  • 151. Data: 2018-04-25 23:18:49
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2018 o 23:14, Marek S pisze:

    > Skomentowałeś moje słowa o tym, że nie wiedziałem/pamiętałem o
    > pływającej ikonie. Napisałeś, ze to jest właśnie podstawowa
    > funkcjonalność (czyli pływająca ikona). Dlatego się zdziwiłem.

    Nie rozumiem o co Ci chodzi.
    Przecież właśnie ta pływająca ikona pokazuje ZAWSZE te informacje o
    zagrożeniach przed Tobą.
    Więc jej obecność to funkcja ważniejsza, niż cokolwiek innego w yanosiku.
    Bez reszty da się żyć.

  • 152. Data: 2018-04-25 23:24:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-25 o 11:03, J.F. pisze:

    > a potem chwalisz, gdy cie poprowadzi przez korek, a ten sie akurat zdazy
    > rozwiac :-)

    Znów specyfika miejsca się kłania. W 3mieście korki mają zwykle wiele km
    i powstają głównie na dojazdach do obwodnicy. Rano "z" obwodnicy, po
    południu "do". Praktycznie są codziennie w dni robocze... z wyjątkiem
    piątków, nie wiedzieć czemu. W miesiącach gdy Wawa nalot robi na
    3miasto, korków nie ma tylko w nocy.

    Nie ma tu czegoś takiego jak korek, który się rozwiał. Może jakieś
    przejazdy kolejowe, to ok. Przeciętnie do czasu przejazdu trzeba
    doliczać 100-200% w godzinach 7-9 i 15-17. I tu każdy objazd daje
    wymierne korzyści.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 153. Data: 2018-04-25 23:32:32
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 20:15, Cavallino pisze:

    > Chodzi Ci o mapę.
    > W której dostawca nie umieścił prawidłowych informacji o terminie
    > otwarcia drogi.

    Nie chodzi mi o mapę tylko o informacje drogowe. Jest sobie nowa droga,
    ale jeszcze nieotwarta albo droga, która chwilowo jest zamknięta albo
    droga zakorkowana.

    > Powszechn bug map navteqa/here - od lat tak mają.
    > Ja już z nimi tak "jechałem" zamkniętym słynnym wiaduktem na A1, czy A4
    > do Zgorzelca przed jej otwarciem.

    No ja rozumiem, ale tłumaczę Ci, że to nie jest kwestia mapy, w
    szczególności offlineowa, bo taka mapa nie zawiera informacji o
    aktualnym stanie drogi.

  • 154. Data: 2018-04-25 23:38:12
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 16:09:05 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

    > Dlaczego? Sam NE jaki i GM proponując alternatywne trasy zwykle taką
    > różnicę czasową pokazują. Jeśli tłuczesz się 40 minut przez 4km to 10km
    > w normalnym tempie jest przecież porównywalne.

    OK. mam na mysli ze statystycznie nie znajac trasy i okolic raczej objazd sie srednio
    oplaci. Jak znasz skróta którego nie znaja inni - oplaci ci sie. Ale musisz go znac i
    wiedziec ze tam po drodze nie ma przejazdu kolejowego, czy jakiegos poronionego ronda
    itp...

    > Jadąc/stojąc na wolnych obrotach odcinek 4km tejże spacerowej -
    > wskazanie pokazało dziś 14l/100. Jazda była taka, że jedynie hamulca
    > używałem. Gazu praktycznie nie dotykałem. W normalnym ruchu miejskim
    > przepał 9.5 - 10.5 a przy luźnym ruchu wczoraj 8.3l. Ekstremalnie
    > oszczędna jazda przy 90km/h to 6.8l/100. Tak więc śmiem reprezentować
    > odmienną opinię. :-)

    Seka, seka. Ale te 14/100 to miales jak dojechales do domu czy jak w korku stales? Bo
    mam wrazenie ze jak dojechales do domu to opadlo do tych 10-15% powyzej standardowego
    sredniego spalania...
    Jak przy bramie domu miales dalej 14/100 to zerknij w to auto bo cos tam chyba nie
    tak jest ;)

    PS. Ale moze sie myle bo ja dizlem jezdzilem i sredniego spalania powyzej 8/100 nie
    widzialem nigdy :)

    I to jest najlepsze rozwiązanie!

