eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down › Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
  • X-Received: by 2002:a05:622a:290:b0:2f3:b28d:22a with SMTP id
    z16-20020a05622a029000b002f3b28d022amr12898155qtw.446.1652039453628; Sun,
    08 May 2022 12:50:53 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:622a:290:b0:2f3:b28d:22a with SMTP id
    z16-20020a05622a029000b002f3b28d022amr12898155qtw.446.1652039453628; Sun,
    08 May 2022 12:50:53 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.samoylyk.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
    s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 8 May 2022 12:50:53 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.153;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.153
    References: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Sun, 08 May 2022 19:50:53 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:771856
    [ ukryj nagłówki ]

    niedziela, 8 maja 2022 o 20:14:13 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Mam pojazd elektryczny na 12V. Jeździ sobie fajnie, ale wraz ze spadkiem
    > napięcia na akumulatorach (3x 12Ah AGM równolegle) stopniowo traci na
    > przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Czas jazdy jest długi więc tutaj
    > nie mam zastrzeżeń.
    >
    > Ale byłbym w stanie skrócić trochę czas użytkowania jeżeli mógłbym
    > zamienić go za zmienioną charakterystykę jazdy. A dokładniej pomyślałem
    > sobie, że gdyby dać przetwornice step-up aby maksymalnie długo
    > utrzymywała napięcie w okolicy 12,5-13V? Lub też połączyć akumulatory w
    > szereg i dać step-down w tę samą okolicę. Czy takie rozwiązania mają
    > sens (w moim przypadku) i jeżeli tak to które lepsze? Maksymalny pobór
    > prądu w układzie to 8A.

    Używamy kolejowe (tzn. mają normy) przetwornice meanwell.
    Dają 12V na wyjściu - może być mało, dla nas też byłyby lepsze 13,8V, ale działają.
    100W i 150W - czylu max. 8A/12A mają zakresy wejść bodajże 16-33V oraz 33-50(?)V -
    jeżdżą albo na starszych tramwajach z aku 36V i ok. 40V ładowania albo na nowszych z
    aku 24V i ok. 28V ładowania.
    Takie 60W mają wejścia 9-36V albo 18-72V.
    Są całkiem sprawne, chyba ponad 90%.
    Kosztują 200-400zł w zaleności od mocy i są nieduże, bez aktwnego chłodzenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: