  • Data: 2024-07-16 08:23:32
    Temat: Re: Pojemność akumulatora
    Od: Trybun <M...@t...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.07.2024 o 17:35, J.F pisze:
    > Bez problemów ... o ile się zmieści.

    Zmieści się

    > A auto ma start-stop? A łódź elektryczna czy spalinowa?
    >
    > Zwykłe akumulatory "rozruchowe" z samochodu nie nadają się do
    > głębokiego rozładowywania, szybko się zniszczą jak bedziesz używał do
    > napędu łodzi elektrycznej.
    > W dodatku co to za pomysł - rozładowac w łodzi i potem nie móc zapalić
    > samochodu :-)
    >
    > Kup sobie do łodzi drugi, "trakcyjny", i dbaj o ładowanie po sezonie.
    > Albo od razu jakiś li-ion.
    >
    > J.

    Nie ma, a łódź elektryczna.
    Nie na tym ma to polegać, akumulator kupuje do diesla (obecny ma minimum
    12 lat), w razie potrzeby go wyciągam i do bagażnika drugiego samochodu
    którym jadę z łodzią na przyczepie nad wodę.
    Kupiłem przed paru laty o dużej pojemności, i bylem zmuszony kupić kilka
    prostowników do ładowania, niestety żaden z nich nie był w stanie
    naładować (mimo że tabliczki znamionowe zapewniają że naładują) go do
    końca, i to było najprawdopodobniej przyczyną że akumulator po zaledwie
    paru latach oddał ducha.