  • Data: 2012-09-06 13:33:29
    Temat: Re: Podział światła na lustrze
    Od: "slawmir" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "trolling tone" <a...@a...org> napisał w wiadomości
    news:k2a00e$sce$1@news.task.gda.pl...

    > I teraz spójrz na schemat, jest tu ścianka pryzmatu, na którą
    > wskazuje strzałka z nr 7. Czujnik może być umieszczony przy tej
    > ściance i będzie widział matówkę. Nie wiem, jak jest akurat
    > w Nikonie, wskazałem jedno z wielu możliwych miejsc.

    Według mnie jakbyś przyłożył oko do tej ścianki - zobaczysz jakiś rozmazany
    obraz.
    Pryzmat i zaznaczone w nim linie to jedyne miejsca w torze optycznym
    poprawnie przenoszące obraz.
    W pryzmacie następuje wielokrotne odbicie (praktycznie bez strat) i jedynie
    na ściance gdzie wchodzi światło i ściance gdzie wychodzi masz dostęp do
    podglądu kadru.

    Pzdr,
    Sławek