    Date: Mon, 13 Aug 2012 17:57:38 +0200
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Polactwo
    <jvu7r6$p60$1@news.task.gda.pl> <k02o24$rr$1@node1.news.atman.pl>
    <50258b53$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <50289bf2$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028af49$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028b0db$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028b4d9$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028b91c$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0aftp$geg$1@inews.gazeta.pl>
    <5028c666$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0ajq6$d3j$1@inews.gazeta.pl>
    <5028d7be$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0amqc$67l$1@inews.gazeta.pl>
    <5028e242$0$1314$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0apb9$bqv$1@inews.gazeta.pl>
    <5028eb26$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028f653$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028f964$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <502902b9$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <50291b32$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-08-13 17:20, quent pisze:

    > Ale ja piszę o gospodarce.

    Naprawdę mało mnie interesuje, z jakiego kraju pochodzi dobry projektant
    aparatu, jeśli jest dobry. Najwyżej interesuje mnie ów kraj jak każde
    miejsce, które być może warto byłoby zobaczyć.

    > Że jak?

    Sorry, żadnych metafor, zapomniałem że to nie ta grupa :)

    Przyczyną konfliktu bałkańskiego (dziwna nazwa dla rzezi) była w głównej
    mierze samonakręcająca się spirala nienawiści na podłożu etnicznym
    spowodowana chęcią obarczenia ''drugiej strony'' kryzysem gospodarczym i
    hiperinflacją. Zginęło 100 tysięcy ludzi - w imię tej Twojej pięknej
    tożsamości narodowej. Zupełnie bez sensu i zupełnie nie wiadomo po co.
    Byłem tam około roku przed wybuchem wojny, to był zwyczajny kraj, jak
    wtedy nasz. Piękny, raczej biedny, z normalnymi ludźmi, których zupełnie
    nie rozróżniałem - po prostu Jugosłowianie. Rok później sprawili sobie
    jatkę na kilka lat. Tylko dlatego, że wygrały siły chcące nowych porządków.

    > Mnie chodzi o organizację państwa. Konkrenie Polski.

    A czemu tak szowinistycznie? Czemu nie Czesi? Albo Somalijczycy?
    Tak wiem, jakiś tam samolot wpadł w Afryce do oceanu wczoraj zdaje się,
    ale co nas to - ważne, że nie było na pokładzie Polaka...

    > Dlatego ważne aby probować zmieniać, choćby powoli naszą rzeczywistość w
    > demokratyczny sposób.

    Jak masz pomysł - zmieniaj. Chętnie posłucham.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../