  • Data: 2009-08-06 13:08:12
    Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
    Od: XYZ <j...@m...bin> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-08-06 13:36, vari wrote:

> [...]
    > Wysarczy zwykły aparat telefoniczny, nawet bardzo prosty (bez klawisza FLASH
    > jeśli jest aparatem przewodowym i widełki fizycznie odłączają linię).
    > U mnie działa to na zwykłym aparacie przewodowym bez wyświetlacza i FLASHa.
    > Używam kłapania widełek.
    > Ale mam też bezprzewodowego Siemensa i tam jest przycisk oznaczony jako R (w
    > domyśle FLASH) i również tam można z tej usługi skorzystać.
    > Ważne aby aparat wysyłał DTMF bo po przywołaniu rejestru klawiszem FLASH
    > centrala poprawnie odbiera tylko wybieranie tonowe.
    > Na różnych typach cenral różna jest funkcjonalność tej usługi.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. To pierwsze pytanie było testowym,
    ponieważ usługę mam zamówioną i nie działa tak jak powinna. Zgłaszałem
    reklamację i po raz kolejny usłyszałem, że potrzebuję specjalny aparat
    do "telekonferencji", więc wolałem się upewnić. Dzisiaj dzownili, że
    sprawdzili wpisy na centrali i wszystko jest w porządku i pytali się,
    czy mają przysłać montera, żeby sprawdził telefon (u mnie nadal nie
    działa). Na razie odwołałem, bo chciałem się tutaj spytać, jak poprawnie
    korzystać z tej usługi.

    Mam Siemensa Gigaset 4010. Właśnie sprawdziłem - długość flasha 100 ms.
    Flash będę oznaczał tutaj przez R bo tak jest u mnie w telefonie i po
    prostu krócej :).

> [...]
    > konferencyjne także gdy jedno z połączeń (to pierwsze) jest przychodzące.
    > Czyli dzwoni ktoś do nas a my użyamy FLASH dzwonimy jeszcze gdzieś i
    > zestawiamy konferencję pzy czym jedno mamy przychodzące a drugie wychodzące.
    > Tego na S-12J nie można.
    > Nie wiem jak jest na EWSD (może Sławek zrobi próbę i nam napisze) i jak jest
    > na DGT.
    > Mogę jeszcze zrobić próbę przy okazji wizyty u znajomego majacego
    > radiodostęp G4F (obsługuje to DSC firmy DGT) ale nie wiem czy ma domyślnie
    Mam zwykłą linię (nie radiodostęp) i na razie sam inicjuję obydwa
    połączenia. Jak będzie działać to spróbuję i tego co można zrobić na 5ESS.

    > Użycie usługi na pewno znasz ale dla pewnosci napiszę:
    Właśnie to intresuje mnie najbardziej.

    > Mamy zestawione połączenie i używamy FLASH (lub inaczej powodujemy chwilowe
    > przerwanie pętli prądowe linii np klapiąc w widełki PROSTEGO aparatu).
    > Wowczas u nas pojawia się sygnał ciągły a u drugiej strony specjalny
    > przerywany sygnał (i ona ma czekać na "dalszy ciąg programu" :-).
    > Mając ciągły sygnał wybieramy numer do drugiego abonenta.
    > DOPIERO GDY ODBIERZE POŁĄCZENIE (ważne) informujemy go co i jak (że ma
    > czekać na dziwnym sygnale), ponownie używamy FLASH i dostajemy znów ciągły
    > sygnał. Teraz wybieramy cyfrę 3 i wszyscy razem się słyszymy.
    Testuję wszystko na infoliniach 0800 i błękitnej linii (to znaczy
    sprawdzam, czy będzie słychać wszytkie strony) - czy to może powodować
    problemy?

> [...]
    > dokładnie więc zastrzegam że to może nie odpowadać do końca prawdzie) użyć
    > cyfr 2 lub 1 aby powrócić do pierwotnej rozmowy.
    > Moment, zaraz to sprawdzę...
    > Już wiem. Jeśli się nie zgłasza to przynajmniej na 5ESS trzeba wybrać FLASH
    > i cyfrę 1 by powrócić do poprzedniej rozmowy.
    > Wybranie innej cyfry powoduje zajętość ale wtdy gdy odłożymy słuchawkę to
    > centrala od razu oddzwania i mamy połączenie z pierwszym zawieszonym
    > abonentem.
    > Najgorzej to wybrać FLASH i bez wybierania żadnej cyfry odłożyć słuchawkę.
    U mnie cały czas oddzwania. Wybieram <numer1>R<numer2>, przełączanie
    między rozmówcami 1 i 2 jest po wybraniu R2. Działa OK. W momencie gdy
    rozmawiam z rozmówcą 2 i odłożę słuchawkę, centrala oddzwania
    (identyfikuje się moim nr linii abonenckiej) i słyszę w słuchawcę
    rozmówcę 1. Sytuacja jest analogiczna, gdy rozmawiam z osobą 1, odkładam
    słuchawkę centrala oddzwania i słyszę osobę 2 - połączenie z osobą z
    którą rozmawiałem przed odłożeniem słuchawki jest zakończone.
    Gdy jestem połączony z którąś z osób i nacisnę R3 w słuchawce mam sygnał
    zajętości. Odkładam słuchawkę i centrala oddzwania a ja słyszę tę samą
    osobę, z którą rozmawiałem przed wciśnięciem R3 (druga osoba jest
    rozłączana, bo nie mogę się przełączyć R2).
    Z kolei gdy rozmawiam z jedną z osób i nacisnę R1 połączenie z tym
    numerem jest zakańczane, a ja rozmawiam tylko z drugą osobą.

> [...]
    > (na Twój koszt) abonent zniecierpliwi się i odłoży sluchawkę to Twój port
    > wraca do życia.
    > Takjest gdy jest on komórkowcem lub ISDNowcem.
    > Gdy czekający też ma linię analogową, to musi odłożyć słuchawkę i nie
    > podnosić przez 20 sekund (temporyzacja musi zadziałać).
    > Wyjątek: dzwoniłeś do niego przez operatora NOM - centrale tego operatora
    > wykrywszy odłozenie (nawet nalogowej) linii abonenta B (do którego się
    > dzwoni) - rozłączają w tył natychmiast.
    > Jeśli chcesz sprawdzić czy masz za centralę - Alcatela S-12J podnieś
    > słuchawkę i wybierz *40# (lub możesz *42#).
    Napisałem w innym wątku, że *40# i *41# dają sygnał zajętości - na
    resztę chciałem odpowiedzieć później i nie zuważyłem tego fragmentu.
    Czyli nie mam Alcatela. A jak mogę sprawdzić inne typy central? Na słuch
    nie wchodzi w grę :).