  • Data: 2024-07-16 12:10:18
    Temat: Re: Pojemność akumulatora
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 Jul 2024 08:21:48 +0200, Trybun napisał(a):

    > Z różnych względów musi być jeden. Kwestia finansów jest tylko jedną z
    > nich. Jestem totalnie wq.ny że akumulator dedykowany do łodzi kupiony
    > parę lat temu nadaje się na złom. Był używany przez ten czas jakieś
    > 3razy, kosztował 1200zł.
    > Ale mi tu nie chodzi o teorię a o praktykę, auto nie nowe, ale już z
    > tych czasów że nie ma np fizycznej linki gazu.

    Do łodzi kupuje się zasadowe.
    Chyba, że masz jakiś mocny rozrusznik, bo zasadowe dają mniejszy prąd niż
    ich odpowiedzniki kwasowe.
    Ale zaletą zasadowych jest to, że można je rozładować do zera, mogą tak
    stać latami, a potem ładujesz i akumulator działa nadal.

    Ja w Pajero miałem podobnie: nie montowałem dwóch akumulatorów (bo
    separatpr akumulatorów dużo kosztował), tylko jeden większy - 120Ah, który
    też był wyjmowany z auta i napędzał zaburtowy elektryczny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam