    From: Tubylerczyk <t...@d...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pojemnik na liczby losowe
    Date: Thu, 23 Jun 2011 07:04:28 +0200

    W dniu 2011-06-23 01:46, Michoo pisze:
    > Byłoby łatwiej jakbyś określił do czego Ci to potrzebne.

    (W jakiś sposób guid w systemie liczony jest tak, że mamy 128-bitową
    wartość losową, nie wiem na ile jest losowy)
    Na przykład: generuję losowe hasło dla użytkownika.

    > Liczysz md5 z tej wartości i się nie przejmujesz tym ile.

    Ale losowa pozostaje tylko część tej liczby. Mówiąc obrazowo: mam 128
    bitową liczbę, ale tylko mały podzbiór jej wartości jest osiągalny.
    w skrajnym wypadku byłby jeden bit, policzenie md5 dałoby dwie duże
    liczby z których albo jedna albo druga by występowała.

    > Od tego jest generator PSEUDOlosowy - on ma już pamięć i generuje
    > kolejne wartości w oparciu o poprzednie - seed ustawia się raz.

    Przydałby się prawdziwie losowy generator wbudowany w procesor oparty o
    kwanty. Pojedyncza instrukcja dawałaby 64 bity szumu. Są jakieś
    zewnętrzne generatory które dołącza się przez USB ale nie są standardem,
    jest tez strona Random.org.