  • 61. Data: 2012-07-16 23:09:39
    Temat: Re: Podwyżka mandatów drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr) między
    > Polską a krajami zachodnimi.

    Zamiast się ciekawić, sprawdź :). Z samochodokilometrem może być
    problem, ale darmowych danych w internecie nie brakuje. Moim ulubionym
    źródłem jest UNECE:
    http://tiny.pl/h4p5z

    Przykład. We Francji jest mniej więcej 2 razy więcej jeżdżacych pojazdów
    niż w Polsce. Mają jedne z najostrzejszych kar za wykroczenia drogowe
    na świecie (choć nie tak skrajne jak w Skandynawii czy Szwajcarii).

    Zabitych w terenie zabudowanym mają około 2-krotnie mniej niż my.

    pozdrawiam,
    PK

  • 62. Data: 2012-07-16 23:11:08
    Temat: Re: Podwy?ka mandatów drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie mozna. Dzis pojechalem przepisowo, bo ciagnalem drugie auto na sznurku.
    > Nie rozumiem jak mozna jezdzic te 50 km/h, a przeciez to nie jest koniec
    > mozliwosci naszych zarzadow drog :-(

    Skoro nie rozumiesz, to będziesz płacił mandaty. One właśnie są po to,
    żeby ułatwić Ci zrozumienie :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 63. Data: 2012-07-16 23:11:11
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    anacron <a...@a...pl> napisał(a):

    > )
    >
    > Ale tam wynika z tego, że a) mają drogi b) to są dobre drogi

    Nieprawda. U nich początki tresury rozpoczęto kilkaset lat temu. W genach mają
    przestrzeganie przepisów. Ciekawe dlaczego mają lepsze drogi? Znasz sekret? Ty
    tam nigdy nie byłeś to po co pieprzysz. Jadę autobusem z lotniska do Londynu.
    Oczywiście jest ograniczenie prędkości jak to na autostradzie. Autobus jedzie
    z maksymalną dopuszczalną prędkością. Obok jedzie taka bryka że nawet nie wiem
    jak się nazywała. Cudo. Niziutkie sportowe auto. Tak spokojnie mogła by jechać
    2,5 raza szybciej niż jechała. A jedzie tyle co autobus. Pewno kierowcy się
    nie spieszyło. We Francji jak kogoś trafią na rażącym przekroczeniu przepisów
    to maja prawo skonfiskować pojazd. To w Polsce pierdolą się się z kierowcami
    jak matka z łobuzem. Program Pirat. Jadą za takim co pomyka 150 a wolno było
    chyba 90. Zatrzymują a on mówi że nie ma PJ bo za punkty mu zabrali. Dostaje
    1000. Ktoś tam wsiada i pojechali dalej. Na 110% za 20 minut się zamienią.
    Powinien mieć sprawę w sądzie i tam dostać z 10 tysięcy grzywny. Na 1000 to on
    sra. Za dwa lata w Polsce jak na znaku będzie 40 to nikt się nie wychyli na
    45. I wtedy ilość wypadków spadnie. Drogi nie będą miały z tym nic wspólnego.

  • 64. Data: 2012-07-16 23:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 22:53:58 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr) między
    > Polską a krajami zachodnimi.

    W Niemczech jest ponizej 4000 ofiar smiertelnych, czyli podobnie jak u nas.
    A ludzi tam ze 3 razy wiecej, samochodow jeszcze wiecej i srednie przebiegi
    smiem twierdzic ze jednak wyzsze niz u nas (ale to nie dlatego ze tam kazdy
    30 tys przejezdza).

    W UK jest ok 2000 ofiar, a ludzi tam jednak 60 mln.

    A w Szwecji ponoc 270, mimo ze tam 10 mln ludzi mieszka.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tr
    affic-related_death_rate

    Fajnie wygladaja wyniki z Afryki :-)

    J.

  • 65. Data: 2012-07-16 23:25:19
    Temat: Re: Podwy?ka mandat?w drogowych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Jul 2012 20:53:15 GMT, PK napisał(a):
    > Generalnie ten system nieźle działa. Np. w Norwegii czułem się bardzo
    > bezpiecznie na drogach - ruch jest spokojny i płynny.

    A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

    > Kierowcy puszczają pieszych nawet poza oznakowanymi przejściami!

    A u nas nie zawsze puszczaja na przejsciach i mi sie to tez podoba :-)

    > Nie widziałem ani jednej stłuczki, ani jednej interwencji policji.

    W Polsce tez ich tak duzo nie widuje ...

    > Dobrze ustawiony radar się nie myli,

    A jak sie jednak pomyli ?

    J.

  • 66. Data: 2012-07-16 23:27:32
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 22:53, PK pisze:
    > Dobrze ustawiony radar się nie myli, a dobrze zbudowana autostrada nie
    > pęka po roku. Tyle mam do powiedzenia w temacie ew. analogii z Polską:).

    W końcu zauważysz :):

    http://emil-tv.pl/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/

    http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Rada
    rowe-pomylki

  • 67. Data: 2012-07-16 23:29:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 22:42:21 +0200, anacron napisał(a):
    > Iskra używana jest tylko w Polsce, Rapid zasilany z niestabilizowanego
    > gniazda zapalniczki używana jest tylko w Polsce (oczywiście mówimy o
    > krajach cywilizowanych np. EU). W tych zachodnich urządzeniach, błąd
    > pomiaru jest minimalny, więc tam mogą sobie na takie rozwiązania pozwolić.

    A tam co - maja stabilizowane gniazdka zapalniczek ?

    J.

  • 68. Data: 2012-07-16 23:34:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ciekawe jak wygląda porównanie śmiertelności (na samochodokilometr)
    > między Polską a krajami zachodnimi.

    Ale jak to porówywać?
    Trochę jezdziłem ostatnio po Europie.
    Niemcy - wjezdzam i jade 1.000 km autostrada.
    Włochy - drogie autostrady ale jednak wszedzie autostrada, obwodnica
    Mediolanu - 4-5 pasów...
    Francja - wszedzie poruszasz się autostradami.

    Jak to porównać z naszą rzeczywistością?

  • 69. Data: 2012-07-16 23:34:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PK k...@n...pl ...

    > Jesteś kolejną osobą, która mówi o mandatach jak o jakiejś codziennej
    > opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu. Można jeździć tak, żeby
    > mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno czy jesteś Kulczykiem
    > czy bezrobotnym na hulajnodze.

    da się, tylko, że:
    - kto ma na to czas?
    - kto ma tyle cierpliwości?
    - jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, że koncentracja mi
    spada i najczęsciej wtedy dostaję mandat przez przypadek...
    - policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.

  • 70. Data: 2012-07-16 23:34:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Na fotoradary byly z innej, zarezerwowanej wczesniej puli.
    >
    > No i wydatek na FR to w sumie na rozkaz Sejmu, aczkolwiek w Sejmie
    > wiekszosc maja dwie rzadzace partie :-)

    kasa to kasa.
    Skoro mieli zarezerwowane na radary ale zabrakło na fragment obwodnicy to
    mogli przesunąc.
    Dodatkowo mogli poprosić o zaopiniowanie takiego przesunięcia przesz
    policję czy ITD - chyba nikt nie jest samobójcą, aby jawnie powiedzieć, ze
    się nie zgadza i że omawiany fragment obwodnicy jest niepotrzebny.