eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolicja- Kontrola techniczna pojazdu na placu Kromera WrocławRe: Policja- Kontrola techniczna pojazdu na placu Kromera Wrocław
  • Data: 2012-12-20 12:34:14
    Temat: Re: Policja- Kontrola techniczna pojazdu na placu Kromera Wrocław
    Od: onarjusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Swoją drogą to dziady zabrali mi kiedyś DR za brak przedniej tablicy
    > rejestracyjnej (ukradł ktoś) i ja go tak bez walki oddałem, bo tablice i
    > tak musiał w urzędzie zamówić nową to odebrałem z DR.
    > Ale tak teraz patrzę że brak tablic nie pasuje do żadnego z punktów Art.
    > 132.
    > Bym wtedy wiedział to już bym w Strassburgu się z nimi sądził ;)

    Ostatnio sporo słyszę i uczestniczyłem w sytuacji gdy Policjant szedł na
    wydrę, przez nieznajomość przepisów zatrzymanego skłaniał manipulacją do
    podpisania nie korzystnego dla siebie orzeczenia winy.

    Przykład1: koledze skończył się jeden dzień przed zdarzeniem przegląd.
    Gdy kolega wjeżdżał na Wrocławski Aqa Park Pan wyjeżdżający z
    podporządkowanej uderzył w jego samochód. Na miejsce została wezwana
    Policja. Pan Funkcjonariusz stwierdził że nie ma przeglądu więc kolegi
    wina, drugi zaczął straszyć że laweta... koszty i koniec świata.
    Grzecznie z kolega powiedzieliśmy że nie mają racji, po mądrowali,
    zapytali ponownie czy przyjmuje mandat, w końcu rozłożyli ręce, kazali
    się dogadać i odjechali. Ponowny telefon na 112 przyjechał kolejny Pan
    Funkcjonariusz na wstępie zapytał czym kto jechał, za brak przeglądu dał
    100 pln mandatu ale winę stwierdził wyjeżdżającego z podporządkowanej,
    więc mandat za spowodowanie kolizji dostał Pan który wyjeżdżał z
    podporządkowanej.

    Przykład2: Małolat uderzył w tył samochodu, który wcześniej uderzył w
    tył innego samochodu na światłach. Oczekiwanie na Policję 5h(słisko dużo
    stłuczek tego dnia) Panowie Funkcjonariusze widząc niezdecydowanie
    małolata do przyznania się że uderzył w 2 samochód skutkiem czego ten
    uderzył w 1 sprytnie zagrali:
    -P przyjmuje Pan mandat czy Sąd ?
    -M ale ja uderzyłem w 2 samochód gdy ten już uderzył w 1
    -P przyjmuje Pan mandat czy nie?
    -M co jeśli nie przyjmę?
    -P zabierzemy Panu dokument Prawa Jazdy i skierujemy sprawę do sądu
    -M a ile będzie trwała sprawa w sądzie?
    -P nie wiemy
    -M czyli może trwać nawet rok?
    -P może nawet rok
    -M i czy przez ten czas nie będę miał Prawo Jazdy?
    -P tak
    -M uhm ....dobra podpisuję że przyjmuje mandat

    Przykład3: Godzina 23:00 Wrocław Klecińska w stronę Grabiszyńskiej,
    długa prosta za skrzyżowaniem, pasy za 300 metrów. Pan Funkcjonariusz
    ustawił gablotę na przystanku autobusowym, bez włączonych kogutów.
    Pierwsze co powinien zrobić zatrzymany do kontroli prędkości to po
    wyjściu z samochodu zacząć kręcić film gdzie oni się zasadzają bez
    włączonego koguta. Większość ludzi jednak nie zastanawia się nad tym i
    potulnie przyjmuje mandat.

    Na szczęście jest wielu uczciwych i miłych Policjantów, jednak zdarzają
    się przykłady jak powyżej. Narasta jednak we mnie, co wcześniej nie
    miałem, chore uczucie nienawiści do służb. Zawsze myślałem że to są
    przyjaciele społeczeństwa. Że są żeby pomagać ludziom. Nieść rozwiązanie
    problemów. Jest mi bardzo przykro że tak się dzieje.

    Panie Tomaszu czy jest Pan prawnikiem?