  • 41. Data: 2023-06-19 21:23:25
    Temat: Re: Pojazd elektryczny spalił trzy domy.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 20:29, Shrek pisze:

    > Głupia sprawa - akurat pod basenem zakazali;)

    ...bo basen nie miał odpowiednio dużego korka spustowego :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 42. Data: 2023-06-19 21:32:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ...bo basen nie miał odpowiednio dużego korka spustowego :D

    No właśnie ponoć obawiano się, ze sam sobie zrobi i będzie za duży;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-06-19 21:40:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 21:12:56 +0200, Shrek wrote:

    > Taa. Jasne;)

    Ja to tez pamiętam.
    Pismaki skłamały?

    J.

  • 44. Data: 2023-06-19 21:44:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 21:11:14 +0200, Shrek wrote:

    > Teoretycznie masz odwodnienie i w separatorze zostanie.

    Z podłogi wyparuje ...

    > A czy ja mówię, że to koniecznie z sensem jest? Nie wiem jak teraz, ale
    > dekadę temu tak naprawdę nie było ustawowego zakazu dla LPG w garażach
    > bez wentylacji dla LPG - był zakaz urządzeń gazowych... ale w myśl prawa
    > budowlanego.

    Instalacji gazowych, OIDP.

    > Samochód pod urządzenie gazowe w myśl prawa budowalanego
    > podpada średnio;)

    No własnie ... aczkolwiek instalację gazową ma.

    > Bez przesady. Jeśli nie dupnie (a nie powinno) to będzie się palić jak
    > każdy inny spaliniak z rozszczelnionym zbiornikiem (a nawet lepiej bo w
    > sposób "kontrolowany")

    A pamietasz, jak sie WTC zawaliły?
    Albo ta Górczewska w Warszawie?

    Wiec raczej liczyc na to, ze strazacy szybko ugaszą.

    J.

  • 45. Data: 2023-06-19 21:54:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 21:10:10 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 19.06.2023 o 21:01, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Nie mniej, krótko. Są filmy i historia.

    > No właśnie. W tym "szybko" jest zawarta treść "bezpiecznie".

    Ale wtedy intensywnie.

    A patrz na moj piatkowy wątek - spalinowca na ulicy strazacy 1.5h
    gasili ...

    Choc podejrzewam, ze gasili pare minut, potem juz tylko dogaszali ...

    > Wystarczy na tyle, że trzeba użyć +/- kilkunastu wozów strażackich,
    > jeziora wody i całego dnia... Wystarczy, że obok zapali się drugi prątek
    > i juĹź brakuje wozĂłw i wody :D W Polsce jest sporo jezior. Najlepiej
    > jakby PiS zarządził, że elektryki mogą być na wybrzeżu, wtedy wody w
    > Bałtyku powinno styknąć...albo Mazury. Reasumując, dokąd nie zostaną
    > opracowane metody szybkiego gaszenia prątków to bezpiecznie nie będzie.
    >
    > Jeśli się zapali obecnie auto sąsiada/spaliniak, to jest nadzieja że go
    > ugasimy sąsiedzko nim domy zapłoną.

    O ile bedziecie w domach.
    I o ile macie dobre gasnice, no chyba, ze liczysz na wiadra z wodą,
    lub wąż ogrodowy.

    No i dom masz ubezpieczony. Gorzej jak w podziemnym garazu sie zapali
    - nikt nie widzi, a straty mogą isc w grube mln ...

    J.

  • 46. Data: 2023-06-19 21:55:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 21:44, J.F pisze:

    > Z podłogi wyparuje ...

    No to nie ma chuja - trzeba zkazać wjazdu samochodów do garaży w ogóle.
    Zresztą - docelowo motoryzacji indywidualnej ma nie być:P

    > Instalacji gazowych, OIDP.

    Racja.

    > No własnie ... aczkolwiek instalację gazową ma.

    Ale nie w myśl prawa budowlanego (a w zasadzie warunków technicznych
    jakim... i tak dalej). Ogólnie te ustawy dość dobrze oddają jakość
    naszego prawodawstwa - kibel jest wyrobem budowlanym, a gniazdko czy
    oprawa oświetleniowa nie;)

    > A pamietasz, jak sie WTC zawaliły?

    Na pewno nie od 50 litrów LPG;)

    > Albo ta Górczewska w Warszawie?
    >
    > Wiec raczej liczyc na to, ze strazacy szybko ugaszą.

    Dokładnie. No i jeszcze są strefy pożarowe - więc albo OIDP 1000 metrów
    kwadratowych - (czyli jakieś 50 samochodów) albo tryskacze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2023-06-19 22:01:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 21:40, J.F pisze:

    > Ja to tez pamiętam.
    > Pismaki skłamały?

    Legenda miejska? Sam hałas byłby dość znaczny do tego smród. Ok uwierzę
    że ktoś odwalił numer że zdemontował butlę - choć w sumie po co -
    przełacznik trzeba zdemontować bo jego akurat widać a nie butlę. Ale w
    to że odpalił przy tym fajka jak mu gwiżdze i gazem wali to już nie uwierzę.

    BTW - jak ja swoje auto kupiłem to miał LPG. Zamontowane 6 czy 7 lat
    przed zakupem. Nie było wbite w dowód, ale przeglądy miał;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-06-19 22:39:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Jun 2023 07:37:43 -0000 (UTC), Jacek

    Nie trzy domy, tylko jeden dom z trzema mieszkaniami.
    Ale oczywiście raduś (to już dwóch tutaj mamy radusiów,
    widać imie zobowiązuje), nawet się nie zająknął.

    Wszak spalone 3 DOMY lepiej pasują do tezy.

    > I co z tego? Bawisz się w małego reportera?

    Pewnie tak, to dla równowagi z polskiego ogródka
    spaliniak (Śkoda) zapalił drugiego spaliniaka (Alfę)
    i potem jeszcze wiatę oraz dom.

    https://www.przegladotwocki.pl/artykul/606,foto-poza
    r-domu-mieszkalnego-z-instalacja-fotowoltaiczna-aktu
    alizacja

    Przez grzeczność pominę tytułową sugestię że to fotowoltaika była przyczyną
    oraz wyjaśniające brednie "kapitana straszaka" o tym jak falownik
    fotowoltaiczny przetwarza (w nocy, komentujący twierdzili że straszacy
    mieli naświetlacze i one dawały moc!) energię w PRĄD STAŁY (sic!).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2023-06-19 23:34:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 22:39, Myjk pisze:
> [...]
    > i potem jeszcze wiatę oraz dom.
    >
    > https://www.przegladotwocki.pl/artykul/606,foto-poza
    r-domu-mieszkalnego-z-instalacja-fotowoltaiczna-aktu

    Jak? Zapaliło się poddasze i ogień przeniósł się na samochody.

    UMIERAJ CHUJU KŁAMLIWY!
    cyt z linka:
    "Pożar objął elewację, poddasze, dach budynku, a także dwa zaparkowane
    obok samochody - mówi kpt. Maciej Łodygowski. I dodaje, że w zdarzeniu
    nikt nie został poszkodowany. "

    Myjek to CHUJ KŁAMLIWY! Dowody w linku!
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 50. Data: 2023-06-20 06:43:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-06-2023 o 15:59, J.F pisze:

    > A znasz? Te szwedzkie?

    Były cytowane nawet na tej grupie.
    Naprawdę musisz przestać stosować syndrom przeniesienia, że jak Ty
    czegoś nie wiesz, to nikt inny też nie, albo że nie istnieje.