  • Data: 2011-10-22 09:43:46
    Temat: Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:j7u1dh$c6t$1@news.onet.pl...

    > W gazetach tak bywa, np. "Wpadła do rowu cysterna z etyliną".

    Pewnie przyzwyczajenie z dawnych czasów, gdy na "tanksztelę" jeździło się po
    benzynę, a na dystrybutorze był wszedzie napis "etylina", z wiadomego
    czteroetylku (który chyba nie musi (ogólnie) być ołowiu), toteż wyraz ten
    zaczął funkcjonować w znaczeniu "benzyna". Błąd typu "jak się wabi twój
    pies" (A wabi się kogo/co - psa). I rzesza innych, jak "poproszę", "oczekuję
    na", "palenie wzbronione" (zamiast prawidłowo - zabronione). Aż chce mi się
    przytoczyć oświeceniową sentencję "takie będą losy Rzeczpospolitej, jakie
    jej młodzieży chowanie", oraz "czym skorupka za młodu nasiąknie..."
    I to się roznosi, niestety. I jest zaraźliwe, co gorsza.
    Moja mama już nie protestuję, jak ktoś w TV powie "prąd o mocy 230 woltów",
    a ja głośno nazwę go debilem, dupkiem, fiutem, czy inaczej, zależnie od
    humoru. Już pomijam coraz częstsze mylenie pupinizacji z krarup(in)izacją
    (taką wersję nazwy zastosowania wynalazku p. Krarupa też widuję). Razi mnie
    nadużywanie słowa "operator(ka)" w odniesieniu do słowiańskiej
    "telefonistki", a jak ktoś chce zapalić telewizor, to mu podaję zapalniczkę
    i szukam gaśnicy...
    A już "orty", nawet we własnym wykonaniu gdy szybko piszę, dobijają mnie...
    (brak interpunkcji takowoż)
    Przykład - diametralna zmiana znaczenia miediamarktowego "Nie dla idiotów",
    wystarczy po "nie" wstawić przecinek, lub dywiz... :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)