-
X-Received: by 2002:a05:622a:290:b0:2f3:b28d:22a with SMTP id
z16-20020a05622a029000b002f3b28d022amr12898155qtw.446.1652039453628; Sun,
08 May 2022 12:50:53 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:622a:290:b0:2f3:b28d:22a with SMTP id
z16-20020a05622a029000b002f3b28d022amr12898155qtw.446.1652039453628; Sun,
08 May 2022 12:50:53 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.samoylyk.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Sun, 8 May 2022 12:50:53 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.153;
posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
NNTP-Posting-Host: 5.172.255.153
References: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Injection-Date: Sun, 08 May 2022 19:50:53 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:771856
[ ukryj nagłówki ]niedziela, 8 maja 2022 o 20:14:13 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> Mam pojazd elektryczny na 12V. Jeździ sobie fajnie, ale wraz ze spadkiem
> napięcia na akumulatorach (3x 12Ah AGM równolegle) stopniowo traci na
> przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Czas jazdy jest długi więc tutaj
> nie mam zastrzeżeń.
>
> Ale byłbym w stanie skrócić trochę czas użytkowania jeżeli mógłbym
> zamienić go za zmienioną charakterystykę jazdy. A dokładniej pomyślałem
> sobie, że gdyby dać przetwornice step-up aby maksymalnie długo
> utrzymywała napięcie w okolicy 12,5-13V? Lub też połączyć akumulatory w
> szereg i dać step-down w tę samą okolicę. Czy takie rozwiązania mają
> sens (w moim przypadku) i jeżeli tak to które lepsze? Maksymalny pobór
> prądu w układzie to 8A.
Używamy kolejowe (tzn. mają normy) przetwornice meanwell.
Dają 12V na wyjściu - może być mało, dla nas też byłyby lepsze 13,8V, ale działają.
100W i 150W - czylu max. 8A/12A mają zakresy wejść bodajże 16-33V oraz 33-50(?)V -
jeżdżą albo na starszych tramwajach z aku 36V i ok. 40V ładowania albo na nowszych z
aku 24V i ok. 28V ładowania.
Takie 60W mają wejścia 9-36V albo 18-72V.
Są całkiem sprawne, chyba ponad 90%.
Kosztują 200-400zł w zaleności od mocy i są nieduże, bez aktwnego chłodzenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.22 22:12 Cezar
- 08.05.22 23:16 Zenek Kapelinder
- 09.05.22 00:07 Cezar
- 09.05.22 09:38 LordBluzg(R)??
- 09.05.22 19:45 Mateusz Bogusz
- 09.05.22 19:47 Mateusz Bogusz
- 09.05.22 20:19 J.F
- 09.05.22 22:01 Dawid Rutkowski
- 09.05.22 22:04 Dawid Rutkowski
- 10.05.22 08:52 Mateusz Bogusz
- 10.05.22 09:08 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11