    :)

  • 155. Data: 2018-04-26 00:23:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > No a są krótsze niż aktualnie wybrana?
    > Bo jakby tak było, to by znaczyło że źle wytyczył trasę.

    Właśnie że te alternatywne wytycza dłuższe. I w kilometrach, i w czasie
    przejazdu. Kompletnie nie rozumiem, dlaczego to co pewien czas robi. Na
    wszelki wypadek? Przesiadłem się z WinCE na Android i sprawdzam różne
    nawigacje na trasach, które znam dobrze. Na razie akurat GM wydaje mi
    się się najsensowniejszą z darmowych nawigacji (w sensie jakości
    wytyczania drogi). Chociaż jeden raz dostała kompletnego szału w Lublinie.

  • 156. Data: 2018-04-26 09:15:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Apr 2018 17:55:15 +0200, w <pbq8d0$nfb$2@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale jakie abo?
    > Oprócz tego że zapłacisz za program 60 zł, musisz jeszcze jakiś abo bulić?

    Program jest za darmo.
    Rocznie płacisz za nawigowanie.

    > BTW: toto ma powiadomienia o suszarkach?

    Oczywiście. Plus o lotnych patrolach, wypadkach i czymś tam jeszcze (tak jak
    Yanosik).

    > Bo ja nawigację to mam, potrzebuję raczej zastępstwa dla cb.
    > Czyli TYLKO omijania korków i powiadomień o miśkach.

    Pokazuje jeszcze ograniczenia prędkości.

  • 157. Data: 2018-04-26 09:15:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > W tym, że nie widziałem żadnej pływającej ikony. Znalazłem taką opcję w
    > ustawieniach po Twojej wypowiedzi. Działa.

    Pływająca ikona pojawia się jak zminimalizujesz program.

  • 158. Data: 2018-04-26 09:21:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Apr 2018 20:15:22 +0200, w <pbqgjn$vqr$1@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Powszechn bug map navteqa/here - od lat tak mają.
    > Ja już z nimi tak "jechałem" zamkniętym słynnym wiaduktem na A1, czy A4

    Nie bug Navteqa, tylko pirackich wersji I-go. A raczej sposobu ich konwersji do
    formatu I-go. Podczas konwersji usuwanie są informacje o blokadach.

    Ponieważ Navteq ma b. dokładne mapy i szybko aktualizowane, to takie kwiatki są
    tam na porządku dziennym.

    Mapy Navteqa w legalnym sofcie nie mają takiego problemu.

  • 159. Data: 2018-04-26 09:27:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Apr 2018 21:42:17 +0200, w <pbqln3$5j4$1@node1.news.atman.pl>, Marek S

    > Czy monitoring GPS jest aż tak powszechny, że stanowi wartościowe źródło
    > informacji? Jak patrzę po znajomych to tylko jeden z nich, z luksusowym
    > autem, zafundował sobie coś takiego, choć nie wiem po co. Złodziej i tak
    > to zagłuszy. Floty ciężarówek nie jeżdżą miastem więc też słabo to wygląda.

    Są floty osobówek.

  • 160. Data: 2018-04-26 09:33:11

    Wed, 25 Apr 2018 20:16:40 +0200, w <pbqgm5$vqr$2@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Co z nimi?

    Można wybrać sobie darmowy. Z darmowym GM wytrzymałem 3 miesiące wliczając
    koszmar Mazury-Wrocław (Wrocław-Mazury jechałem z NE).

    > Sygic podobnie kosztuje na zawsze, więc dużo.

    I dlatego Sygic jest nieskuteczny, a NE skuteczny.
    Zresztą w NE dostajesz 5h za 1h jazdy, więc sam sobie oblicz na ile abo
    wystarczy. "Hurtownicy" (33h tygodniowo) mają NE za darmo.