    Date: Mon, 13 Aug 2012 12:09:29 +0200
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Polactwo
    <jvu7r6$p60$1@news.task.gda.pl> <k02o24$rr$1@node1.news.atman.pl>
    <50258b53$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <50289bf2$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028af49$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028b0db$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028b4d9$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028b91c$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <5028c48c$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-08-13 11:10, Janko Muzykant pisze:
    > Na szczęście na ścieżce kariery politycznej odpadają na radach
    > dzielnicowych :)

    To skąd w sejmie ich tyle?

    > Palikot także bawi się w taką grę: polityka. Liczą sobie, jedni lepiej,
    > drudzy gorzej - co warto powiedzieć. I mówią.

    To nie ma znaczenia!
    Komunistów trzeba tępić, choćby w głębi serca byli Miltonami
    Friedmanami, bo ludzie słuchają tego co mówią i nasiąkają tą szkodliwą
    ideologią jak gąbczasty mop.

    > Zrobiłeś rodzinny rachunek sumienia finansowego, jak prosiłem? :)
    > Kradnie się miliony, rozdaje się biliony - tak to działa.

    Masz dosyć typowy ogląd sytuacji. Socjaliści chcą abyś tak właśnie to
    postrzegał.
    Państwo nie tworzy miejsc pracy!
    Rothbardt dobrze o tym pisał. Polecam lekturę.

    > Tak na marginesie, ten bardziej nawet sposób niż poziom, ale poziom
    > także, produkcji jest jedną z głównych przyczyn kryzysu. Co było
    > niedostępne, czasochłonne w produkcji i drogie jest dziś tanie i jest
    > tego zbyt dużo. A ludzkość się na to nie przygotowała.

    Im bardziej rynek wolny, tym samoistne mechanizmy korygujące, szybciej
    wprowadzają niezbędne poprawki.
    To dzięki tak wielkiemu ingerowaniu państwa w gospodarkę mamy zachwiany
    cykl koniunkturalny a co za tym idzie kryzysy trwają dłużej i są
    bardziej dotkliwe szczególnie dla najbiedniejszych.

    > Ale mamy 50 lat w przód :)

    Podałem ten przykład jako obraz jedynie tego, że dziś sinusoida
    kryzysowa jest bardziej płaska.

    > Wystarczy mieć otwartą głowę, oczy można zmrużyć.

    Jak zwał tak zwał.

    > Powiedział ten, co nigdy nie sięgnął po budżetowe :)
    > A w portfolio wydawnictwo dla archeologii - myślisz, że pani, która to
    > zleciła pracuje prywatnie? :)
    > Pozdrowienia z Trzęsacza - znowu inicjatywa własna mieszkańców? :)
    > Europa bez granic - loga dofinansowań z Unii aż szczypią w oczy :)
    > Zabytki w Gryfińskim, Pro Pomerania Nostra, materiały promujące jakąś
    > gminę... dodajmy jeszcze, że część firm z portfolio pewno korzysta z
    > dofinansowań unijnych. Oczywiście te pieniążki dla Ciebie były z innej
    > kieszeni :)

    O co Ci chodzi?
    Nie rozumiem.
    Napisałem przecież jaki koń jest - każdy widzi. Ja też.

    > Nie pytam, czy tak jest dobrze, ale nie bądźmy śmieszni mówiąc, że nie
    > mamy z tym nic wspólnego.

    Każdy z nas jest jakimś małym/większym trybikiem w tej socjalistycznej
    machinie.

    > Masz jakiś na to pomysł?

    Rozwiązaniem problemów gosp. jest *prawdziwa* prawica w sejmie.
    Jak to zrealizować?
    Baaaardzo ciężko... ale ja się staram. Robię co tylko mogę, na co mnie
    stać i na co czas pozwala.
    A Ty stajesz okoniem i polecasz głosować na zakamuflowaną lewicę i
    złodziei. Nie rozumiem tego.

    > O tym, co większość widziała już 20 lat temu - zbliżającą specjalizację
    > w rolnictwie, produkcji, nawet w usługach sprawiającą, że większość
    > ludzi zmuszona była migrować do usług bądź pod parasol budżetówki, gdzie
    > znowu ciśnienie owego napływu ''wymyśliło'' różne durne stanowiska
    > zatrudniające nadmiar zasobów ludzkich, których przecież nie sposób
    > wydalić z powrotem na wolny rynek.

    j.w. Państwo nie tworzy miejsc pracy.
    To ułuda.. "dając" jedno, zabiera dwa.
    Państwo powinno być mniejsze i wycofać się z gospodarki.
    Krok po kroku... rok po roku... ale najlepiej (z pewnego powodu), od razu.

    > Ale to chyba nie do mnie z tą ''wiedzą'', to podstawy :)

    Warto jak widać do nich wracać, bo użyłeś argumentów, które mogą
    świadczyć o tym, że o tej wiedzy... zapomniałeś ;-)

    > No co Ty nie powiesz, naprawdę nigdy bym na to nie wpadł :)

    Ciężko na to wpaść. Tego można się *tylko* dowiedzieć. Jeśli ktoś się
    interesuje to jest mu łatwiej.

    > I niby jak chcesz ten fundament wzmocnić,

    Znosząc bariery dla przedsiębiorców!!!

    > ustawowo każąc kupować 2000
    > zdjęć ze ślubu zamiast 1000?

    Jak to ustawowo?
    Państwo precz od gospodarki!

    > Akurat rynek prywatny sam się reguluje i
    > robi to do bani, ponieważ tam pazerność jest powszechna,

    Pazerność... czy też egoizm w gospodarce to cnota!
    Polecam Cnota Egoizmu - Ayn Rand

    > a kontroli
    > brak.

    Czyjej? Państwa?
    LOL
    Ależ ty Janko jesteś przekabacony.
    Ciągle wierzysz w zbawienną rolę państwa.

    > Jakość usług leci na ryj, bo ma być tanio i po pierwsze należy
    > wykosić konkurencję.

    Ma być tanio - bo tak chce klient!!!

    > Wszystko psuje się dzień po gwarancji (gwarancja
    > jest wymysłem lewackim!),

    Ale za to lampy studyjne możesz już kupić za marne grosze.

    > a głupi wyjazd na wycieczkę zorganizowaną, jak
    > nigdy dotąd, tak często może się skończyć żałosnym patrzeniem na łaskę
    > ambasady, która ma dać na bilet powrotny.

    W tym sęk... firmom opłaca się ogłaszać upadłość. To jest złe.
    Gdyby państwo nie brało na siebie obowiązku sprowadzania turystów to
    musiałoby to wyglądać inaczej.

    > Ludzkość jest zbyt głupia na samorządność gospodarczą. Należy jej
    > stworzyć takie pozory, ale to muszą być pozory. I mam nadzieję, że z
    > czasem partie rządzące będą w tym coraz lepsze.

    "Zgubna pycha rozumu..." - Hayek - polecam.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info