  • 71. Data: 2023-06-23 01:49:07
    Temat: Re: Pojazd elektryczny spalił trzy domy.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w czym problem - masz w garazu podziemnym -20C, ze benzyna nie
    > paruje?

    No ale zwykle nie masz -20C w garażu podziemnym, a LPG wyparuje dużo
    szybcie więc duzo wieksze szanse, że osiągnie niebezpieczne stężenie
    konieczne do zapłonu/wybuchu.

    > IMO zalezy bardziej od predkosci wycieku i wentylacji.

    Serio uważasz, że mając 20kg kubeł z cieczą, która w warunkach
    normalnych jest gazem, i podobny kubeł z ciecza, która w warunkach
    normalnych jest cieczą, obie te ciecze przejdą w stan gazu w podobnym
    czasie?

    > Ale co chcesz wykazac - ze powolny wyciek niegrozny, a szybki ...
    > splynie do kanalizacji?

    Nie, że jak coś jest już de facto palnym gazem to jest grozniejsze niż
    coś co dopiero musi odparować.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2023-06-23 01:51:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > LPG tez. Bo sie przy tym parowaniu chlodzi.

    Będzie wystarczająco ciepła aby się ogrzało. Nb. benzyna tez sie będzie
    schładzać parując.

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2023-06-23 11:42:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.06.2023 o 15:38, nadir pisze:

    > A od kiedy na sprawność pojazdu wpływa ilość przewożonych osób?

    Przebieg. Jeśli człowiek jedzie dziennie do pracy i z powrotem to
    autobus który go wozi jeździ wielokrotnie więcej. Podobnie na wczasy.

  • 74. Data: 2023-06-23 17:33:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.06.2023 o 11:42, io pisze:

    > Przebieg. Jeśli człowiek jedzie dziennie do pracy i z powrotem to
    > autobus który go wozi jeździ wielokrotnie więcej. Podobnie na wczasy.

    To cały czas nie to.
    Taksówki nadal mają przegląd co rok, a autobusy co pół roku. Przy czym
    ciężarówki wyrabiają podobne ilości kilometrów jak autobusy a mają
    przeglądy co rok.
    Ale dawaj dalej.

  • 75. Data: 2023-06-23 23:22:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.06.2023 o 17:33, nadir pisze:

> [...]
    > Taksówki nadal mają przegląd co rok, a autobusy co pół roku. Przy czym
    > ciężarówki wyrabiają podobne ilości kilometrów jak autobusy a mają

    Co mam dawać? Oni szacują co im się opłaca. W d..e mają co Tobie się
    opłaca albo czy jest dla Ciebie dobre. Ty możesz tłumaczyć ich decyzje,
    ale to tylko frajerstwo.

  • 76. Data: 2023-06-24 01:26:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.06.2023 o 23:22, io pisze:

    > Co mam dawać? Oni szacują co im się opłaca. W d..e mają co Tobie się
    > opłaca albo czy jest dla Ciebie dobre. Ty możesz tłumaczyć ich decyzje,
    > ale to tylko frajerstwo.

    Ale co za "oni"? Chodzi o to, że ma nie być przeglądów, mają być ale
    rzadsze, tańsze czy jak?

  • 77. Data: 2023-06-25 14:44:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.06.2023 o 01:26, nadir pisze:

    > Ale co za "oni"? Chodzi o to, że ma nie być przeglądów, mają być ale
    > rzadsze, tańsze czy jak?

    No ja myślę, że skoro pojazd używany 10x intensywniej ma przeglądy co
    rok to ten używany 10x rzadziej powinien mieć przeglądy co 10 lat. Nie
    widzę jakiegoś konkretnego powodu bym musiał jeździć z tym Twizy co
    roku. Oni ... no ci, którzy takie przeglądy w ogóle wprowadzają. To jest
    gra interesów w których wcale nie chodzi o zasadność przeglądów.

  • 78. Data: 2023-06-25 17:03:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.06.2023 o 14:44, io pisze:

    > No ja myślę, że skoro pojazd używany 10x intensywniej ma przeglądy co
    > rok to ten używany 10x rzadziej powinien mieć przeglądy co 10 lat.

    Można by się zastanowić czy nie wprowadzić częstości przeglądów
    uzależnionych od przebiegu pojazdu, tyle tylko, że w samochodach z
    czasem degradują się różne elementy i podzespoły nawet w czasie ich
    nieużytkowania. Dlatego fabrycznie nowe pojazdy mają przeglądy po 2-3
    latach, a dopiero potem co rok.

    > Nie
    > widzę jakiegoś konkretnego powodu bym musiał jeździć z tym Twizy co
    > roku.

    Nie musisz też używać dróg publicznych. Albo kupuj co 3 lata fabrycznie
    nowe Twizy. Wybór w każdym razie masz.

    > Oni ... no ci, którzy takie przeglądy w ogóle wprowadzają.

    Parlament Europejski, czyżbyś był przeciwnikiem UE?

    > To jest gra interesów w których wcale nie chodzi o zasadność przeglądów.

    No społeczeństwa/państwa mają interes w tym, żeby ktoś niesprawnym
    pojazdem nie zajebał ich obywateli na pierwszym lepszym skrzyżowaniu czy
    pasach.

  • 79. Data: 2023-06-26 11:55:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.06.2023 o 17:03, nadir pisze:

> [...]
    > czasem degradują się różne elementy i podzespoły nawet w czasie ich
    > nieużytkowania. Dlatego fabrycznie nowe pojazdy mają przeglądy po 2-3

    No ale to możesz mieć według przebiegu albo maksimum 10 lat. Ale takiego
    prawa nie ma bo nie o to chodzi by było mądre tylko by ktoś mógł się
    wykazać przykręcaniem śruby a stado frajerów to popierało aż nie
    znajdzie się w sytuacji nieco innej.

    > Nie musisz też używać dróg publicznych. Albo kupuj co 3 lata fabrycznie
    > nowe Twizy. Wybór w każdym razie masz.

    Nie musisz być frajerem popierającym debilne prawo a jednak jesteś.

    > Parlament Europejski, czyżbyś był przeciwnikiem UE?

    W Niemchcech samochody mają przegląd co 2 lata i są właśnie różne okresy
    przeglądowości. Tylko w Polsce frajerzy co wierzą politykom a nie
    wymagają od nich racjonalności.

    > No społeczeństwa/państwa mają interes w tym, żeby ktoś niesprawnym
    > pojazdem nie zajebał ich obywateli na pierwszym lepszym skrzyżowaniu czy
    > pasach.

    Jaki procent wypadków stanowią spowodowane niesprawnością pojazdu, że
    takie pierdoły opowiadasz? Frajer.

  • 80. Data: 2023-06-26 13:39:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 25.06.2023 o 17:03, nadir pisze:
    > Dlatego fabrycznie nowe pojazdy mają przeglądy po 2-3 latach, a dopiero
    > potem co rok.
    Osobowe, nowe, mają pierwszy po 3 latach, drugi po 2 latach, a potem co
    roku.
    Nie wiem jak z lpg. Ale w zwykłej osobówce tak miałem.

    --
    Janusz