konsekwencjami i trzeba go zatrzymac wszelkimi bezpiecznymi dla otoczenia
    > metodami. Dla otoczenia, a nie dla niego. Chodzi wlasnie o to, zeby swiadome
    > ominiecie blokady albo ucieczka przed scigajacym patrolem klasyfikowaly
    > delikwenta jako niebezpiecznego i pozwalaly na uzycie srodkow przymusu,
    > nawet tych drastycznych. Nie wiem, jak Ci to przystepniej napisac.

    Po pierwsze chodzi o to, że jaśnie panowie policjanci też miewają
    gorsze dni, kompleksy, czasem żona im nie daje i smutna praktyka
    pokazuje, że im więcej mają władzy, tym częsciej jej nadużywają w
    sposób sprzeczny z intencjami, które przyświecały przy ich
    przyznawaniu. Użyj wyobraźni i sam sobie wymyśl co to mogłoby ozanczać
    również dla tych miłych, grzecznych motocyklistów, co to nigdy nie
    łamią przepisów.
    Po drugie, dla niektórych wartość życia człowieka, choćby i debila, ma
    większe znaczenie niż, jak to nazywasz, "szacunek dla władzy". I cały
    problem w tym, że wzbudzanie strachu z szacunkiem nie ma nic wspólnego.

    > Napisalem "nie stali sie". Czytaj ze zrozumieniem.

    Ale masz jakieś poparcie w faktach, na zachodzenie takiego procesu?

    > Po prostu opisuje to, co widze.

    A to sorry, w takim razie ja żyję w jakimś innym matrixie.

    > Ludzie sa takim glupim gatunkiem, ze mozesz
    > tlumaczyc, prosic i chocbys sie poplakal, to nic do nich nie trafi. Dopiero
    > jak na wlasnej skorze sie przekonaja ze cos boli, to zmieniaja nawyki.

    Taaaa, doświadczenia krajów uznawanych powszechnie za cywilizowane
    mocno udowadnia prawdziwość tego twierdzenia. Tak dobrze tam jest tylko
    i wyłącznie dzięki brutalności policji, która strzela do wszystkich
    "potencjalnych bandytów".

    > Faktycznie, powinienes zostac politykiem. Dawno nie czytalem takich bredni
    > majacych za wszelka cene udowodnic czyjes racje. Przypomina mi to troche
    > rozmowe z nastoletnim sasiadem, gdy sie obrazi. :-) Daj, czlowieku, jakies
    > rzeczowe argumenty dotyczace prob zatrzyman ludzi uciekajacych przed
    > policja, a nie wrzucasz taka demagogie.

    Mnie również już zaczyna męczyć ten bełkot o "szacunku do władzy",
    "wszelkich dostępnych środkach" i takie tam pierdzielenie ludzi o
    nikłej wyobraźni, którzy by chcieli zobaczyć w tiwi, jak to
    zdecydowana i sprawna policja brutalnie rozprawia się z "bandytami"
    (jak powszechnie nazywa się ludzi popełniających wykroczenia) - zapewne
    po to, aby poczuć tą odrobinę bezpieczeństwa, tą satysfakcję że ktoś
    tam jednak eliminuje złych ludzi. Chuj tam goście napadający z nożami
    czy bejzbolami wieczorem na osiedlach, chuj tam mafia, pies trącał
    pijaków za kółkiem, taki spierdalający motocyklista - ten to dopiero
    mógłby zrobić masakrę na ulicy!
    Szczęśliwie włodarze naszego pięknego kraju pod tym względem akurat nie
    wsłuchują się w głosy tej części ludu, której tego typu igrzyska są
    potrzebne do spokojniejszego snu i na razie nie ma planów zmian
    uprawnienień policji.

    > Wydawalo mi sie, ze rozmawiamy o jednostkowych przypadkach aktywnej,
    > agresywnej ucieczki przed scigajaca policja.

    Czyli to jednak nie jest powszechna plaga, niczym wrzód trawiąca
    organizm naszego spokojnego i praworządnego społeczeństwa?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco