  • 11. Data: 2018-02-28 01:35:57
    Temat: Re: Policja pomaga
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-28, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Prędkość motorowerków wszyscy mają w dupie więc nikt tego nie sprawdza.
    > Poprawną pracą komputerów w naszych autach będzie sporo rządowych
    > instytucji zainteresowanych więc może się okazać że ich sprawdzenie
    > będzie najważniejsze do zaliczenia obowiązkowych badań diagnostycznych.

    Nie szkodzi. Będzie przełącznik. Albo cos bardziej dyskretnego.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-02-28 02:46:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nie szkodzi. Będzie przełącznik. Albo cos bardziej dyskretnego.

    Nie przejdzie. Z tego samego powodu co przełączniki czy magnesy
    w tachografach. Lub samochód z wyłączonym lub niesprawnym komputerem
    odmówi uruchomienia silnika.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-02-28 03:07:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-28, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Nie przejdzie. Z tego samego powodu co przełączniki czy magnesy
    > w tachografach. Lub samochód z wyłączonym lub niesprawnym komputerem
    > odmówi uruchomienia silnika.

    No zobaczymy - zalezy w koncu co będą chcieli testowwać, bo to przeciez
    nie jest prosty tachometr. Testowanie prędkości maksymalnej nie ma sensu
    (vide autobahny), a testowanie inaczej, jak to czerpie dane z gps
    (pewnie też z wewnętrznej mapy)? To już prościej chyba by było
    sprawdzac nienaruszenie systemu fabrycznego, unikatowy nr, jakaś suma
    kontrolna, te sprawy.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-02-28 04:39:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > (pewnie też z wewnętrznej mapy)? To już prościej chyba by było
    > sprawdzac nienaruszenie systemu fabrycznego, unikatowy nr, jakaś suma

    To akurat jest proste i logiczne.
    Sprawdzą czy ilość przejechanych kilometrów na liczniku zgadza się
    z zapisami komputera/tachografu. Jak się nie zgadza to właściciel
    będzie udowadniał że miał awarię a nie wyłącznik czy inny magnes. :-)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-02-28 07:38:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-02-27 o 20:16, m4rkiz pisze:
    > a niedlugo dupa...
    >
    > http://www.brd24.pl/technika-jazdy/bat-piratow-2020-
    r-auta-obowiazkowo-wyposazane-system-uwzgledniajacy-
    ograniczenia-predkosci/

    Nie sądzę, żeby ten system był "sztywny".
    Pewnie będzie coś takiego jak mam teraz - mogę sobie ustawić
    ograniczenie prędkości i wciskając dalej pedał przyspieszania prędkość
    powyżej ustawionej nie rośnie, ale jeśli wcisnę go gwałtownie do podłogi
    to pojadę szybciej.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 16. Data: 2018-03-01 12:44:53
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-02-27 o 23:06, tck pisze:
    > kolega dzisiaj odebrał nowego aurisa firmowego- jakież było jego
    > zdziwienie, jak 'czytacz znaków' zobaczył w centrum miasta ograniczenie
    > do 110, aż zdjęcie zrobił;)

    Pewnie system zobaczył naklejkę na autokarze (na tirach są niższe
    "nominały"). Znany problem tego narzędzia. Jeden z wielu :)