  • 31. Data: 2023-06-19 20:29:18
    Temat: Re: Pojazd elektryczny spalił trzy domy.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Raczej w basenie parkować :D

    Głupia sprawa - akurat pod basenem zakazali;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-06-19 20:39:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 19:00, J.F pisze:

    > Swego czasu były, i to chyba na podobnej zasadzie - kazda sztuka
    > to była sensacja. Tudziez przypisywanie - był pozar w garazu ... a to
    > pewnie samochod z LPG.

    Było minęło...

    > Zakazy wjazdu tez są, tudziez zakaz przejazdu eurotunelem.

    Zakazy są nie dlatego że one się jakoś szczególnie palą, ale żeby
    zapewnić wentylację w razie wycieku. Zakazy nie są z okazji pożarów a
    potencjalnych wybuchów.

    > O jednym nieciekawym przypadku slyszalem - chcial czlowiek cos
    > pospawać w aucie, wszedl do kanału, gaz sie zapalil, plomienie buchly,
    > uciec nie zdołał, wielkie poparzenia i nie odratowali.

    No to miał pecha. Jakby chciał podrutować elektryka to pewnie by go
    poraziło.

    > ale cos slabo szukales

    Normalnie - google "pożar lpg" i pierwsze dwie strony.

    > https://wrc.net.pl/mj-potezna-eksplozja-auta-z-insta
    lacja-lpg-czy-te-samochody-sa-az-tak-niebezpieczne-w
    ideo

    Gdzie to - wygląda jak jakieś chiny ale alfabet chyba normalny. W sumie
    ten jeden był spektakularny. Ale napewno nie był sprawny bo zawór
    bezpieczeństwa nie zadziałał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-06-19 20:57:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 20:39:33 +0200, Shrek wrote:

    > Było minęło...

    > Zakazy są nie dlatego że one się jakoś szczególnie palą, ale żeby
    > zapewnić wentylację w razie wycieku. Zakazy nie są z okazji pożarów a
    > potencjalnych wybuchów.

    A benzyna jak wycieknie ze zbiornika, to nie ma takiego samego ryzyka?
    Poza tym kamperem czy przyczepą z butlą 11kg do kuchenki mozesz
    przejechac, a samochodem na LPG, nawet z pustym zbiornikiem - nie :-)

    > No to miał pecha. Jakby chciał podrutować elektryka to pewnie by go
    > poraziło.

    A owszem, jest ryzyko.

    > Normalnie - google "pożar lpg" i pierwsze dwie strony.

    lacja-lpg-czy-te-samochody-sa-az-tak-niebezpieczne-w
    ideo

    > Gdzie to - wygląda jak jakieś chiny ale alfabet chyba normalny.

    A nie wiem gdzie - google, "pozar lpg" :-)

    > W sumie
    > ten jeden był spektakularny. Ale napewno nie był sprawny bo zawór
    > bezpieczeństwa nie zadziałał.

    Nie musi byc spektakularny - podgrzeje garaz pod budynkiem, i budynek
    moze byc do rozbiorki.

    J.

  • 34. Data: 2023-06-19 21:00:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 20:39, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Gdzie to - wygląda jak jakieś chiny ale alfabet chyba normalny. W sumie
    > ten jeden był spektakularny. Ale napewno nie był sprawny bo zawór

    Słabe, nawet jednego domu nie spalił :/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 35. Data: 2023-06-19 21:01:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 19:32:17 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Zapalić ON to raczej trudno i zgasić łatwo.

    Jak sie rozhajcuje, to nie tak latwo. I mozna niezdążyc przed
    wypaleniem :-)

    > LPG czy benzyna podobnie

    Benzyna zapala się łatwo, a gasi ... nie tak całkiem łatwo.
    A energii zawiera podobnie, a pali sie szybko.

    > Kwestia rażenia. Taki elektryk jak się pali i ma podtrzymanie palenia
    > przez 24h to potrafi całe miasto spalić :)

    ale to nie tak, ze on sie bedzie intensywnie 24h palil ...

    J.

