  • 51. Data: 2012-07-16 22:38:35
    Temat: Re: Podwy?ka mandatów drogowych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Jul 2012 17:22:27 GMT, PK napisał(a):
    > Mandaty w Polsce są po prostu zbyt niskie i ciągle brakuje politykom
    > jaj, żeby je podnieść. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
    > przynajmniej się o tym mówi.

    Rozni ludzie w Polsce mieszkaja, pojedzie Kulczyk, za nim Rydzyk, za nim
    korporant z pensja 10 tys, a za nim robotnik z pensja 1200 i dwojka dzieci
    ..

    J.

  • 52. Data: 2012-07-16 22:42:21
    Temat: Re: Podwy?ka mandat?w drogowych.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 22:31, J.F. pisze:
    > A jak radar sie pomylil ? :-P

    Iskra używana jest tylko w Polsce, Rapid zasilany z niestabilizowanego
    gniazda zapalniczki używana jest tylko w Polsce (oczywiście mówimy o
    krajach cywilizowanych np. EU). W tych zachodnich urządzeniach, błąd
    pomiaru jest minimalny, więc tam mogą sobie na takie rozwiązania pozwolić.

  • 53. Data: 2012-07-16 22:45:18
    Temat: Re: Podwyżka mandatów drogowych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:11:46 +0000 (UTC), Scypio napisał(a):
    > Pozostaje nam sie łączyć w bólu. Nasz rząd wbrew szumnym zapewnieniom premiera
    > potrafi odwalać takie fuszery jak Zachodnia Obwodnica Poznania. Wybudowano ~15
    > km, pozostawiając w samym środku dziurę długości kolejnych 5, przez co jest
    > ona niemal bezużyteczna. Zabrakło pieniędzy - no cóż, na fotoradary jak widać
    > nie zabrakło.

    Na fotoradary byly z innej, zarezerwowanej wczesniej puli.

    No i wydatek na FR to w sumie na rozkaz Sejmu, aczkolwiek w Sejmie
    wiekszosc maja dwie rzadzace partie :-)

    J.

  • 54. Data: 2012-07-16 22:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:46:49 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > Jasssne. A potem postawią fotoradary na autostradach jak w GB.

    Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
    przekraczaja zdaza zwolnic.

    No chyba ze przed bramkami postawia, na "40" :-)

    J.

  • 55. Data: 2012-07-16 22:53:15
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > E, nie - mozesz zaplacic pol pensji. Ale jak pensja wynosi 100 tys $ ...

    Gdzieś czytałem, że w Finlandii jest to standardowo 10% dochodów, więc
    już więcej niż jedna pensja. Mają jakiś dosyć skomplikowany algorytm,
    który możę Ci zabrać wszystko poza fragmentem przypominającym płacę
    minimalną - żebyś nie umarł z głodu i wszystko grzecznie spłacił :).

    Poza tym w Finlandii i Danii (w Norwegii chyba też, w Szwecji oidp nie),
    nie ma górnego limitu. Tzn. sąd może Ci zabrać tyle, ile ma ochotę.
    Chodzi o to, aby móc karać także osoby nie wykazujące dochodu.

    Generalnie ten system nieźle działa. Np. w Norwegii czułem się bardzo
    bezpiecznie na drogach - ruch jest spokojny i płynny. Kierowcy puszczają
    pieszych nawet poza oznakowanymi przejściami! Nie widziałem ani jednej
    stłuczki, ani jednej interwencji policji.
    Przez kilka dni pobytu w Oslo ani razu nie słyszałem wyjącego silnika
    i nie widziałem samochodów jadących znacznie powyżej limitu.

    Za to na szosach vel ekspresówkach wszyscy zgodnie przekraczają prędkość
    (jadą mniej więcej setką), ale znowu - nie wiedziałem nikogo prującego
    lewym pasem 200km/h.

    > A jak radar sie pomylil ? :-P

    Dobrze ustawiony radar się nie myli, a dobrze zbudowana autostrada nie
    pęka po roku. Tyle mam do powiedzenia w temacie ew. analogii z Polską:).

    pozdrawiam,
    PK

  • 56. Data: 2012-07-16 22:53:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 16 Jul 2012 15:04:16 +0100, kamil wrote:

    > To może i śmiertelność na drogach spadnie do poziomu zachodniej europy. ;)

    Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr) między
    Polską a krajami zachodnimi.

  • 57. Data: 2012-07-16 22:55:47
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Rozni ludzie w Polsce mieszkaja, pojedzie Kulczyk, za nim Rydzyk, za nim
    > korporant z pensja 10 tys, a za nim robotnik z pensja 1200 i dwojka dzieci
    > ..

    Jesteś kolejną osobą, która mówi o mandatach jak o jakiejś codziennej
    opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu. Można jeździć tak, żeby
    mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno czy jesteś Kulczykiem
    czy bezrobotnym na hulajnodze.

    pozdrawiam,
    PK

  • 58. Data: 2012-07-16 22:58:08
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
    > przekraczaja zdaza zwolnic.

    Dokładnie. Po co stawiać fotoradar na autostradzie, skoro można
    np. na moście w Warszawie. Tam takich idiotów jadących 150 jest
    na pęczki.

    pozdrawiam,
    PK

  • 59. Data: 2012-07-16 23:01:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie postawia, nie oplaca sie. 150 i tak malo kto przekracza, a ci co
    > przekraczaja zdaza zwolnic.
    >
    > No chyba ze przed bramkami postawia, na "40" :-)

    Na A2 koło Konina postawili, i to już dosyć dawno.
    Nie wykluczone, że patent się przyjmie przy każdej bramce.

  • 60. Data: 2012-07-16 23:07:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Jul 2012 20:55:47 GMT, PK napisał(a):
> [...]
    > opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu. Można jeździć tak, żeby
    > mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno czy jesteś Kulczykiem

    Nie mozna. Dzis pojechalem przepisowo, bo ciagnalem drugie auto na sznurku.
    Nie rozumiem jak mozna jezdzic te 50 km/h, a przeciez to nie jest koniec
    mozliwosci naszych zarzadow drog :-(

    J.