    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Połączenie trójstronne w TP
    Date: Thu, 6 Aug 2009 13:36:01 +0200

    > Czy ktoś korzysta z połączenia trójstronnego w TP? Czy potrzeba do tego
    > specjalnego aparatu, jak przekonywała panienka na BL, czy wystarczy po
    > prostu flash na klawiaturze?

    Ja korzystam. To znaczy mam możliwość (usługa ukaktywniona przez operatora)
    ale raczej nie używam.
    Jeśli już to sporadycznie.
    Nie potrzeba do tego specjalnego aparatu (jeśli panienka by była ciekawa to
    mówi że masz odpowiedni aparat).
    Wysarczy zwykły aparat telefoniczny, nawet bardzo prosty (bez klawisza FLASH
    jeśli jest aparatem przewodowym i widełki fizycznie odłączają linię).
    U mnie działa to na zwykłym aparacie przewodowym bez wyświetlacza i FLASHa.
    Używam kłapania widełek.
    Ale mam też bezprzewodowego Siemensa i tam jest przycisk oznaczony jako R (w
    domyśle FLASH) i również tam można z tej usługi skorzystać.
    Ważne aby aparat wysyłał DTMF bo po przywołaniu rejestru klawiszem FLASH
    centrala poprawnie odbiera tylko wybieranie tonowe.
    Na różnych typach cenral różna jest funkcjonalność tej usługi.
    Np na Alcatelu S-12J można zestawić połączenie wychodzące, potem użyć FLASH,
    zestawiźć drugie wychodzące i połączyć je w konferencję.
    Na centrali 5ESS oprócz opisanej wyżej sytuacji można zestawiać połączenie
    konferencyjne także gdy jedno z połączeń (to pierwsze) jest przychodzące.
    Czyli dzwoni ktoś do nas a my użyamy FLASH dzwonimy jeszcze gdzieś i
    zestawiamy konferencję pzy czym jedno mamy przychodzące a drugie wychodzące.
    Tego na S-12J nie można.
    Nie wiem jak jest na EWSD (może Sławek zrobi próbę i nam napisze) i jak jest
    na DGT.
    Mogę jeszcze zrobić próbę przy okazji wizyty u znajomego majacego
    radiodostęp G4F (obsługuje to DSC firmy DGT) ale nie wiem czy ma domyślnie
    to aktywowane.
    Użycie usługi na pewno znasz ale dla pewnosci napiszę:
    Mamy zestawione połączenie i używamy FLASH (lub inaczej powodujemy chwilowe
    przerwanie pętli prądowe linii np klapiąc w widełki PROSTEGO aparatu).
    Wowczas u nas pojawia się sygnał ciągły a u drugiej strony specjalny
    przerywany sygnał (i ona ma czekać na "dalszy ciąg programu" :-).
    Mając ciągły sygnał wybieramy numer do drugiego abonenta.
    DOPIERO GDY ODBIERZE POŁĄCZENIE (ważne) informujemy go co i jak (że ma
    czekać na dziwnym sygnale), ponownie używamy FLASH i dostajemy znów ciągły
    sygnał. Teraz wybieramy cyfrę 3 i wszyscy razem się słyszymy.
    To wielkimi lieramijest ważne nie tylko z powodu, że ktoś mógłby być
    zaskoczony dziwnym sygnałem i się rozłączyć.
    Po prostu dopiero drugi abonent GDY SIE ZGŁOSI powoduje poprawne reagowanie
    centrali na następny FLASH i cyfrę 3.
    Gdy się nie zgłasza to FLASH zadziała ale wóczas nalezy (i tu nie pamiętam
    dokładnie więc zastrzegam że to może nie odpowadać do końca prawdzie) użyć
    cyfr 2 lub 1 aby powrócić do pierwotnej rozmowy.
    Moment, zaraz to sprawdzę...
    Już wiem. Jeśli się nie zgłasza to przynajmniej na 5ESS trzeba wybrać FLASH
    i cyfrę 1 by powrócić do poprzedniej rozmowy.
    Wybranie innej cyfry powoduje zajętość ale wtdy gdy odłożymy słuchawkę to
    centrala od razu oddzwania i mamy połączenie z pierwszym zawieszonym
    abonentem.
    Najgorzej to wybrać FLASH i bez wybierania żadnej cyfry odłożyć słuchawkę.
    Na 5ESS centrala oddzwoni.
    Na pewnych sztukach S-12J jest błąd oprogramowania, który zawiesza portt
    PSTN.
    Ty dostajesz ciszę i nic nie możesz zrobić. Dopiero gdy wkurzony czekający
    (na Twój koszt) abonent zniecierpliwi się i odłoży sluchawkę to Twój port
    wraca do życia.
    Takjest gdy jest on komórkowcem lub ISDNowcem.
    Gdy czekający też ma linię analogową, to musi odłożyć słuchawkę i nie
    podnosić przez 20 sekund (temporyzacja musi zadziałać).
    Wyjątek: dzwoniłeś do niego przez operatora NOM - centrale tego operatora
    wykrywszy odłozenie (nawet nalogowej) linii abonenta B (do którego się
    dzwoni) - rozłączają w tył natychmiast.
    Jeśli chcesz sprawdzić czy masz za centralę - Alcatela S-12J podnieś
    słuchawkę i wybierz *40# (lub możesz *42#).
    Jeśli to Alcatel S-12J i masz linię analogowa to centrala po trójtonowym
    sygnale (nie odkładaj wtedy słuchawki - to nie jest "nie ma takiego numeru)
    odczyta Tobie stan licznika (kod 40) lub ilość "impulsów" za ostatnie płatne
    wychodzące połączenie (kod 42).
    Na centralach innych typów nie dostaniesz tych informacji.
    Oczywiscie stan licznika jest stanem od kiedy np załadowano nowe
    oprogramowanie lub uruchomiono centralę (nie jest to "w tym okresie
    rozliczeniowym").
    Coś jak stan licznika energii elektrycznej - od wybprodukowania lub
    wyzerowania serwisowego.
    Podobnie nie sugeruj się informacjami pod kodem 42 - one mijają się z
    faktyczną opłatą za ostatnie płatne połączenie.
    W przybliżeniu odpowiadają impulsom z planu taryfowego standardowego bez
    różnych "bezpłatnych" moniut.
    Poza tym pewne połączenia de facto bezpłatne (takie będą na rachunku i
    bilingu) mogą tu być pokazane jako płatne.
    vari