    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Podwyżka OC - rekord?
    Date: Mon, 28 Nov 2016 12:39:11 +0100

    dyskusyjnych:o1h3mn$n1l$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-11-28 o 11:40, r...@k...pl pisze:

    >Prosta matematyka pozwala określić, że zrekompensowanie miliarda
    >strat przy 20 mln samochodów to podwyżka składki rocznej o 50zł (co i
    >tak

    No owszem - cos Radkowi kalkulator sie popsul.

    Jesli wierzyc w te 4 mld (ciekawe czy zawieraja koszty reklam), to by
    wychodzilo ok 200 zl na auto ... i jakos tak wychodzi z tych podwyzek
    :-)

    >Po drugie - samochodów nie ma 20 mln:
    >"W związku z tym, IBRM Samar przeprowadził własne badania szacunkowe.
    >W oparciu o dane CEPiK stworzono listę pojazdów, na której znalazły
    >się tylko auta z ubezpieczeniem OC wykupionym przynajmniej jeden raz
    >od 2007 roku. Rezultat? Okazało się, że takich samochodów osobowych
    >jest niecałe 15 mln, a ich średnia wiek wynosi nieco ponad 14 lat.
    >Tymczasem oficjalne dane CEPiK mówią, że w naszym kraju
    >zarejestrowanych jest 19,3 mln samochodów."
    >http://www.motofakty.pl/artykul/ile-aut-jezdzi-po-p
    olskich-drogach.html

    Artykul z 2014 ... bo juz roczny raport wypadkow opublikowany w maju
    2016, mowi, ze w 2014 bylo zarejestrowanych 26 mln pojazdow.
    20 mln osobowych, 3 mln ciezarowych, 1.1 mln motocykli.
    A w 2013 bylo ich 25.6 mln (w tym 19.39 mln osobowych).

    Ta liczba zarejestrowanych zawsze mi sie wydawala podejrzana, ciekawe
    co z reszta - ok 5 mln pojazdow juz nie ma, bo zostaly rozebrane i
    niezgloszone ?
    M.in z braku OC niezgloszone ?

    Z kolei metodologia z w/w artykulu uwzglednia takze auta oficjalnie
    zezlomowane ... no i ciekawe - grupowali po VIN, czy po numerze
    rejestracyjnym ...
    Cos mi tez smierdzi ten sredni wiek - skoro jezdza po kraju nowsze
    pojazdy, to musza tez jezdzic starsze od sredniej.
    To gdzie te 20 letnie zlomy na ulicach ? A tym razem mowa o pojazdach,
    ktore maja OC, wiec chyba jezdza.

    No chyba, ze jeszcze inaczej - znalezli auto z polisa z 2007r, auto
    dawno na zlomie, ale w statystyce sie liczy jako np juz 25 letnie ...

    J.