  • 41. Data: 2012-07-16 19:27:16
    Temat: Re: Podwy?ka mandatów drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:
    > ok, tylko żeby załapać sie na najwyższy próg mandatowy wcale nie trzeba
    > grzać 200 przez wioskę, a wystarczy jechać 100 w głębokim lesie tylko
    > dlatego, ze stoi tam już znak początku terenu zabudowanego, mimo, ze wioska,
    > czy miasto zacznie sie dopiero za ładnych pare kilometrów, można jechać też
    > 120 na ograniczeniu do 70, gdzie budowlańcy nie zdążyli jeszcze zwinąć znak
    > po zakończonych robotach na prostej, dwupasmowej drodze.

    No pewnie. Ale te znaki tam stoją, a przepisy nie są tajne. Nie
    dostajesz mandatu z zaskoczenia...

    Wiele osób ma właśnie sytuacje, w których musi decydować. Jeśli uważają,
    że opłaca im się złamać przepis, to po prostu to robią. Zazwyczaj
    ryzykują kasę i zdrowie. W sytuacjach, które opisałeś, najpewniej
    tylko kasę.

    pozdrawiam,
    PK

  • 42. Data: 2012-07-16 19:29:59
    Temat: Re: Podwy?ka mandat?w drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Xiant <x...@g...pl> wrote:
    > W Skandynawii sa znacznie wyzsze mandaty, kolega za przekroczenie
    > predkosci o 6 km/h dostal mandat (w przeliczeniu) 2 tys PLN. Tyle, ze
    > tutaj to nie ma na celu poprawy warunkow ale dojenie z nas kasy.

    Są takie kraje, gdzie za przekroczenie prędkości o 50km/h płaci się nie
    1/3 średniej krajowej tylko np. całą własną pensję. I traci się prawko
    i można wylądować w pierdlu. I wypadków mają mniej. Może przypadek, a
    może nie. Może i u nas by się udało?

    pozdrawiam,
    PK

  • 43. Data: 2012-07-16 19:32:12
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 19:27, PK pisze:

    > No pewnie. Ale te znaki tam stoją, a przepisy nie są tajne. Nie
    > dostajesz mandatu z zaskoczenia...

    http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Rada
    rowe-pomylki
    Naprawdę nie? :)

  • 44. Data: 2012-07-16 19:33:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 15:45, PJ pisze:
    > //Za komuny byla dowolnosc kwoty, potem byly widelki, a teraz jest
    > "sprawiedliwie" :-)
    >
    > teraz tez jest asymetria ...jak masz odpowiednie srodki to moga Ci
    > strzelac fotke w kazdej wiosce i kasa wyplaci, punkty jakis slup z
    > allegro wciagnie i jezdzisz dalej ....

    Jakie punkty? Leasingodawca nie wskazuje kierowcy, tylko płaci za
    niewskazanie i dolicza mi to do FV. :)

  • 45. Data: 2012-07-16 19:34:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 18:41, WOJO pisze:
    > A on już chyba nie jest mężem tej co się lansuje w tv.
    >
    > Mężem nie jest, ale parę razy udało mi się usłyszeć jego przekleństwa na
    > antenie, więc lansuje się osobiście :)

    A jak tak często nie oglądam tv (brak czasu) więc polemizował nie będę.

  • 46. Data: 2012-07-16 19:35:11
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 19:23, PK pisze:
    > Mandatów można unikać i nie jest to bardzo trudne.

    http://www.polskieradio.pl/9/325/Artykul/568822,Rada
    rowe-pomylki

    Naprawdę?

    http://emil-tv.pl/radary-nie-sa-az-tak-doskonale/

    Naprawdę, naprawdę?

  • 47. Data: 2012-07-16 19:36:18
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 19:22, PK pisze:
    > Mandaty w Polsce są po prostu zbyt niskie i ciągle brakuje politykom
    > jaj, żeby je podnieść. I w tym wypadku wielkich nadziei nie mam, ale
    > przynajmniej się o tym mówi.

    Dla mnie mogą być nawet 10000 za 10km/h, ale niech będą uczciwe pomiary

  • 48. Data: 2012-07-16 20:28:02
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:
    > a czy ja mówiłem o nominalnej wartości mandatów czy o stosunku zarobków do
    > wysokości mandadów?
    > Zapytaj kolegi jakie są średnie zarobki w tej samej skandynawii...

    Akurat Skandynawia słynie z najwyższych mandatów na świecie
    (porównywalne są chyba tylko w Szwajcarii). A to dlatego, że
    mandaty są tam często uzależnione od zarobków (możesz zapłacić nawet
    kilka miesięcznych pensji). I to przy przekroczeniu limitu o 20-30 km/h.

    Za przekroczenie o więcej niż 50 km/h idziesz w Norwegii do pierdla.
    Nie po sprawie w sądzie i nie w zawieszeniu. Pakują Cię na miejscu i
    do domu wracasz za np. 3 tygodnie.

    Tak samo jest z zabieraniem PJ. Tracisz je nia miejscu, zostawiasz
    samochód i wracasz stopem.
    Nie ma żadnej sprawy w sądzie i głupiego tłumaczenia się.

    I nie dotyczy to tylko łamania limitów prędkości, bo podobne kary są
    za olewanie innych ważnych przepisów (np. zakazu wyprzedzania).

    Poza tym w kilku europejskich krajach można za "speeding" utracić
    prawo do prowadzenia pojazdów na kilka miesięcy (też nie zawsze
    masz możliwość obrony w sądzie).

    Generalnie w Europie im bogatszy kraj tym bardziej dotkliwe kary.
    Powinieneś się cieszyć, że żyjesz w biednej Polsce :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 49. Data: 2012-07-16 20:34:05
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, WW <w...@v...pl> wrote:
    > Czy nie sadzisz, że drogą, jaka podążają urzędnicy państwowi i będący na
    > ich pasku posłowie, jest niewłaściwa?

    Zatem usuńmy wszystkie fotoradary. Ba! Usuńmy w ogóle mandaty -
    za łamanie przepisów od dziś będzie tylko gadka od Pana policjanta.
    Czy w związku z tym od jutra będziesz zawsze jeździł przepisowo...?

    pozdrawiam,
    PK

  • 50. Data: 2012-07-16 22:31:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Jul 2012 18:28:02 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > mandaty są tam często uzależnione od zarobków (możesz zapłacić nawet
    > kilka miesięcznych pensji). I to przy przekroczeniu limitu o 20-30 km/h.

    E, nie - mozesz zaplacic pol pensji. Ale jak pensja wynosi 100 tys $ ...

    A jak radar sie pomylil ? :-P

    J.