  • Data: 2017-03-02 14:07:16
    Temat: Re: Połączenie internetowe z TME
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    yabba pisze:

    > Nie jest to zadanie trywialne. Są zmiany w przydziałach IP. Są IP
    > przydzielane firmom/instytucjom/osobom nie będącym operatorami.
    > Operatorzy działający na terenie kilku krajów moga sobie przydzielać
    > własne zasoby IP dowolnie.

    Jednak w rozpatrywanym przypadku są to sprawy o marginalnym znaczeniu.
    Dodanie wszystkich grup adresów kilku dużych operatorów z Polski nie
    powinno stanowić trudności. Przypomnę, że właśnie tego dotyczył problem
    -- adres pochodzący od dobrze znanego dostawcy nie został rozpoznany.
    Jeśli nawet nie będzie to w stu procentach dokładne, to nie ma tragedii.
    Zapomniani będą musieli się zgłosić, ale będzie ich mniej niż teraz.

    > W moim przypadku UPC dostało adresy IP chyba po jakiejś firmie z środkowej
    > Afryki. Zanim Google odpytał RIPE, to źle określał moje położenie.

    To mi przypomina historię systemu niedawno napisanego za kilkaset tysięcy,
    który miał korzystać z danych lokalizacji GPS. Ale koderzy zamienili
    gdzieś długość z szerokością geograficzną, więc to co we Warszawie, nagle
    znalazło się w Afryce. Więcej szczegółów nie podam, bo tak obiecałem.
    Ale było zabawnie (i drogo).

    --
    Jarek