  • 36. Data: 2023-06-19 21:02:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 20:05, _Master_ pisze:

    > Skrót myślowy. Chodzi o STRACH
    > Mój śwagier mawiał że na bombie nie będzie jeździć.
    A tymczasem ci wszyscy co używają gazu z butli na takiej bombie jadą,
    tylko sobie nie zdają sprawy z niebezpieczeństwa tym bardziej że
    najczęściej mają złe wentylacje, stąd wybuchy butli a raczej LPG w
    domach dość częste w przeciwieństwie do aut z LPG.
    Pamiętam tylko jeden wybuch gdzie klient na badanie techniczne
    zdemontował butlę potem o tym zapomniał, zatankował gaz do bagażnika i
    zapalił papierosa, przeżył :)

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2023-06-19 21:04:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 20:57, J.F pisze:
    > Poza tym kamperem czy przyczepą z butlą 11kg do kuchenki mozesz
    > przejechac, a samochodem na LPG, nawet z pustym zbiornikiem - nie ?
    Też tego nie rozumiem co za 'tęgi' umysł wymyślił ten zakaz.

    --
    Janusz

  • 38. Data: 2023-06-19 21:10:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 21:01, J.F pisze:
    [...]
    > Jak sie rozhajcuje, to nie tak latwo. I mozna niezdążyc przed
    > wypaleniem :-)

    Nie mniej, krótko. Są filmy i historia.

    > Benzyna zapala się łatwo, a gasi ... nie tak całkiem łatwo.
    > A energii zawiera podobnie, a pali sie szybko.

    No właśnie. W tym "szybko" jest zawarta treść "bezpiecznie".

    > ale to nie tak, ze on sie bedzie intensywnie 24h palil ...

    Wystarczy na tyle, że trzeba użyć +/- kilkunastu wozów strażackich,
    jeziora wody i całego dnia... Wystarczy, że obok zapali się drugi prątek
    i już brakuje wozów i wody :D W Polsce jest sporo jezior. Najlepiej
    jakby PiS zarządził, że elektryki mogą być na wybrzeżu, wtedy wody w
    Bałtyku powinno styknąć...albo Mazury. Reasumując, dokąd nie zostaną
    opracowane metody szybkiego gaszenia prątków to bezpiecznie nie będzie.

    Jeśli się zapali obecnie auto sąsiada/spaliniak, to jest nadzieja że go
    ugasimy sąsiedzko nim domy zapłoną. Z elektrykiem to jednak totolotek i
    tutaj jest ta obawa, czyli znacznie większe niebezpieczeństwo.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2023-06-19 21:11:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A benzyna jak wycieknie ze zbiornika, to nie ma takiego samego ryzyka?

    Teoretycznie masz odwodnienie i w separatorze zostanie.

    > Poza tym kamperem czy przyczepą z butlą 11kg do kuchenki mozesz
    > przejechac, a samochodem na LPG, nawet z pustym zbiornikiem - nie :-)

    A czy ja mówię, że to koniecznie z sensem jest? Nie wiem jak teraz, ale
    dekadę temu tak naprawdę nie było ustawowego zakazu dla LPG w garażach
    bez wentylacji dla LPG - był zakaz urządzeń gazowych... ale w myśl prawa
    budowlanego. Samochód pod urządzenie gazowe w myśl prawa budowalanego
    podpada średnio;)

    > Nie musi byc spektakularny - podgrzeje garaz pod budynkiem, i budynek
    > moze byc do rozbiorki.

    Bez przesady. Jeśli nie dupnie (a nie powinno) to będzie się palić jak
    każdy inny spaliniak z rozszczelnionym zbiornikiem (a nawet lepiej bo w
    sposób "kontrolowany")

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-06-19 21:12:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 21:02, Janusz pisze:

    > Pamiętam tylko jeden wybuch gdzie klient na badanie techniczne
    > zdemontował butlę potem o tym zapomniał, zatankował gaz do bagażnika i
    > zapalił papierosa, przeżył :)

    Taa. Jasne;)

    --
    Shrek